Informacje na temat specjalności, dostępnych na danym kierunku, można uzyskać w DZIEKANACIE.
ATUTY KIERUNKU
Absolwent studiów uzyskuje i poszerza wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie pracy resocjalizacyjnej lub opiekuńczo-wychowawczej i pracy pedagoga szkolnego; rozumie interdyscyplinarne źródła pracy edukacyjnej, dysponuje profesjonalną wiedzą w obszarze wybranej specjalności.
Absolwent realizujący specjalność pedagogika szkolna i opiekuńczo-wychowawcza otrzymuje przygotowanie do pracy pedagogicznej w szkołach ponadpodstawowych. Z kolei absolwent realizujący specjalność pedagogika resocjalizacyjna zdobywa i poszerza swoje kompetencje w zakresie pracy z osobami poddanymi działaniom resocjalizacyjnym i pracy penitencjarnej. Absolwent otrzymuje gruntowne przygotowanie z różnych subdyscyplin nauk społecznych; dodatkowo uzyskuje kompetencje pedagogiczne w zakresie jednego z zaproponowanych modułów fakultatywnych; jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia.
Studenci studiów II stopnia mają do wyboru następujące specjalności:
- pedagogika resocjalizacyjna
- pedagogika szkolna i opiekuńczo-wychowawcza
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
Absolwent może być zatrudniony:
w placówkach podległych nadzorowi Ministerstwa Edukacji Narodowej (m.in. w szkołach, placówkach oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych) w zależności od wybranego modułu specjalnościowego, a także posiadania przez kandydata przygotowania pedagogicznego (uzyskanego na studiach I stopnia) i kwalifikacji merytorycznych w odpowiednim zakresie, wskazanym w Rozporządzeniu MEN w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli z dnia 01.08.2017.
w przypadku specjalności Pedagogika resocjalizacyjna z elementami psychoterapii: w placówkach penitencjarnych, w kuratorskich zespołach służby sądowej.
1) Zasady obliczania i weryfikacji średniej określa § 11, ust. 1 i 2 Uchwały Senatu.
O przyjęcie na studia mogą ubiegać się absolwenci wszystkich kierunków studiów wyższych.
Nabór przeprowadzany jest na kierunek.
Wybór specjalności następuje na pierwszym roku studiów, zgodnie z obowiązującymi na wydziale wymogami programu kształcenia oraz na podstawie listy rankingowej średniej wszystkich ocen z I semestru studiów. W przypadku specjalności pedagogika szkolna i opiekuńczo-wychowawcza dodatkowym kryterium wyboru jest posiadanie przez kandydata przygotowania pedagogicznego.
Warunkiem utworzenia grupy, realizującej daną specjalność, jest jej liczebność, odpowiadająca wielkości wskazanej w Zarządzeniu Rektora UG.