DKF Miłość Blondynki zaprasza w styczniu 2018 r. | Serwis główny UG

DKF Miłość Blondynki zaprasza w styczniu 2018 r.

Dyskusyjny Klub Filmowy Miłość Blondynki UG,
Akademickie Centrum Kultury ALTERNATOR UG
zapraszają
 
REPERTUAR FILMOWY  
STYCZEŃ 2018
 
 
11 stycznia 2018 (czwartek) godz. 18.30
 
Dobre, bo polskie: DZIKIE RÓŻE (2017)
reż. Anna Jadowska , Polska, 90 min. 
 
 
--------------------------------------------
 
18 stycznia 2018 (czwartek) godz. 18.30
 
Horyzonty kina: LOUISE NAD MORZEM (2017)
reż. Jean-François Laguionie, Belgia, Francja 2016, 70 min.
 
--------------------------------------------
 
 
25 stycznia 2018 (czwartek) godz. 18.30
 
Konfrontacje : THE SQUARE
reż. Ruben Östlund, Dania, Francja, Niemcy, Szwecja, 2017, 144 min.
 
 
 
Miejsce: Aula 1.43, Wydział Filologiczny Uniwersytetu Gdańskiego,Ul. Wita Stwosza 55 Gdańsk Oliwa 
 
Karnety: 1 film 10 ulgowy * / 15 normalny zł  / 2 filmy 15 ulgowy * / 25 normalny zł / 4 filmy 25 ulgowy * / 40 normalny zł
 
* karnety ulgowe dla studentów, uczniów i słuchaczy Gdańskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku oraz posiadaczy Metropolitalnej Karty dla Kultury 
(sprzedaż karnetów pół godziny przed seansem) 
 
 
---------------------------------------------
 
 
OPISY FILMÓW
 
 
DZIKIE RÓŻE
 
Reżyseria i scenariusz: Anna Jadowska
 
Zdjęcia: Małgorzata Szyłak
 
Obsada aktorska: Marta Nieradkiewicz, Michał Żurawski, Halina Rasiakówna, Konrad Skolimowski
 
Gatunek: Dramat
 
Produkcja: Polska 2017
 
Polska premiera: 29-12-2017 r.
 
Czas trwania: 90 min.
dzikie róże
 
Mieszkająca na wsi młoda mężatka Ewa, matka dwójki dzieci, sama z pomocą matki prowadzi dom w czasie, kiedy jej mąż Andrzej zarabia na rodzinę w Norwegii. W czasie wielomiesięcznej nieobecności męża, samotna, przeżywa romans z nastoletnim, zakochanym w niej chłopakiem. Zachodzi w ciążę i na kilka miesięcy wyjeżdża, żeby nie dawać pożywki plotkom. Rodzi dziecko i zostawia je do adopcji w szpitalu. Kiedy Andrzej przyjeżdża na komunię córki, czuje, że Ewa oddaliła się od niego. Po spotkaniu z kolegami podejrzewa, że żona coś przed nim ukrywa. Napięcie między małżonkami narasta. Napiętnowana przez ludzi, czuje się niezrozumiana, co wpływa też na jej relacje z dziećmi. Kiedy podczas jej pracy na plantacji dzikich róż, znika nagle jej 2-letni synek, wpada w panikę. Wkrótce dziecka szuka już cała wieś. Andrzej jest wściekły na Ewę. Czy odzyskają dziecko? Czy związek przetrwa? Czy Ewa pogodzi rolę walczącej o małżeństwo kobiety z rolą matki, która zmuszona została porzucić dziecko?
 
Jest to kolejny, po „Teraz ja”, „Z miłości” i „Trzech kobietach” film Anny Jadowskiej, reżyserki koncentrującej się na temacie roli i pozycji kobiety we współczesnym polskim społeczeństwie. 
 
