fbpx Konferencja z cyklu „Przereklamowana konsumpcja” | Uniwersytet Gdański - University of Gdańsk

Jesteś tutaj

Konferencja z cyklu „Przereklamowana konsumpcja”

Konferencja z cyklu „Przereklamowana konsumpcja”

V Sympozjum Naukowe pt. „Przereklamowana konsumpcja? Konsumpcja i relacje społeczne" odbędzie się w dniach 7-8 maja 2015 roku w Gdańsku na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego.
 
Dynamiczny rozwój nowych technologii, dominacja mass mediów, hedonizm oraz relatywizacja wartości prowadzą do istotnych zmian kulturowych. W epoce postmodernizmu konsumpcja ma wartość autonomiczną, przestając służyć celom utylitarnym, staje się celem samym w sobie. Jej rolą jest nie tyle zaspokajanie potrzeb, ile budowanie określonego wizerunku jednostki, demonstrowanie statusu lub podkreślanie podobieństwa do „znaczących innych”. Kultura konsumpcji zmienia także więzi społeczne.
 
Celem sympozjum jest ukazanie skutków konsumpcjonizmu w życiu społecznym.
Sympozjum oferuje refleksję nad znaczeniem nadmiernej koncentracji na posiadaniu i przyjemnościach w kontekście relacji budowanych przez jednostkę na wielu płaszczyznach jej funkcjonowania. Jest próbą udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące wpływu kultury konsumpcji na relacje społeczne: czy i w jakim stopniu konsumpcjonizm zmienia charakter relacji społecznych, jak oddziałuje na zadowolenie i satysfakcję z więzi międzyludzkich?
 
Zaproszeni prelegenci przedstawią skutki nadstawienia roszczeniowego w związkach z partnerem i w miejscu pracy, ukażą pułapki braku więzi oraz psychologiczne aspekty niezależności finansowej.
 
Treść ostatnio zmodyfikowana przez: Krzysztof Klinkosz
Treść wprowadzona przez: Krzysztof Klinkosz
Ostatnia modyfikacja: 
wtorek, 28 kwietnia 2015 roku, 13:28