W akcji wzięli już udział studenci Etnofilologii UG
Czarna Wołga, mgła, zabłąkane staruszki, młoda dziewczyna i chłodna, długa noc... Doświadcz, a nawet wpływaj na tę historię biorąc udział w grze terenowej „dyleMAT”. To zabawa oparta na podcaście, który rozpoczyna telefon młodej Niny Pietrzak na policję. Kod QR, dzięki któremu można wziąć udział w grze, znajduje się na słupie ogłoszeniowym przy Ratuszu Staromiejskim w Gdańsku. W ramach przygody uczestnicy odwiedzą siedzibę Muzeum Uniwersytetu Gdańskiego, które jednocześnie jest współorganizatorem akcji.
Uczestnicy będą rozstrzygać tytułowe dylematy aż 11 razy, dzięki czemu dla każdej grupy czy osoby historia i trasa gry będzie inna. Przygotowano aż 105 potencjalnych dróg i 5 rozwiązań. Projekt dyleMAT został zrealizowany przez Nadbałtyckie Centrum Kultury we współpracy z partnerami, zrzeszonymi w RadUnii Kultury: Muzeum Uniwersytetu Gdańskiego, Muzeum Gdańska, Oblackim Centrum Edukacji i Kultury i Przedszkolem Niepublicznym im. Panienki z Okienka w Gdańsku.
- Mogę jedynie zdradzić, że zarówno pod siedzibą Muzeum UG jak i pod Domem Opatów Pelplińskich gracz musi dokonać wyboru, przy okazji dowiadując się kilku informacji o samych budynkach, które należą do Uniwersytetu Gdańskiego. To świetna okazja do poznania historii Starego Miasta oraz instytucji, które znajdują się w pobliżu i są zrzeszone w RadUNII Kultury - powiedziała Marta Szaszkiewicz, dyrektor Muzeum Uniwersytetu Gdańskiego
Więcej informacji:
https://www.nck.org.pl/dylemat
https://imprezy.trojmiasto.pl/DyleMAT-imp527105.html