fbpx Dział Nauki i Współpracy z Zagranicą | Uniwersytet Gdański - University of Gdańsk

Jesteś tutaj

Dział Nauki i Współpracy z Zagranicą

Dział Nauki i Współpracy z Zagranicą

Symbol: 
R375

Zadania

W skład Działu Nauki i Współpracy z Zagranicą wchodzą:

- Sekcja ds. Rozwoju Kadr i Badań Naukowych,

- Sekcja ds. Współpracy z Zagranicą,

Głównym zadaniem Działu Nauki i Współpracy z Zagranicą jest:

1. Sekcja ds. Rozwoju Kadr i Badań Naukowych:

1)        Koordynuje prace związane z rozwojem kadry naukowej;w zakresie formalności związanych z przygotowaniem wniosków o nadanie stopnia/tytułu naukowego, interpretacji prawnej przepisów związanych z awansem naukowym, konsultacji z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Centralną Komisją ds. Stopni i Tytułów, indeksami cytowań oraz innymi danymi bibliometrycznymi, a także: przygotowaniem dyplomów doktora i doktora habilitowanego, dyplomu doktora honoris causa oraz udzielaniem przez Prorektora ds. Nauki stypendiów i urlopów naukowych.

2)        Współpracuje z jednostkami organizacyjnymi  i koordynuje działania związane z wnioskowaniem o przyznanie środków na działalność badawczą obejmującą dużą infrastrukturę badawczą, działalność statutową, projekty badawcze  dla młodych naukowców itp.

3)        Opracowuje wytyczne i wspomaga administracyjnie jednostki organizacyjne w sprawach związanych z procedurą zawierania umów o wykonywanie prac badawczych.

4)        Obsługuje system POLON i wprowadza dane w obszarze „stopnie i tytuły naukowe.

5)         Współpracuje z jednostkami organizacyjnymi przy wprowadzaniu danych niezbędnych do parametryzacji.

6)        Współpracuje z Biblioteką UG w zakresie związanym z publikacjami naukowymi oraz dostosowaniem istniejącej bazy publikacji do aktualnych potrzeb sprawozdawczych.

7)         Uczestniczy w przygotowywaniu projektów wewnętrznych aktów normatywnych dotyczących badań naukowych oraz stopni i tytułów naukowych.

8)        Współpracuje z Centrum Transferu Technologii w zakresie komercjalizacji wyników badań.

9)        Prowadzi obsługę organizacyjną i biurową Senackiej Komisji ds. Badań Naukowych i Współpracy z Zagranicą oraz Senackiej Komisji Rozwoju Kadr Naukowych.

2. Sekcja ds. Współpracy z Zagranicą:

1)        Prowadzi sprawy związane z wyjazdami służbowymi za granicę pracowników i doktorantów oraz wykonawców projektów spoza Uczelni, a także z przyjazdami zaproszonych gości zagranicznych w ramach programów i projektów finansowanych ze środków krajowych i międzynarodowych w oparciu o obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa.

2)        Współpracuje z jednostkami organizacyjnymi w tworzeniu  bazy zagranicznych ośrodków naukowych, w których mogą być realizowane projekty badawcze oraz staże naukowe.

3)        Wspomaga jednostki organizacyjne w przygotowaniu umów w zakresie dwustronnej współpracy naukowej.

4)        Udostępnia informacje o stypendiach zagranicznych, możliwościach i warunkach wyjazdu oraz sporządza kosztorysy wyjazdów.

5)        Weryfikuje i wysyła dokumenty dotyczące stypendiów i staży naukowych dla pracowników w ramach ofert Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW).

6)        Prowadzi sprawy związane z realizacją staży naukowo-badawczych cudzoziemców stypendystów Rządu RP, kierowanych przez Biuro Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej MNiSW.

7)        Ewidencjonuje dokumentację związaną z umowami i porozumieniami o współpracy naukowej zawieranymi przez Uczelnię z ośrodkami nauki za granicą.

8)    Prowadzi ewidencję zgłoszonych wniosków oraz wydatków związanych z finansowaniem wymiany osobowej i realizacją projektów naukowych w zakresie dwustronnej współpracy naukowej wynikającej z umów międzynarodowych, koordynowanej przez MNiSW.