fbpx Dwujęzyczność - metody nauki i terapii dziecka | Uniwersytet Gdański - University of Gdańsk

Jesteś tutaj

Dwujęzyczność - metody nauki i terapii dziecka

dr Beata Czechowska-Derkacz
rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego
ul. Bażyńskiego 8
80-309 Gdańsk-Oliwa
tel. (+58) 523 25 84
e-mail: prasa@ug.edu.pl
https://www.ug.edu.pl
Gdańsk, 10.01.2018 r.

INFORMACJA PRASOWA

Do 12 stycznia trwa rekrutacja na nowe studia podyplomowe „Dwujęzyczność - metody nauki i terapii dziecka” prowadzone na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego. Celem studiów jest doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela przedszkola i edukacji początkowej. Studenci dowiedzą się, jak przygotować dziecko do osiągnięcia sukcesu w nauce języka polskiego i angielskiego oraz poznają tajniki pracy logopedy.

Powszechnie wiadomo, że używanie na co dzień co najmniej dwóch języków, a nawet dwóch dialektów tego samego języka usprawnia funkcjonowanie poznawcze – ćwiczy uwagę i elastyczność myślenia. Zespół badawczy kierowany przez dr Kyriakosa Antoniou i dr Naploena Katsos z Uniwersytetu w Cambridge, poświęcił swoje prace dwudialektowości dzieci posługujących się dwoma rodzajami języka greckiego: standardowym i cypryjskim. Standardowy grecki i grecki cypryjski to de facto ten sam język, ale poszczególne jego warianty różnią się trochę słownictwem, wymową i gramatyką. We wspomnianym projekcie badawczym wzięła również udział grupa jednojęzycznych dzieci z Grecji oraz dzieci dwujęzycznych grecko-angielskich. Badanie pokazało, że zarówno dzieci wielojęzyczne, jak i dwudialektowe lepiej niż dzieci jednojęzyczne poradziły sobie z zadaniami angażującymi pamięć, uwagę i elastyczność poznawczą.

Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, Wydział Filologiczny Uniwersytetu Gdańskiego poszerzył swą ofertę o nowe studia podyplomowe – „Dwujęzyczność - metody nauki i terapii dziecka”. Kandydat spełniający kryteria naboru na studia podyplomowe „Dwujęzyczność - metody nauki i terapii dziecka” powinien wykazać się:

  1. Tytułem licencjata lub magistra
  2. Kwalifikacjami nauczycielskimi do prowadzenia zajęć w przedszkolu i klasach początkowych szkoły podstawowej
  3. Pozytywnym wynikiem rozmowy kwalifikacyjnej w języku polskim i angielskim (na poziomie co najmniej B2) na temat CV kandydata (w obecności komisji rekrutacyjnej powołanej przez Dziekana)

Uczestnik studiów podyplomowych „Dwujęzyczność - metody nauki i terapii dziecka” będzie zdobywać wiedzę, umiejętności i kompetencje określone programem kształcenia, w szczególności ukierunkowane na doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela edukacji początkowej i logopedy.  Absolwent tych studiów będzie metodoznawcą dwujęzyczności, rozumiejącym zagadnienia lingwistyczne, jakie występują w procesie edukacji dzieci.

Studia dotyczące dwujęzyczności są odpłatne (całościowo lub ratalnie), prowadzone w trybie niestacjonarnym (zaocznym). Program studiów obejmuje 390 godzin zajęć realizowanych w ciągu 3 semestrów. Rekrutacja trwa do 12 stycznia 2018.

Więcej informacji na stronie: https://ug.edu.pl/oferta_ksztalcenia/studia_podyplomowe/67596/studia_podyplomowe_dwujezycznosc_-_metody_nauki_i_terapii_dziecka