UG w premierowym rankingu Poland's Best Employers 2021 "Forbesa"

Zdjęcie poglądowe

Uniwersytet Gdański znalazł się na 2. miejscu w rankingu "Forbesa" Poland's Best Employers 2021, w kategorii „szkolnictwo i badania naukowe”, oraz na 31. miejscu ogólnego zestawienia listy 300 najlepszych polskich pracodawców. W badaniach ankietowych wzięło udział ponad 10 tys. pracowników. Partnerem merytorycznym projektu była firma Statista – współtwórca najbardziej znanych rankingów „Best Employers” na świecie.

Najnowszy ranking „Forbesa”, miesięcznika gospodarczego skierowanego m.in. do menedżerów średniego i wyższego szczebla, biznesmenów i inwestorów, to lista 300 najlepszych polskich pracodawców, przedstawiająca firmy działające w Polsce, których wybitne osiągnięcia w zakresie HR uhonorowane zostały tytułem najlepszego pracodawcy.

Poza zestawieniem ogólnym znajdziemy tu również zestawienia branżowe.

Zestawienie

Uniwersytet Gdański zajął 31. miejsce w zestawieniu ogólnym 300 Najlepszych Polskich Pracodawców, a także 2. miejsce w zestawieniu branżowym w sektorze „szkolnictwo i badania naukowe” (77,56 pkt.), plasując się tuż za zwycięskim Uniwersytetem Warszawskim (25. miejsce w ogólnej klasyfikacji, 78,07 pkt.). Trzecie miejsce zajęły w klasyfikacji ex aequo Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach (43.). W pierwszej dziesiątce znalazły się także: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (51.), Uniwersytet Wrocławski (61.), Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach (73.), Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie (87.), Uniwersytet Śląski w Katowicach (93.) i Uniwersytet Łódzki (104.). Dopiero na 15. pozycji uplasował się Uniwersytet Jagielloński (203.).

Zestawienie Poland's Best Employers 2021 Forbesa powstało na takich samych zasadach, jak podobne na zachodzie Europy, czy w amerykańskim „Forbesie”. Pracodawców badała firma Statista – współtwórca najbardziej znanych rankingów „Best Employers” na świecie.

Podstawą badania była lista około 1800 pracodawców zatrudniających na terenie Polski co najmniej 250 pracowników. W badaniach ankietowych wzięło udział ponad 10 tysięcy pracowników. Respondenci proszeni byli o wyrażenie opinii na temat kilkudziesięciu stwierdzeń opisujących działalność swojego pracodawcy w siedmiu głównych obszarach:

  • Wizerunek i wzrost
  • Rozwój i perspektywy
  • Relacje między pracownikami i zarządzanie
  • Płaca
  • Warunki pracy i sprzęt
  • Zrównoważony rozwój
  • Obciążenie pracą

Badanie trwało od września do października 2020 roku.

Więcej informacji na str. magazynu „Forbes”

Elżbieta Michalak-Witkowska/Zespół Prasowy UG