fbpx Oscarowa Fantastyczna Kobieta już w ten czwartek w DKF UG Miłość Blondynki | Uniwersytet Gdański - University of Gdańsk

Jesteś tutaj

Oscarowa Fantastyczna Kobieta już w ten czwartek w DKF UG Miłość Blondynki

Oscarowa Fantastyczna Kobieta już w ten czwartek w DKF UG Miłość Blondynki

Dyskusyjny Klub Filmowy Miłość Blondynki UG,

Akademickie Centrum Kultury ALTERNATOR UG

zapraszają

REPERTUAR FILMOWY

MARZEC 2018

1 marca 2018 (czwartek) godz. 18.30

Spotkanie promocyjne książki Strefy mroku: groza w kulturze audiowizualnej:

POZWÓL MI WEJŚĆ (2008)

reż. Tomas Alfredson, Szwecja, 114 min.

--------------------------------------------

8 marca 2018 (czwartek) godz. 18.30

Konfrontacje : FANTASTYCZNA KOBIETA (2017)

reż. Sebastián Lelio , Hiszpania, Niemcy, USA, Chile, 104 min.

--------------------------------------------

15-18 marca 2018 (czwartek - niedziela)

5. SHALOM POLIN. GDAŃSKI PRZEGLĄD FILMÓW O TEMATYCE ŻYDOWSKIEJ

Wstęp wolny!

--------------------------------------------

22 marca 2018 (czwartek) godz. 18.30

Horyzonty kina: DZIENNIK MASZYNISTY (2016)

reż. Miloš Radović, Chorwacja, Serbia, 89 min.

Miejsce: Aula 1.43, Wydział Filologiczny Uniwersytetu Gdańskiego, ul. Wita Stwosza 55 Gdańsk Oliwa

Karnety: 1 film 10 ulgowy * / 15 normalny zł / 2 filmy 15 ulgowy * / 25 normalny zł / 4 filmy 25 ulgowy * / 40 normalny zł

* karnety ulgowe dla studentów, uczniów i słuchaczy Gdańskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku oraz posiadaczy Metropolitalnej Karty dla Kultury

(sprzedaż karnetów pół godziny przed seansem)

OPISY:

01 marca 2018 (czwartek) godz. 18.30

Spotkanie promocyjne książki Strefy mroku: groza w kulturze audiowizualnej:

POZWÓL MI WEJŚĆ (2008)

reż. Tomas Alfredson, Szwecja, 114 min.

Książka „Strefy mroku: groza w kulturze audiowizualnej” jest monografią akademicką przygotowaną przez dr. Sebastiana Jakuba Konefała z okazji trzydziestolecia istnienia Gdańskiego Klubu Fantastyki. Gdański Klub Fantastyki od dwudziestu lat współpracuje z Uniwersytetem Gdańskim przy tworzeniu serii wydawniczej „Anatomia Fantastyki”, na łamach której debiutowało wiele osób związanych z naszą uczelnią.

W najnowszym tomie badacze horroru z Uniwersytetu Gdańskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Adama Mickiewicza i Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej zastanawiają się nad tym, co zmieniło się w jego poetyce oraz szukają szczególnie innowacyjnych lub niesłusznie zapomnianych filmów, komiksów i gier komputerowych. Publikacja została dofinansowana przez dziekana Wydziału Filologicznego UG oraz wsparta ze środków na działalność statutową UG.

POZWÓL MI WEJŚĆ (2008)

reż. Tomas Alfredson, Szwecja, 114 min.

Dwunastoletni Oskar nie ma przyjaciół. Każdego dnia jest nękany przez silniejszych kolegów, którym nie potrafi się przeciwstawić. Pewnego dnia spotyka tajemniczą dziewczynkę o imieniu Eli. Jej pojawienie się rozpoczyna serię śmierci i makabrycznych wydarzeń.

Najlepszy Film Fabularny - TRIBECA IFF 2008

Najlepszy Film Fantazy/horror/thriller - Neuchatel IFFF 2008 Nagroda Krytyków - Natfilm Festival Copenhagen

Nagroda dla Najlepszego Filmu Skandynawskiego - Göteborg IFF 2008

Najlepsze zdjęcia - Göteborg IFF 2008

---------------------------------------------------------------------------------------------

Konfrontacje : FANTASTYCZNA KOBIETA (2017)

reż. Sebastián Lelio , Hiszpania,Niemcy, USA, Chile, 104 min.

NOMINACJA DO OSCARA® W KATEGORII: NAJLEPSZY FILM NIEANGLOJĘZYCZNY

Orlando (Francisco Reyes) planuje urodzinową niespodziankę dla znacznie młodszej od niego partnerki, Mariny (Daniela Vega). Prezent wręcza jej podczas romantycznego wieczoru, który para spędza w Santiago na kolacji i tańcach. Po powrocie do mieszkania mężczyzna nieoczekiwanie słabnie. Marina zabiera go do szpitala, gdzie musi skonfrontować się z rodziną Orlanda, a także z wrogo nastawioną służbą zdrowia i policją. Wskutek tragicznych wydarzeń będzie musiała zawalczyć o prawo do swoich uczuć, godności, a nawet przeżywania żałoby.

