Dziesiątki tysięcy przejechanych kilometrów, tysiące zgłoszonych przejazdów, miliony spalonych kalorii. Kampania „Rowerem na uczelnię” trwała na Uniwersytecie Gdańskim od maja do września 2022 roku. Przyszedł czas na podsumowanie akcji. 9 listopada na Wydziale Nauk Społecznych UG uczestnikom, którzy zrealizowali najwięcej przejazdów uroczyście zostały wręczone nagrody.
Pierwsza edycja kampanii „Rowerem na uczelnię” skierowana była do pracowników Uniwersytetu Gdańskiego oraz Politechniki Gdańskiej. Uczelnie zorganizowały przedsięwzięcie w ramach współpracy Związku Uczelni Fahrenheita. Pracownicy UG od 4 maja do 30 września mogli zgłaszać przejazdy rowerem lub hulajnogą za pomocą specjalnego formularza. Za przekroczenie kolejnych progów liczby przejazdów były przyznawane atrakcyjne upominki. Dla osób, które zrealizowały najwięcej przejazdów przewidziane były nagrody w postaci kart podarunkowych.
9 listopada na Wydziale Nauk Społecznych UG odbył się finał kampanii. Wydarzenie otworzyła Prorektor ds. Współpracy i Rozwoju UG dr hab. Sylwia Mrozowska, prof. UG. Kilka słów do uczestników skierowali również: Zastępca Dyrektora Związku Uczelni w Gdańsku im. Daniela Fahrenheita mgr Katarzyna Zygmunt oraz Dyrektor Centrum Zrównoważonego Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego dr Krzysztof Szczepaniak.
Uroczystość była okazją do podsumowania całej kampanii. W akcji zarejestrowało się w sumie 149 uczestników, a 123 z nich aktywnie zgłaszało przejazdy. Dla większości (112 osób) domyślnym środkiem transportu był rower. Ponadto uczestnicy akcji korzystali również z roweru elektrycznego (6), hulajnogi (1) oraz hulajnogi elektrycznej (4).
Przejazdów zgłoszono w sumie 7480, co przełożyło się na 70 tysięcy kilometrów przejechanych ogółem. Zaprezentowano również wymierne efekty akcji dla środowiska i zdrowia uczestników. Bowiem, dzięki rezygnacji z samochodu na rzecz jednośladów spalone nie zostało 4 500 litrów paliwa, dzięki czemu zaoszczędzono ponad 30 tysięcy złotych. Nie wyemitowano także 8152 kg CO2 do atmosfery.
Punktem kulminacyjnym uroczystości było wręczenie nagród trójce uczestników, którzy zrealizowali najwięcej przejazdów:
Miejsce 1: Paweł Chwaszczyński – 196 przejazdów
Miejsce 2: Zbigniew Ruszczyk – 185 przejazdów
Miejsce 3: Rafał Głuszewski – 175 przejazdów
Zwycięzcom przyznano nagrody w postaci kart podarunkowych o wartości 500 zł, 300 zł i 200 zł odpowiednio za pierwsze, drugie i trzecie miejsce.
Organizacja kampanii „Rowerem na uczelnię” była ogromnym przedsięwzięciem, które wymagało przygotowania systemu informatycznego oraz logistyki obsługi gotowej udźwignąć zainteresowanie kilku tysięcy pracowników obu uczelni. Do sukcesu pierwszej edycji kampanii przyczynił się Zespół Promocji, Centrum Informatyczne oraz Centrum Zrównoważonego Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego.