fbpx Wydarzenia na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego | Uniwersytet Gdański - University of Gdańsk

Jesteś tutaj

Wydarzenia na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego

dr Beata Czechowska-Derkacz
rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego
ul. Bażyńskiego 8
80-309 Gdańsk-Oliwa
tel. (+58) 523 25 84
e-mail: prasa@ug.edu.pl
https://www.ug.edu.pl
Gdańsk, 03.04.2017 r.

INFORMACJA PRASOWA

Wydarzenia na Uniwersytecie Gdańskim:

  • Konferencja naukowa na temat nowych substancji psychoaktywnych, Wydział Nauk Społecznych (4 kwietnia)
  • Sympozjum naukowe z cyklu „Przereklamowana konsumpcja”, Wydział Nauk Społecznych (5-6 kwietnia)

Wstęp wolny. Zapraszamy.

 

Konferencja naukowo–szkoleniowa pt. „Nowe substancje psychoaktywne – nowe ryzyko i nowa profilaktyka?”

Czas: 4 kwietnia 2017, godz. 10:00-14:00
Miejsce: Wydział Nauk Społecznych UG, Gdańsk, ul. Bażyńskiego 4, aula S205
Organizator: Zakład Psychologii Osobowości i Psychologii Sądowej UG oraz Wydział Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku

Konferencja adresowana jest do służb odpowiedzialnych za szeroko rozumiane bezpieczeństwo na terenie województwa pomorskiego (Policja, Straż Miejska, Straż Graniczna), do pedagogów, nauczycieli, terapeutów, studentów, przedstawicieli instytucji działających w przedmiotowym obszarze tematycznym.

Szczegółowe informacje na stronie: http://wns.ug.edu.pl/media/aktualnosci/64106/konferencja_naukowo-szkoleniowa_nowe_substancje_psychoaktywne_-_nowe_ryzyko_i_nowa_profilaktyka

VII Sympozjum Przereklamowana Konsumpcja pt. „Zmerkantylizowane życie: od dzieciństwa do dorosłości”

Czas: 5-6 kwietnia 2017
Miejsce: Wydział Nauk Społecznych UG, Gdańsk, ul. Bażyńskiego 4, aula S204
Organizator: Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji oraz Stowarzyszenie Dziecko bez Reklamy

Merkantylizm dotyczy wprowadzenia w życie i relacje z innymi takich zasad, jakie kierują wymianą rynkową: wszystko jest transakcją, a każdy dąży jedynie do maksymalizacji swojego zysku. Celem sympozjum jest przedstawienie jak kultura materializmu i konsumpcji i promowany przez nią merkantylizm wpływają na aspiracje, podejmowane działania i poczucie szczęścia od dzieciństwa do dorosłości.

W czasie sympozjum badacze będą starali się odpowiedzieć na pytania:

  • Kto jest piękny i przystojny a kto nie – kiedy uczymy się standardów piękna i jaki to ma wpływ na nasze relacje?
  • Kto winien naszej fascynacji posiadaniem i bogactwem – media, rodzina czy znajomi/ rówieśnicy?
  • Kto jest tu panem – czyli jak korzystamy z zaawansowanych technologii?
  • O reklamie – „Wkręcanie makaronu na uszy” – od informacji do bajki i marzenia
  • Jak działa wpływ reklamy? – czyli rozbieramy reklamę i mówimy o wstydliwych tematach na reklamodawców

W trakcie sympozjum studenci IP UG zaprezentują wyniki swoich prac naukowych dotyczących merkantylizmu, materializmu i szczęścia: od dzieciństwa do dorosłości.

Szczegółowe informacje na stronie: http://ug.edu.pl/64164/vii_sympozjum_przereklamowana_konsumpcja_pt_zmerkantylizowane_zycie_od_dziecinstwa_do_doroslosci