fbpx Najpopularniejsze kierunki studiów wśród kandydatów na UG na rok akademicki 2014/2015 | Uniwersytet Gdański - University of Gdańsk

Jesteś tutaj

W czasie rekrutacji na studia na Uniwersytecie Gdańskim na rok akademicki 2014/2015 najpopularniejsze kierunki wśród kandydatów to psychologia, kryminologia, skandynawistyka, bezpieczeństwo narodowe i filologia angielska . Na UG wciąż trwa rekrutacja na studia stacjonarne drugiego stopnia oraz na studia niestacjonarne. Ogłoszona została także dodatkowa rekrutacja na niektóre kierunki studiów we wrześniu. Szczegóły na stronie internetowej UG: http://ug.edu.pl/rekrutacja

Na UG można studiować obecnie 69 kierunków studiów w zakresie ponad 200 specjalności.
W ofercie na rok akademicki 2014/2015 jest 9 nowych kierunków:  Bezpieczeństwo jądrowe i ochrona radiologiczna, Biologia medyczna, Gospodarka wodna i ochrona zasobów wód, Ichtiologia morska, Wiedza o filmie i kulturze audiowizualnej oraz studia w języku angielskim – European and International Business Law and EU Administration.  Nową ofertą UG w języku angielskim są także studia na kierunkach: Matematyka, Fizyka  i Fizyka medyczna (Mathematics, Physics, Medical Physics).

• Także w ubiegłorocznej rekrutacji na rok akademicki 2013/2014 UG zaoferowało kształcenie na 9 nowych kierunkach: Bezpieczeństwo narodowe, Biznes i technologia ekologiczna, Etnofilologia kaszubska, Iberystyka, Kryminologia, Pedagogika wczesnej edukacji, Podatki i doradztwo podatkowe, Sinologia, Zarządzanie instytucjami artystycznymi. Większość z nich cieszyła się dużą popularnością wśród kandydatów; największą kryminologia, na którą przypadały 44 osoby na jedno miejsce.
  • Na rok akademicki 2014/2015 na pierwszy rok studiów Uniwersytet Gdański zaplanował przyjęcie ponad 18 tysięcy studentów:

- 11 049  – na studia stacjonarne I i II stopnia

- 7 006 – na studia niestacjonarne I i II stopnia

Najpopularniejsze kierunki na UG – rekrutacja na rok akademicki 2014/2015 – studia stacjonarne pierwszego stopnia (licencjackie) oraz jednolite magisterskie (stan na dzień 21 lipca 2014 roku)

Liczby kandydatów na miejsce:

1. Psychologia – 10,24
  13. Finanse i rachunkowość – 4, 46
  14. Amerykanistyka – 4,3 1
  15. Prawo – 4, 10
  16. Biologia medyczna – 3, 95

Do września 2014 przedłużona została rekrutacja na studia stacjonarne pierwszego stopnia na kierunkach: archeologia, bezpieczeństwo jądrowe i ochrona radiologiczna, biologia, chemia, etnofilologia kaszubska, etnologia, filologia klasyczna, filologia polska, filozofia, fizyka medyczna, geografia, geologia, gospodarka wodna i ochrona zasobów wód, historia, historia sztuki, ichtiologia morska, kulturoznawstwo, niemcoznawstwo, oceanografia, ochrona środowiska, Politologia, religioznawstwo, rosjoznawstwo, slawistyka, socjologia, wiedza o teatrze, a także na kierunki w języku angielskim: International Business, European and International Business Law and EU Administration, Physics, Medical Physics, Mathematics,

Wciąż trwa rekrutacja na studia stacjonarne drugiego stopnia oraz na studia niestacjonarne.

Terminy aplikacji i szczegółowe informacje na stronie:  http://ug.edu.pl/rekrutacja