fbpx Staże dydaktyczne w Uniwersytecie Houston-Downtown | Uniwersytet Gdański - University of Gdańsk

Jesteś tutaj

Staże dydaktyczne w Uniwersytecie Houston-Downtown

Staże dydaktyczne w Uniwersytecie Houston-Downtown

Jedenaścioro nauczycieli akademickich z 9 Wydziałów UG bierze udział w programie staży dydaktycznych na Uniwersytecie Houston - Downtown w USA.

STAŻE DYDAKTYCZNE 11 NAUCZYCIELI AKADEMICKICH UG W 
UNIWERSYTECIE HOUSTON-DOWNTOWN (TEKSAS, USA)
W ramach projektu „PWP: Uniwersytet Jutra: Umiędzynarodowienie kształcenia w Uniwersytecie Gdańskim poprzez współpracę z Uniwersytetem Houston-Downtown” (nr umowy UDA- POKL.04.01.01-00-025/13) współfinansowanego ze środków EFS w ramach POKL, nauczyciele akademiccy z Uniwersytetu Gdańskiego odbywają staże dydaktyczne w Uniwersytecie Houston-Downtown (Teksas, USA).
W procesie rekrutacji wyłoniono grupę 11 nauczycieli akademickich – profesorów i adiunktów z różnych Wydziałów naszego Uniwersytetu, którzy w miesiącach luty-kwiecień 2015 r. wyjeżdżają na miesięczne staże dydaktyczne.
 
W grupie stażystów znaleźli się (kolejność alfabetyczna):
Dr Tomasz Besta z Wydziału Nauk Społecznych
Dr Wojciech Bizon z Wydziału Ekonomicznego
Dr Grażyna Chaberek-Karwacka z Wydziału Oceanografii i Geografii
Dr Magdalena Gajewska z Wydziału Nauk Społecznych
Dr Michał Kuciapski z Wydziału Zarządzania
Dr Maciej Nyka z Wydziału Prawa i Administracji
Prof. dr hab. Władysław Majewski z Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki
Prof. UG, dr hab. Iwona Sakowicz-Tebinka z Wydziału Historycznego
Dr Ewa Piotrowska z Wydziału Biologii
Dr Anna Wierucka z Wydziału Filologicznego
Dr Aleksandra Zgrundo z Wydziału Oceanografii i Geografii

CEL PROGRAMU STAŻY DYDAKTYCZNYCH

Głównym celem programu staży dydaktycznych jest podniesienie kompetencji dydaktycznych kadry akademickiej Uniwersytetu Gdańskiego. Osiągnięcie tego celu ma przyczynić się do podniesienia jakości kształcenia Naszego Uniwersytetu zgodnie z założeniami Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Podziałania 4.1.1. Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni, Priorytetu IV Szkolnictwo wyższe i nauka.

Cele szczegółowe projektu to związane są z podniesieniem kompetencji dydaktycznych kadry akademickiej w celu podwyższenia jakości kształcenia poprzez:

  • pogłębienie wiedzy o rozwiązaniach partnera w zakresie prowadzenia i upowszechniania nowych metod badań naukowych oraz metod nauczania,
  • opracowanie przez stażystów wstępnej wersji adaptacji rozwiązań partnera w zakresie metod nauczania oraz prowadzenia i upowszechniania nowych metod badań naukowych dla potrzeb Uniwersytetu Gdańskiego,
  • przygotowanie otwartych kursów e-learningowych na podstawie adaptacji rozwiązań instytucji partnerskiej,
  • nawiązanie współpracy dydaktycznej i badawczej.

PROCES REKRUTACJI

Rekrutacja na staże dydaktyczne w Uniwersytecie Houston-Downtown rozpoczęła się od ogłoszenia na stronie Uniwersytetu Gdańskiego oraz na stronie uniwersytet jutra http://uniwersytet-jutra.ug.edu.pl. W dniu 22 września rekrutacja zakończyła się. Wpłynęło 28 zgłoszeń z 9 wydziałów Uniwersytetu Gdańskiego.

Ocenie merytorycznej podlegała każda aplikacja, która uzyskała pozytywny wynik oceny formalnej.  Była ona dokonywana w oparciu o: ogólne kryteria merytoryczne oraz szczegółowe kryteria strategiczne.

Do wyjazdu na staż dydaktyczny w Uniwersytecie Houston-Downtown zakwalifikowanych zostało jedenastu pracowników naukowo-dydaktycznych z dziewięciu wydziałów Uniwersytetu Gdańskiego.

STAŻE DYDAKTYCZNE 11 NAUCZYCIELI AKADEMICKICH UG W UNIWERSYTECIE HOUSTON-DOWNTOWN (TEKSAS, USA)STAŻE DYDAKTYCZNE 11 NAUCZYCIELI AKADEMICKICH UG W UNIWERSYTECIE HOUSTON-DOWNTOWN (TEKSAS, USA)STAŻE DYDAKTYCZNE 11 NAUCZYCIELI AKADEMICKICH UG W UNIWERSYTECIE HOUSTON-DOWNTOWN (TEKSAS, USA)
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Krzysztof Klinkosz
Treść wprowadzona przez: Krzysztof Klinkosz
Ostatnia modyfikacja: 
piątek, 20 lutego 2015 roku, 10:32