Program publikacyjny UG - fundusz na dofinansowanie upowszechniania wyników badań naukowych pracowników Uniwersytetu Gdańskiego oraz doktorantów szkół doktorskich UG |
Kto może skorzystać z Programu?
O dofinansowanie publikacji w ramach Programu publikacyjnego UG mogą ubiegać się:
- pracownicy Uniwersytetu Gdańskiego prowadzący działalność naukową, którzy złożyli oświadczenie o dziedzinie i dyscyplinie wskazując w nim dyscyplinę lub dyscypliny podstawowe ujęte w załączniku nr 3 do Statutu UG,
- doktoranci szkół doktorskich Uniwersytetu Gdańskiego reprezentujący dyscypliny podstawowe ujęte w załączniku nr 3 do Statutu UG.
Warunkiem ubiegania się o dofinansowanie publikacji w ramach Programu publikacyjnego UG jest autorstwo, współautorstwo, przewodniczenie zespołowi redakcyjnemu publikacji naukowych, które zostały opublikowane w prestiżowych czasopismach naukowych lub przez prestiżowe wydawnictwa naukowe oraz ukazanie się publikacji, w danym roku obowiązywania Programu.
Co można uzyskać uczestnicząc w Programie?
- dofinansowanie kosztów wydawniczych oraz otwartego dostępu do publikacji,
- dodatek publikacyjny/jednorazowe stypendium dla pracownika/doktoranta z tytułu opublikowania pracy w prestiżowym czasopiśmie lub wydawnictwie.
Wysokość dodatku publikacyjnego dla pracownika (jednorazowego stypendium dla doktoranta) zależy od:
- prestiżu czasopisma na podstawie zaklasyfikowania go w określonym percentylu według wartości wskaźnika Cite Score/Journal Impact Factor w odniesieniu do czasopism przypisanych do danej kategorii (dyscypliny) w bazie Scopus/Web of Science Core Collection,
- uznania dla czasopisma lub wydawnictwa w dyscyplinie naukowej,
- zasięgu i wielkości potencjalnego grona odbiorców publikacji, w tym dostępności publikacji w obiegu międzynarodowym.
Maksymalna wysokość dodatku/stypendium określona jest w par. 12 ust. 1 Zarządzenia Rektora nr 127/R/23 z dnia 17 listopada 2023 roku w sprawie funduszu na dofinansowanie wyników badań naukowych – „Program publikacyjny UG”.
W przypadku artykułów, które zostały opublikowane w czasopismach ujętych w bazie Scopus/Web of Science Core Collection i sklasyfikowanych w najwyższych dziesięciu percentylach według współczynnika Cite Score/Journal Impact Factor, maksymalne kwoty świadczenia, o których mowa w ust. 1 Zarządzenia, mogą zostać zwiększone o 300%. Jeśli czasopismo jest sklasyfikowane w najwyższych pięciu percentylach maksymalne kwoty świadczenia, o których mowa w ust. 1, mogą zostać zwiększone o 400%.
Jakie publikacje mogą zostać zgłoszone w Programie?
Do Programu mogą zostać zgłoszone publikacje, które ukazały się (lub ukażą) w danym roku obowiązywania Programu i zostały opublikowane w:
- czasopismach, które na liście ministerialnej uzyskały min. 140 pkt.
- wydawnictwach, które zostały ujęte w wykazie ministerialnym na poziomie II.
Aktualny wykaz czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych został ogłoszony Komunikatem Ministra Nauki z dnia 05 stycznia 2024 r.
Jak złożyć wniosek?
- W celu uzyskania dofinansowania kosztów publikacji/otwartego dostępu należy złożyć druk Wniosek o uzyskanie dofinansowania kosztów publikacji oraz kosztów otwartego dostępu w ramach „Programu Publikacyjnego UG”.
- W celu uzyskania świadczenia należy złożyć druk Informacja o osiągnięciach publikacyjnych pracownika UG/doktoranta szkoły doktorskiej UG w ramach „Programu Publikacyjnego UG”.
- Nauczyciele akademiccy składają wnioski elektronicznie poprzez Portal Pracownika.
- Doktoranci szkół doktorskich oraz pozostali pracownicy składają wnioski elektronicznie w formie podpisanego skanu na adres email programyIDUB@ug.edu.pl. Wzory wniosków znajdują się w załącznikach na dole strony.
Kiedy zostaną ogłoszone wyniki?
Decyzja o przyznaniu środków z Programu publikacyjnego UG przekazywana jest w Portalu Pracownika (nauczyciele akademiccy) lub e-mailem (doktoranci i pozostali pracownicy) do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został złożony wniosek.
W okresie wakacyjnym może nastąpić nieznaczne przesunięcie terminu ogłoszenia decyzji.
Osoby, które uzyskały dofinansowanie kosztów publikacji/otwartego dostępu otrzymają decyzję również pocztą elektroniczną (z określeniem numeru księgowego zadania).
Wypłata świadczenia dla pracownika/doktoranta planowana jest na koniec miesiąca, w którym została wydana decyzja.
Szczegółowe zasady Programu
Zasady Programu zostały ustanowione Zarządzeniem Rektora nr 127/R/23 z dnia 17 listopada 2023 roku w sprawie funduszu na dofinansowanie wyników badań naukowych – „Program publikacyjny UG”, które dostępne jest TUTAJ.
Zarządzenie Rektora nr 1/R/24 z dnia 5 stycznia 2024 roku zmieniające zarządzenie nr 127/R/2023 znajduje się TUTAJ.
Zarządzenie Rektora nr 45/R/24 z dnia 6 maja 2024 roku zmieniające zarządzenie nr 127/R/23 znajduje się TUTAJ.
Zasady Programu obowiązujące od stycznia 2024 roku (tekst jednolity).
Zgodnie z §1 Zarządzenia Rektora nr 1/R/24, z zastrzeżeniem §2, wnioski oceniane są według punktacji ministerstwa właściwego ds. szkolnictwa wyższego obowiązującej w dniu złożenia wniosku.
BIURO NAUKI
Agata Krawczykowska
Agata Głombiowska
pokój 510, tel. 58 523-31-71
Sylwia Heltman
pokój 510, tel. 58 523-31-88
Załączniki
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Informacja o osiągnięciach publikacyjnych w 2024 roku | 22.78 KB |
Wniosek o uzyskanie dofinansowania kosztów publikacji w 2024 roku | 18.22 KB |
Information on the publication achievements in 2024 | 22.85 KB |
Application for co-financing for publication costs in 2024 | 18.19 KB |