Korzystanie z konta | Serwis główny UG

Korzystanie z konta

  1. Jak skonfigurować najpopularniejsze programy pocztowe pod systemem Windows?

    Poniżej znajdują się dane serwera pocztowego, które są niezbędne do skonfigurowania programów pocztowych.
    • Serwer poczty przychodzącej (IMAP): imap.ug.edu.pl (SSL/TLS port 993)
      lub
      Serwer poczty przychodzącej (POP3): pop3.ug.edu.pl (SSL/TLS port 995)
       
    • Serwer poczty wychodzącej (SMTP): smtp.ug.edu.pl (STARTTLS port 587)

    Dla ułatwienia podajemy krok po kroku procedury zakładania kont w najpopularniejszych programach pocztowych oraz weryfikację obecnych ustawień
    ( instrukcje zawierają opis konfiguracji protokołu IMAP - jeśli korzystają Państwo z protokołu POP3 należy wprowadzić adres serwera poczty przychodzącej i port dla protokołu POP3 ):

    Instrukcja konfiguracji dla:    Program pocztowy do pobrania:
    Mozilla Thunderbird [pobierz]
    Apple Mail  
    Microsoft Outlook 2007  
    Microsoft Outlook 2010  
    Microsoft Outlook 2013  
    Poczta usługi Windows Live [pobierz]
    Gmail.com [logowanie]


  2. Jak uzyskać dostęp do poczty na UG poprzez stronę internetową?

    Na stronie http://poczta.ug.edu.pl/ znajduje się interfejs do obsługi poczty elektronicznej. Po zalogowaniu się można tam sprawdzać, wysyłać i usuwać maile. Nie polecamy jednak interfejsu znajdującego się na tej stronie do regularnego stosowania ze względu na ograniczone możliwości. Interfejs ten został uruchomiony głównie z myślą o doraźnym i szybkim czytaniu poczty, na przykład podczas wyjazdu lub w kafejce internetowej.
     
  3. Jak zmienić hasło?

    Aby zmienić hasło, należy zalogować się na swoje konto na stronie http://poczta.ug.edu.pl/, przejść do zakładki „Opcje” i wybrać „Zmień hasło”.

    Zmiany hasła dokonujemy w zakładce Opcje, w punkcie Zmień Hasło.


    Następnie należy wpisać obecne hasło oraz dwukrotnie nowe hasło. Jeśli wszystko przebiegnie pomyślnie, na ekranie pojawi się komunikat „Hasło zostało zmienione pomyślnie.”.

  4. Co zrobić, by hasło było bezpieczne?
    1. Hasło nie może być za proste. Nie polecamy stosowania imion czy innych 'trywialnych' słów. Ideałem jest zbiór losowych znaków alfanumerycznych ze stosowaniem wielkich i małych liter. Niestety, zapamiętanie takiego hasła nie jest łatwe. W związku z tym proponujemy tworzenie haseł na podstawie słowa lub zdania, które łatwo będzie zapamiętać, a następnie zmodyfikować je poprzez zmianę wielkości wybranych liter oraz dodanie do niego w dowolnym miejscu cyfr lub innych znaków.

      Przykład.
      Stosunkowo łatwo jest zapamiętać zdanie Ala ma kota. Na jego podstawie możemy zbudować bezpieczne hasło: weźmy pierwsze dwie litery słów tego zdania Almako. Następnie zmieńmy część liter na podobne znaki, np. mała litera o przypomina cyfrę 0, a mała litera a – znak @. W ten sposób uzyskaliśmy hasło: Alm@k0, które jest już hasłem znacznie trudniejszym do złamania.
    2. Hasła należy regularnie zmieniać (kilka razy w roku). O sposobie zmiany hasła można przeczytać w punkcie 3 bądź zgłosić się do Centrum Informatycznego.
    3. Najbezpieczniej nie podawać hasła nikomu.

     
  5. Jak założyć własną stronę domową?

    Konta na strony WWW zakładane są na serwerze strony.ug.edu.pl na podstawie wniosku pracowników i doktorantów skierowanych do Centrum Informatycznego UG (wystarczy wysłać maila w tej sprawie na adres strony (at) ug.edu.pl).
    Każdy użytkownik otrzymuje do konta domenę www.WŁASNA_NAZWA.strony.ug.edu.pl.
    Szczegółowe informacje dotyczące usług i obługi są dostepne na stronie informacyjnej serwera pod adresem http://strony.ug.edu.pl/

     

Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Karol Jarmakiewicz
Treść wprowadzona przez: Karol Jarmakiewicz
Ostatnia modyfikacja: 
poniedziałek, 22 czerwca 2015 roku, 12:52