Pismo okólne nr 1/14 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 20 października 2014 roku w sprawie opracowywania dokumentów finansowych oraz informacji o wpływach i wydatkach dotyczących działalności statutowej – utrzymanie potencjału badawczego w UG

Uwaga! Komunikat archiwalny. Jego treść może być już nieaktualna.

Pismo okólne nr 1/14

Rektora Uniwersytetu Gdańskiego

z dnia 20 października 2014 roku

 

w sprawie opracowywania dokumentów finansowych oraz informacji o wpływach i wydatkach dotyczących działalności statutowej – utrzymanie potencjału badawczego

w Uniwersytecie Gdańskim

 

 

1. Od dnia 3 listopada 2014 roku obieg dokumentów finansowych dotyczących działalności statutowej – na utrzymanie potencjału badawczego, zwanej dalej „DS-UPB”, koordynuje i monitoruje Dział Sprawozdawczości i Analiz Ekonomicznych UG.

Osoby uczestniczące w realizacji zadania:

2. Wszystkie dokumenty finansowe dotyczące DS-UPB, bez względu na datę wystawienia, tj.:

  • faktury,
  • faktury pro-forma (przedpłaty),
  • faktury zaliczkowe,
  • rachunki,
  • umowy o dzieło i zlecenia z rachunkami,
  • kserokopie umów o pracę, dodatkowych wynagrodzeń, dodatków specjalnych itp. obejmujących wynagrodzenia osobowe,
  • delegacje krajowe i zagraniczne,
  • noty księgowe,
  • inne pisma (prośby, wnioski) dotyczące przeksięgowań wszystkich rodzajów kosztów kierowane są do Działu Sprawozdawczości i Analiz Ekonomicznych UG.

3. Dział Sprawozdawczości i Analiz Ekonomicznych UG prowadzi bieżącą ewidencję dokumentów finansowych, o których mowa w punkcie 2, przeprowadza ich kontrolę formalno-rachunkową, potwierdza dysponowanie środkami oraz przekazuje je niezwłocznie do jednostek organizacyjnych administracji centralnej UG zgodnie z kompetencjami.

4. Jednostki organizacyjne administracji centralnej UG, a w szczególności: Dział Zamówień Publicznych, Dział Obliczeń Płac, Dział Finansowy,  Dział Księgowości Finansowej przekazują Działowi Sprawozdawczości i Analiz Ekonomicznych do wyjaśnienia wszelkie zastrzeżenia, uwagi, wątpliwości o charakterze merytorycznym, finansowym, formalnym i prawnym dotyczące dokumentów finansowych, o których mowa w punkcie 2,
nie odsyłając kwestionowanych dokumentów do beneficjentów dotacji budżetowej DS-UPB (dziekanów wydziałów, kierowników zadań, Centrum Informatycznego, Biblioteki UG).

 

5. Dział Sprawozdawczości i Analiz Ekonomicznych prowadzi i na bieżąco aktualizuje bazę adresowo-telefoniczną wszystkich kierowników zadań finansowanych z dotacji budżetowej DS-UPB. Kierownicy zadań otrzymują drogą elektroniczną informacje ogólne, proceduralne, ale także – po zgłoszeniu zapotrzebowania – finansowe, dotyczące bezpośrednio realizowanego przez nich zadania.

6. Dział Sprawozdawczości i Analiz Ekonomicznych sporządza comiesięczną informację o  wpływach i wydatkach dotyczących DS-UPB i udostępnia ją w Portalu zarządczym władzom uczelni oraz dziekanom.

 

Prorektor ds. Rozwoju i Finansów
Uniwersytetu Gdańskiego

prof. dr hab. Mirosław Szreder

Rektor

Uniwersytetu Gdańskiego

prof. dr hab. Bernard Lammek

 

Data publikacji
2014-10-20
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: poniedziałek, 20 Październik, 2014 - 11:15; osoba wprowadzająca: Sławomir Ważny Ostatnia zmiana: wtorek, 24 Kwiecień, 2018 - 14:30; osoba wprowadzająca: Sławomir Ważny