Informacje na temat specjalności, dostępnych na danym kierunku, można uzyskać w DZIEKANACIE.
ATUTY KIERUNKU
Archeologia to fascynująca podróż w przeszłość.
Praktyki wakacyjne po każdym roku studiów obejmujące badania wykopaliskowe w kraju lub za granicą (np. na Bornholmie, w Macedonii) pozwalają zdobyć niezbędne doświadczenie i umiejętności.
Bardzo aktywnie działają koła naukowe: Koło Naukowe Studentów Archeologii oraz Studenckie Koło Naukowe Archeologii Śródziemnomorskiej, które organizują konferencje naukowe, pikniki, warsztaty, np. nauki pisma klinowego, wykłady, pokazy filmowe itd. na zaproszenie kół przyjeżdżają archeolodzy i wykładowcy z wielu uniwersytetów zagranicznych, np. z Oxford University, Liverpool University itd.
Archeologia w Uniwersytecie Gdańskim zapewnia studentom kontakt z bieżącymi trendami w archeologii światowej.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
Studia przygotowują do pracy w charakterze archeologa we wszystkich typach instytucji prowadzących prace wykopaliskowe:
instytutach naukowych,
muzeach archeologicznych,
muzeach regionalnych
w placówkach konserwatorskich,
firmach prywatnych wyspecjalizowanych w ratownictwie archeologicznym.
Ponadto: Absolwent będzie potrafił zaprojektować wystawę muzealną, napisać artykuł naukowy i popularnonaukowy, a także sporządzić kalkulację kosztów prac ratowniczych, zaprojektować ich organizację i przedstawić ofertę wykonania wykopalisk.
jeden przedmiot do wyboru spośród: język angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, włoski, rosyjski
0,2
historia5)
0,6
historia sztuki5)
0,4
geografia5)
0,4
język łaciński i kultura antyczna5)
0,4
Jeżeli kandydat nie zdawał danego przedmiotu na egzaminie maturalnym, to uzyskuje zero punktów za ten przedmiot.
Wynik egzaminu mnoży się przez mnożnik przedmiotu. Wynik egzaminu na poziomie rozszerzonym mnoży się przez
mnożnik przedmiotu oraz dodatkowo przez współczynnik 1,5.
§ 9 Uchwały Senatu określa szczegółowe zasady klasyfikacji ocen kandydatów z maturą międzynarodową IB (ust. 1 i 2), maturą europejską EB (ust. 3), kandydatów z egzaminem z j. obcego na poziomie dwujęzycznym (ust. 4) oraz z nową maturą 2002 (ust. 5).
Szczegółowe zasady klasyfikacji ocen kandydatów ze starą maturą - określa § 10 Uchwały Senatu.