Android | Serwis główny UG

Konfiguracja połączenia z eduroam w systemie Android

Ważne! Jeżeli są problemy z siecią eduroam na Androidzie (a certyfikaty są aktualne), najlepszym rozwiązaniem jest skonfigurowanie sieci od zera (może wymagać instalacji certyfikatów na nowo):

Wchodzimy w Ustawienia -> Wi-Fi -> tam przytrzymujemy palec na sieci eduroam i z menu wybieramy Zapomnij sieć.

 

 
 

 

  1. Krok I. Pobranie certyfikatów

  2. Krok II. Instalacja certyfikatów

  3. Krok III. Konfiguracja połączenia

  4. Krok IV. Korzystanie z sieci eduroam

Krok I. Pobranie certyfikatów

 

( Można próbować wykonać poniższe czynności bezpośrednio na urządzeniu z Androidem, 
ale najpewniej jest używać do tego komputera stacjonarnego )

 

  1. Logujemy się na swój Portal (Studenta lub Pracownika): ps.ug.edu.pl lub pp.ug.edu.pl
  2. W lewym menu wybieramy "Sieć bezprzewodowa na UG" i stamtąd wchodzimy na:
    "Wygeneruj i pobierz certyfikat prywatny", skąd pobieramy stosowny plik

     
  3. Klikamy tutaj: Pobierz Certyfikat główny UG i ściągamy plik o nazwie UG_CA.crt
  4. Pobrane certyfikaty umieszczamy na karcie pamięci urządzenia (w katalogu głównym, nie w żadnym folderze) lub gdy nie ma takiej możliwości w pamięci urządzenia (w katalogu widocznym jako: /sdcard).

 

Krok II. Instalacja certyfikatów

 



 
II. a. Certyfikat Prywatny

 
  1. Wchodzimy w Ustawienia -> Zabezpieczenia -> Zainstaluj z karty SD

  2. Wybieramy do instalacji certyfikat prywatny.


     
  3. Telefon poprosi o hasło do certyfikatu prywatnego, które zostało podane na Portalu  w momencie generowania certyfikatu . Zapomniane hasło można wyświetlić po zalogowaniu na tymże Portalu w zakładce „Sieć bezprzewodowa na UG -> Certyfikat prywatny”.


     
  4. W kolejnym kroku zmieniamy "VPN i aplikacje" na "Wi-Fi" (w starszych nie ma pola wyboru) i klikamy OK

 
 


II. b. Certyfikat Główny

 

  1. Wchodzimy w Ustawienia -> Zabezpieczenia -> Zainstaluj z karty SD


     
  2. Wybieramy do zainstalowania certyfikat główny:


     
  3. Nadajemy mu jakąś nazwę, zmieniamy "VPN i aplikacje" na "Wi-Fi" (w starszych nie ma pola wyboru) i klikamy OK


     
  4. Jeżeli nigdy wcześniej nie korzystaliśmy z tego typu połączeń, telefon poprosi o ustawienie hasła do magazynu danych logowania. Wymyślamy bezpieczne hasło, minimum 8-znakowe, które musimy zapamiętać (telefon może o nie prosić przy próbie połączenia z eduroam).
     
  5. Telefon może nakazać USTAWIENIE blokady ekranu. Poprosi wtedy o wymyślenie hasła lub wzoru, które będzie trzeba podawać po każdym wyłączeniu ekranu.


     

Krok III. Konfiguracja połączenia

  1. Włączamy Wi-Fi i będąc w zasięgu sieci eduroam, wchodzimy w Ustawienia -> Wi-Fi, szukamy identyfikatora eduroam i wybieramy go.

     
  2. Konfigurujemy połączenie wypełniając kolejno pola:
    • Metoda EAP: TLS,
    • (w starszych urządzeniach): Uwierzytelnienie Phase 2: MSCHAPV2,
    • Certyfikat urzędu certyfikacji: wybieramy nasz Certyfikat Główny
    • Certyfikat użytkownika: wybieramy nasz Certyfikat Prywatny
    • Tożsamość: login@eduroam.ug.edu.pl, gdzie login może mieć postać:
      • sXXXXXX - XXXXXX jest numerem indeksu studenta;
      • d00YYYY - 00YYYY jest numerem indeksu doktoranta;
      • pracZZZZZ– ZZZZZ jest numerem pracownika UG.
         
    • (starsze urządzenia) Tożsamość anonimowa: pozostawiamy puste,
    • (starsze urządzenia) Hasło sieci bezprzewodowej: hasło do certyfikatu prywatnego, (można je znaleźć na swoim Portalu w zakładce „Sieć bezprzewodowa na UG -> Certyfikat prywatny”.)

  1. Wybieramy POŁĄCZ i po chwili telefon powinien poprawnie ustanowić połączenie z siecią eduroam.

Krok IV. Korzystanie z sieci eduroam

  1. Włączamy Wi-Fi.
  2. Jeżeli jesteśmy w zasięgu sieci eduroam i mamy poprawnie skonfigurowane urządzenie, połączenie nastąpi automatycznie.
     
  3. Gdyby jednak połączenie nie zostało ustanowione, należy wejść w
    Ustawienia -> WiFi, znaleźć na liście sieć eduroam i wybrać ją.
  4. W tym momencie urządzenie może poprosić o hasło do magazynu danych logowania, które ustawialiśmy podczas instalacji certyfikatów. Wpisujemy je i zatwierdzamy. Po chwili telefon powinien połączyć się z siecią eduroam.

 

W razie problemów, prosimy o kontakt na eduroam@ug.edu.pl
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Adrian Leoniec
Treść wprowadzona przez: Adrian Leoniec
Ostatnia modyfikacja: 
czwartek, 1 października 2015 roku, 15:12