Reżyser „Fantastycznej kobiety” wykazał się wyczuciem, obsadzając w głównej roli debiutantkę: zachwycająca Daniela Vega łączy na ekranie zmysłowość z siłą, a wrażliwość z uporem. Sebastián Lelio (twórca „Świętej rodziny”, „Roku tygrysa” czy „Glorii”) stworzył bohaterkę, która w pojedynkę – i w nienagannym makijażu – staje do walki z uprzedzeniami. Marina jest fantastyczną kobietą: nie daje się wpisać w żaden schemat i bezkompromisowo idzie pod prąd.

„Fantastyczna kobieta” była wydarzeniem tegorocznego Berlinale, gdzie przyniosła chilijskiemu reżyserowi Srebrnego Niedźwiedzia za scenariusz oraz Teddy Award dla najlepszego filmu o tematyce LGBTQ. Film jest również chilijskim kandydatem do Oscara 2018 w kategorii Najlepszy Film Nieanglojęzyczny.

--------------------------------------------------------------------------------------------

15-marca 2018 (czwartek)

5. Shalom Polin. Przegląd Filmów o Tematyce Żydowskiej: PRZY PLANTY 7/9

Reż. Michał Jaskulski, Lawrence Loewinger, Polska, USA, 2016, 86 min.

Wstęp wolny!

Przy Planty 7/9 - reż. Michał Jaskulski

Film dokumentalny, Polska, 2016, 86 min.

Główna Nagroda "Złoty Warszawski Feniks" i Nagroda Publiczności - Międzynarodowy Festiwal Filmowy "Żydowskie Motywy" 2017

4 lipca 1946 roku, rok po drugiej wojnie światowej, milicja, żołnierze i zwykli Kielczanie zabijają ponad 40 ocalałych z Holocaustu Żydów, mieszkających w komitecie żydowskim w centrum miasta. Ranią około 80 osób w całych Kielcach. Pogrom kielecki staje się symbolem polskiego powojennego antysemityzmu w świecie żydowskim. W Polsce jest tematem zakazanym przez władze ludowe. Z upadkiem komunizmu, Bogdan Białek, polski katolik, z wykształcenia psycholog, otwiera puszkę Pandory: zaczyna publicznie mówić o tym, co wydarzyło się w 1946 roku. Przebija się przez teorie spiskowe dotyczące pogromu, wyparcie pogromu ze świadomości kielczan i utrwalane przez lata wzajemne stereotypy Polaków i Żydów. Zbliżenie między kielczanami a Żydami zaczyna się rodzić, lecz ma też swoją cenę. Reżyserzy filmu – polski katolik i amerykański Żyd – przez blisko dziesięć lat realizacji filmu uczyli się wspólnego spojrzenia na historię pogromu. W 70. rocznicę tragedii przedstawiają widzom historię o tym, jak wiele może się zmienić między ludźmi, gdy nawet najtrudniejsza prawda przekazywana jest z miłością.

---------------------------------------------------------------------------------------------

22 marca 2018 (czwartek) godz. 18.30

Horyzonty kina: DZIENNIK MASZYNISTY (2016)

reż. Miloš Radović, Chorwacja, Serbia, 89 min.

Statystyki pokazują, że w trakcie swojej kariery zawodowej każdy maszynista pracujący na kolei, nieumyślnie zabija od 15 do 20 ludzi. Film jest tragikomiczną opowieścią o niewinnych masowych mordercach i ich życiu. Ilija jest doświadczonym maszynistą, który zbliża się do emerytury. Na koncie ma rekordową liczbę 28 zabitych. W ślady ojca idzie jego 19-letni syn Sima. Za chwilę po raz pierwszy przejmie stery pociągu. Jest podekscytowany, ale i przerażony, że idzie za tym zostanie zabójcą. Mijają dni, Sima pracuje i nie wydarza się żaden wypadek. Żaden samobójca, bezdomny czy nieuważny człowiek nie wchodzi pod pociąg. Napięcie chłopaka w oczekiwaniu na wypadek staje się nieznośnie. Ojciec nie może patrzeć na jego męczarnie i postanawia wziąć sprawy w swoje ręce.

O reżyserze:

Miloš Radović

Serbski scenarzysta i reżyser. Urodził się w 1955 roku w Belgradzie. Ukończył reżyserię filmową w Akademii Sztuk w Belgradzie w 1982 roku, a w 1986 roku kurs reżyserii telewizyjnej w NHK Communications Training Institute w Tokio. Zrealizował wiele filmów reklamowych, dokumentalnych i seriali telewizyjnych, a także sztuk teatralnych. Współpracował z belgradzką telewizją. Za swoje filmy krótkometrażowe otrzymał wiele nagród, m.in. Nagrodę Jury na festiwalu w Cannes w 1987 roku za film "Iznenadna i prerana smrt pukovnika K.K". W 2003 roku wyreżyserował swój pierwszy pełnometrażowy film "Mali svet" (WFF 2003). "Dnevnik mašinovode" jest jego trzecim filmem fabularnym.

 

Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Tadeusz Zaleski
Treść wprowadzona przez: Tadeusz Zaleski
Ostatnia modyfikacja: 
poniedziałek, 5 marca 2018 roku, 9:47