fbpx MEDI@STERY 2015 – pierwsza edycja konkursu rozstrzygnięta! | Uniwersytet Gdański - University of Gdańsk

Jesteś tutaj

MEDI@STERY 2015 – pierwsza edycja konkursu rozstrzygnięta!

MEDI@STERY 2015 – pierwsza edycja konkursu rozstrzygnięta!

Znamy już laureatów pierwszej edycji Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepszą Pracę Magisterską z Wiedzy o Mediach MEDI@STERY. Organizatorem konkursu jest Uniwersytet Gdański, a włączyły się do niego niemal wszystkie uczelnie wyższe w Polsce. Uroczysta gala rozstrzygnięcia konkursu i wręczenia nagród laureatom połączona będzie z promocją międzynarodowej publikacji „Media-Bizens-Kultura”.
 
Czas – 27 marca 2015 (piątek), godz. 11.00
Miejsce – Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, aula S 207, Gdańsk, ul. Bażyńskiego 4
Organizator – kierunek Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Instytut Filozofii Socjologii i Dziennikarstwa UG
 
Laureaci pierwszej edycji MEDI@STERÓW to:
 
  1. Pierwsze miejsce – Marcin Sanakiewicz  z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej z Lublina „Telewizja ponowoczesna: logiki i imaginacje medialne” (praca napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Jana P. Hudzika)
  2. Drugie miejsce – Jakub Ochnio z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie „Język komunikowania wizualnego – semantyka, syntaktyka i pragmatyka fotografii” (praca napisana pod kierunkiem dr Macieja Ulity)
  3. Trzecie miejsce – Aleksandra Rabowska z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu „Wykorzystanie narzędzi marketingu internetowego w polskiej blogosferze kulinarnej” (praca napisana pod kierunkiem dr Adama Szymaniaka)
 
W konkursie udział wzięli autorzy prac magisterskich, napisanych w języku polskim na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna, które uzyskały ocenę bardzo dobrą. Na pierwsza edycję konkursu zorganizowanego przez Uniwersytet Gdański  napłynęły prace niemalże ze wszystkich ośrodków akademickich w Polsce.
 
Prace oceniła Kapituła Konkursu pod przewodnictwem prof. dr hab. Wiktora Peplińskiego. W skład Kapituły weszli wybitni medioznawcy z uczelni wyższych całej Polski. Przy ocenie prac Kapituła brała pod uwagę między innymi ich oryginalność i zawartość merytoryczną oraz możliwości praktycznego wykorzystania.
 
Zwycięska praca zostanie opublikowana i będzie dystrybuowana na koszt Uniwersytetu Gdańskiego.
 
Laureaci drugiego i trzeciego miejsca otrzymają nagrody rzeczowe i dyplomy.
 
Medioznawstwo jest wciąż młodą, bo powołaną w 2011 roku dziedziną nauki. Jednym z celów Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepszą Pracę Magisterską z Wiedzy o Mediach jest popularyzacja tej dziedziny nauki. Organizatorem przedsięwzięcia jest Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Gdańskim, które każdego roku wyłaniać będzie najlepszych studentów zajmujących się w swoich badaniach szeroko rozumianą wiedzą za zakresu medioznawstwa. Pomysłodawczyniami i  inicjatorkami konkursu są dr Małgorzata Łosiewicz oraz dr Anna Ryłko- Kurpiewska, które sprawują merytoryczną i metodologiczną pieczę nad funkcjonującą na gdańskim dziennikarstwie specjalizacją Reklama i PR.
 
Rozstrzygnięcie konkursu MEDI@STERY połączone będzie z promocją książki „Media-Bizens-Kultura” pod redakcją Małgorzaty Łosiewicz i Anny Ryłko-Kurpiewskiej. Jest to międzynarodowa publikacja, w której zebrano teksty dotyczące szeroko rozumianego wpływu mediów, i skutków tego zjawiska,  na wiele sfer współczesności – polityki, kultury, biznesu. Książka jest efektem cyklicznej międzynarodowej konferencji, która odbywa się na Uniwersytecie Gdańskim od 2011 roku pod tym samym tytułem.
 
Spotkanie uświetni występ Akademickiego Chóru Uniwersytetu Gdańskiego.
 
Patronat nad konkursem MEDI@STERY objęli:
JM Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
Marszałek Województwa Pomorskiego
Tygodnik „Polityka”
 
Informacje o konkursie znajduje się na stronie internetowej Konkursu:
 
 
dr Beata Czechowska-Derkacz
rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Krzysztof Klinkosz
Treść wprowadzona przez: Krzysztof Klinkosz
Ostatnia modyfikacja: 
wtorek, 24 marca 2015 roku, 14:27