Nowa strona Wydawnictwa i księgarni Uniwersytetu Gdańskiego

 

www.wydawnictwo.ug.edu.pl

Nadszedł czas premiery nowej strony Wydawnictwa Uniwersytetu Gdańskiego, nad którą pracowaliśmy bardzo intensywnie od dłuższego czasu. Nowa strona Wydawnictwa UG połączona z księgarnią internetową stanowi w całości autorską koncepcję Wydawnictwa UG i Studio Spectro. To zespół grafików ze Spectro pomógł nam zrealizować naszą wizję.

Zależało nam na tym, by strona była nie tylko funkcjonalna i jak najlepiej dostosowana do potrzeb naszych autorów i czytelników, ale też estetyczna, a jednocześnie bardzo przyjazna i by pokazywała filozofię pracy naszego wydawnictwa. Zadbaliśmy o to, aby każdy szczegół witryny: począwszy od aspektu kolorystycznego, poprzez kroje czcionek, aż po nowe zakładki, był możliwie jak najbardziej przejrzysty, czytelny i ułatwiał orientację użytkownikom, a także wyrażał naszą potrzebę ciągłego rozwoju i doskonalenia. Poniżej przygotowaliśmy krótki przewodnik po nowej stronie i sklepie Wydawnictwa Uniwersytetu Gdańskiego.

W zakładce Wydawnictwo są najważniejsze informacje o nas. Tu znajduje się Regulamin Wydawnictwa i etyka wydawnicza, Rada Wydawnictwa i Kolegium Redakcyjne, nasz Zespół – zarówno pracownicy, jak i duże grono współpracowników. Wszyscy razem tworzymy Wydawnictwo UG i to z nami na różnych etapach pracy kontaktują się Autorzy i Klienci.

Ponieważ od 2014 r. do Wydawnictwa należy także Zakład Poligrafii, opracowaliśmy na nowo wszystkie niezbędne informacje dotyczące oferty Zakładu Poligrafii i zasad składania zamówienia na różnego rodzaju druki. Na tej stronie prezentujemy też przykładowe realizacje.

Zakładka Jak wydać, zawierająca instrukcje oraz formularze niezbędne do wydania publikacji, z pewnością ułatwi autorom proces składania książki do wydawnictwa i współpracę z nami.

Choć istotą pracy wydawnictwa są książki, to każda książka jest dziełem autora lub grupy autorów, zaś to, jaki otrzymuje ostateczny kształt, stanowi efekt pracy zespołu ludzi, którzy nad nią pracują – redaktora, grafika, operatora DTP, a także drukarzy i introligatorów. Za każdą książką kryje się więc człowiek i zależało nam na tym, by nowa strona pokazywała ten ludzki wymiar książki. Dlatego prezentujemy naszych Autorów i im przypisujemy książki, a wybierając publikację w księgarni, jednocześnie widać jej autora. W zakładce Autorzy znajdują się biogramy wzbogacone o fotografie. Tę sekcję przygotowujemy razem z autorami i to dzięki ich zaangażowaniu możemy ją rozwijać.

W nowym sklepie internetowym przy każdej książce znajduje się opis i szczegółowe dane, a także dodatkowe materiały do pobrania, jak spis treści czy fragment książki do poczytania, który ma ułatwić decyzję o zakupie książki. Co ważne, zoptymalizowaliśmy sklep, umożliwiając klientom wybór sposobu płatności i dostawy. Niektóre z funkcji jeszcze wdrażamy. Wciąż aktywnie pracujemy także nad zatowarowaniem naszej księgarni, poszerzając bazę dostępnych tytułów. Każdą wydaną wcześniej pozycję musimy wprowadzić od nowa do tej księgarni, dlatego jeśli nie ma tu jeszcze jakiejś książki przez nas wydanej, prosimy o cierpliwość. Cały czas uzupełniamy nasz wirtualny magazyn.

Dodaliśmy kilka zakładek, które wyrażają nowe inicjatywy podjęte przez Wydawnictwo. Wśród nich znajduje się Strefa Klubowicza, czyli przestrzeń poświęcona naszym czytelnikom oraz wszystkim, którzy chcą dzielić się pasją do książek. Zainteresowani znajdą tu recenzje naszych książek, ale będą mogli również przesyłać nam do publikacji recenzje własnego autorstwa. Tu zamieszczamy też rozmowy i relacje ze spotkań z naszymi autorami. Strefa Klubowicza zawiera aktualności oraz wydarzenia, z których większość, jak mamy nadzieję, odbywać będzie się w formule stacjonarnej, m.in. w przygotowywanej przez nas księgarni uniwersyteckiej. Na blogu czytelnicy dowiedzą się więcej o naszych nowościach i zapoznają się z przygotowanymi przez nas recenzjami wybranych tytułów. Dla członków Klubu Czytelnika przygotowaliśmy newsletter informujący o najważniejszych wydawnictwach, promocjach i wydarzeniach. Zachęcamy wszystkich do korzystania z newslettera.

Poza tym, że po zmianie identyfikacji wizualnej UG, zmieniło się nasze logo Wydawnictwa, które w całości opiera się na logo głównym UG, zdecydowaliśmy się wprowadzić dodatkowy element – brand hero, Foczkę Helę, która wspomaga nas na portalach społecznościowych i w działaniach promocyjnych.

 

foczka
Joanna Kamień