Zadania Centrum | Serwis główny UG

Zadania Centrum Informatycznego

Centrum Informatyczne Uniwersytetu Gdańskiego (R240) jest jednostką integrującą ogólnouczelnianą działalność w zakresie informatyzacji i komputeryzacji, w skład której wchodzą:

  • Sekcja Rozwoju Oprogramowania,
  • Sekcja Utrzymania i Rozbudowy Sieci,
  • Sekcja ds. E-learningu i Szkoleń,
  • Sekcja Administratorów Sieci Wydziałowych,
  • Sekcja Obsługi Informatycznej, podzielona na Zespoły: ds. Administracji Centralnej, ds. Biblioteki UG i Węzła Sopot, ds. Węzła Oliwa,
  • Sekcja ds. WWW,
  • Sekcja Przygotowania i Monitoringu Realizacji Zamówień IT.

 

  1. Sekcja Rozwoju Oprogramowania (R241):

    1. Analizuje procesy biznesowe Uczelni w celu ich optymalizacji i implementacji w systemach informatycznych.
    2. Programuje uczelniane standardy w zakresie technologii IT.
    3. Wytwarza oraz rozwija oprogramowanie dla ogólnouczelnianych usług.
    4. Prowadzi szkolenia w zakresie systemów wytwarzanych i rozwijanych przez Sekcję Rozwoju Oprogramowania.
    5. Udziela wsparcia technicznego (helpdesk) dla określonych grup użytkowników w zakresie obsługi wytwarzanych i rozwijanych systemów.
  2. Sekcja Utrzymania i Rozbudowy Sieci (R243):

    1. Administruje, monitoruje i rozwija uczelnianą sieć szkieletową.
    2. Administruje i rozwija systemy bezpieczeństwa sieci.
    3. Obsługuje zakres adresowy dla potrzeb sieci komputerowych Uczelni
    4. Administruje ogólnouczelnianymi usługami niezbędnymi do działania sieci (DNS, NetManager,itd.)
    5. Administruje, monitoruje i rozwija sieć komputerową w domach studenckich.
  3. Sekcja ds. E-learningu i Szkoleń (R242):

    1. Administruje uczelnianą platformą e-learningową.
    2. Wspomaga opracowywanie kursów e-learningowych.
    3. Prowadzi szkolenia w zakresie usług i systemów informatycznych utrzymywanych i rozwijanych przez Centrum Informatyczne.
  4. Sekcja Administratorów Sieci Wydziałowych (R244):

    1. Nadzoruje i monitoruje wydziałowe sieci komputerowych.
    2. Podłącza urządzenia do sieci komputerowej.
    3. Rozwiązuje problemy z urządzeniami sieciowymi.
    4. Zarządza licencjami ogólnouczelnianych programów użytkowych.
  5. Sekcja Obsługi Informatycznej (R245):

    1. Zespół ds. Administracji Centralnej:

      1. Utrzymuje i rozwija serwery i oprogramowanie wykorzystywane w administracji centralnej, w tym Zintegrowanego Systemu Zarządzania Uczelnią, informatycznego systemu obiegu dokumentów.
      2. Wspiera użytkowników administracji centralnej w zakresie korzystania z systemów informatycznych.
      3. Planuje, testuje i wdraża nowe usługi z zakresu IT w administracji centralnej.
    2. Zespół ds. Biblioteki UG i Węzła Sopot:

      1. Udziela wsparcia pracownikom Biblioteki w zakresie korzystania z systemów informatycznych.
      2. Administruje usługami bibliotecznymi, w tym systemem Virtua, usługą VPN dla baz udostępnianych przez Bibliotekę UG, itp.
      3. Planuje, testuje i wdraża nowe informatyczne usługi biblioteczne.
      4. Utrzymuje i rozwija usługi i oprogramowanie wykorzystywane w Bibliotece.
      5. Administruje i rozwija główny serwis WWW Biblioteki.
    3. Zespół ds. Węzła Oliwa:

      1. Administruje centralnymi usługami sieciowymi Uczelni – WWW, poczty elektronicznej, DNS, itp.
      2. Planuje, tworzy, testuje i wdraża nowe ogólnouczelniane usługi sieciowe.
      3. Pomaga pracownikom Uczelni w zakresie korzystania z ogólnouczelnianych usług sieciowych
      4. Utrzymuje i rozwija serwery oraz urządzenia pamięci masowej
  6. Sekcja ds. WWW (R246):

    1. Administruje i rozwija główny serwis WWW Uniwersytetu Gdańskiego.
    2. Rozwija systemy CMS wspierane przez Centrum Informatyczne.
    3. Planuje, testuje i wdraża nowe technologie związane z systemem WWW.
  7. Sekcja Przygotowania i Monitoringu Realizacji Zamówień IT (R247):

    1. Identyfikuje potrzeby zakupowe jednostek organizacyjnych Uczelni w obszarze IT.
    2. Przygotowuje opisy przedmiotu zamówienia, warunków udziału i kryteriów oceny ofert dla ogólnouczelnianych postępowań w obszarze IT oraz współpracuje w tym zakresie z jednostkami organizacyjnymi dla pozostałych postępowań.
    3. Monitoruje realizację zamówień ICT oraz zmian technologicznych, trendów rozwoju branży pod kątem zabezpieczenia potrzeb Uczelni i realizowanych zadań.
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Patryk Gawor
Treść wprowadzona przez: Adrian Leoniec
Ostatnia modyfikacja: 
wtorek, 18 marca 2014 roku, 17:54