---------------------------------------------------------
 
LOUISE NAD MORZEM (2017)
 
Reżyseria Jean-François Laguionie
 
Produkcja: Belgia, Francja 2016 
 
Gatunek: Animacja
 
Czas trwania: 70 min.
Luis nad morzem
Tytułowa Louise to staruszka, która utknęła w nadmorskim kurorcie, po tym jak odjechał ostatni w tym sezonie pociąg. Zanosi się na to, że szanse na wydostanie się są zerowe. Louise nie wpada w panikę i postanawia przetrwać samotnie zimę. Nie będzie to łatwe. Z czasem jednak ulewne deszcze, przypływy czy brak ludzi, przestają jej doskwierać tak mocno, jak na początku. Mimo, że Louise brakuje tak wielu doczesnych rzeczy, znajduje coś bezcennego ? wiarę w siebie. Staruszka zaczyna traktować swoją sytuację jako wyzwanie. Ma zamiar przetrwać stawiając czoła żywiołom i swym trudnym wspomnieniom, które znalazły idealną okazję na wzięcie udziału w przygodzie… Wzruszający film animowany dla dorosłych o sile człowieka i o tym, że w każdym wieku można znaleźć sens życia.
 
-----------------------------------------------------------
 
THE SQUARE
 
Tytuł oryginalny: The Square
Reżyser: Ruben Östlund
Występują: Elisabeth Moss, Dominic West, Claes Bang, Terry Notary
Kraj produkcji: Szwecja, Niemcy, Francja, Dania
Rok produkcji: 2017
Data premiery: 15 września 2017
Język oryginalny: angielski, szwedzki, duński
Gatunek: komedia
Czas trwania: 142 min. 
square
 
„Fantastyczna wyobraźnia! Niesamowicie śmieszny film! Mógłbym go oglądać bez końca.” – Pedro Almodóvar. Co łączy przystojnego kuratora muzeum w Sztokholmie, zafascynowaną nim amerykańską dziennikarkę, małego chłopca, którego niesłusznie posądzono o kradzież, oraz udającego małpę artystę?
 
„The Square” to czarna komedia nagrodzona Złotą Palmą festiwalu w Cannes. Film Rubena Östlunda („Turysta”), z Elisabeth Moss (seriale „Opowieść podręcznej” i „Tajemnice Laketop”), Dominikiem Westem („Dumni i wściekli”) i Claesem Bangiem w rolach głównych, wywołał zachwyty i dziki śmiech podczas pokazu w Cannes. Śmiali się widzowie i śmiało się jury, w którym o nagrodach decydowali Pedro Almodóvar, Maren Ade, Paolo Sorrentino i Park Chan-wook. Östlund serią komicznych sytuacji sportretował współczesny świat, doprowadzając do czołowego zderzenia politycznej poprawności z tym, co w każdym z nas dzikie i zwierzęce. Oferując nieoczekiwany bonus w postaci jednej z najśmieszniejszych erotycznych scen roku – a może nawet wszech czasów – szwedzki reżyser stworzył jeden z najzabawniejszych filmów pokazanych i wyróżnionych główną nagrodą najważniejszego festiwalu filmowego na świecie.
 
Christian (Claes Bang) ma wszystko pod kontrolą. Jest atrakcyjnym mężczyzną o wielkim uroku osobistym. Niedawno się rozwiódł i lubi wdawać się w niezobowiązujące romanse, a młoda amerykańska dziennikarka (Elisabeth Moss) może okazać się jego nowym trofeum. Na co dzień Christian jest dyrektorem prestiżowego muzeum sztuki nowoczesnej, co daje mu władzę i idealną pozycję społeczną. Do tego przykładnie opiekuje się córkami, jeździ kosztującą fortunę Teslą i wspomaga potrzebujących – zwłaszcza, jeśli nie wymaga to od niego zbyt dużego wysiłku. Jednak podczas przygotowań do premiery instalacji „The Square”, z którą wiąże ogromne nadzieje, utrzymanie starannie pielęgnowanego wizerunku okaże się być dla niego nie lada wyzwaniem.
 
„The Square” to przewrotne, błyskotliwe kino niedające się w żaden sposób zaszufladkować. Tadeusz Sobolewski na łamach „Gazety Wyborczej” pisał, że ten wybitny film to kino nieludzko śmieszne i okrutnie autoironiczne.
 
 
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Tadeusz Zaleski
Treść wprowadzona przez: Tadeusz Zaleski
Ostatnia modyfikacja: 
wtorek, 2 stycznia 2018 roku, 8:25