Informacje na temat specjalności, dostępnych na danym kierunku, można uzyskać w DZIEKANACIE.
ATUTY KIERUNKU
Absolwent uzyskuje pogłębioną wiedzę, umiejętności i kompetencje w zakresie subdyscyplin pedagogiki specjalnej/dyscyplin pokrewnych; samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne i prowadzi badania naukowe; planuje działania edukacyjne, terapeutyczne, opiekuńcze, doradcze, diagnostyczne, badawcze. Rozumie procesy systemów wsparcia, oświaty, rehabilitacji.
Dla cyklu studiów rozpoczynającego się w roku akademickim 2019/2020 proponowane są następujące specjalności:
wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością;
rehabilitacja społeczna i zawodowa z terapią zajęciową;
edukacja i terapia osób z autystycznego spektrum zaburzeń.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
Zgodnie z wybraną specjalnością absolwent jest przygotowany do pracy:
terapeuty dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną
specjalisty ds. rewalidacji
asystenta osoby niepełnosprawnej
trenera pracy
doradcy w placówkach rehabilitacji itp.
do pracy z dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym i ich rodzinami
w zespołach wczesnego wspomagania
pracy terapeuty z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (terapia/edukacja).
1) Zasady obliczania i weryfikacji średniej określa § 11, ust. 1 i 2 Uchwały Senatu.
O przyjęcie mogą ubiegać się posiadający przygotowanie pedagogiczne (nauczycielskie) absolwenci wszystkich kierunków w dyscyplinie pedagogika i innych kierunków nauczycielskich.
Nabór przeprowadzany jest na kierunek.
Wybór specjalności następuje na pierwszym roku studiów, zgodnie z obowiązującymi na wydziale wymogami programu kształcenia oraz na podstawie listy rankingowej średniej wszystkich ocen z I semestru studiów.
Warunkiem utworzenia grupy, realizującej daną specjalność, jest jej liczebność, odpowiadająca wielkości wskazanej w Zarządzeniu Rektora UG.