Wszystko się kiedyś kończy.
Nie zawsze wiesz, że teraz jest ważne.
Czasami jednak rozpoznasz momenty,
których jesteś autorem i bohaterem
W nowej kampanii wizerunkowej Uniwersytetu Gdańskiego przedstawiamy historię piątki naszych studentek i studentów: Szymona, Karoliny, Oliwii, Krystiana i Martyny. Oni, jak również inni studiujący (lub potencjalnie studiujący) na naszym Uniwersytecie, to Pokolenie Z (Gen Z). Pokolenie to wyróżnia przede wszystkim dorastanie w świecie nowych technologii; wiedza i umiejętności zdobywane są również w sieci, a nauka łączona jest często z aktywnością na rynku pracy. Kluczowe są również relacje, które dopełniają poczucie osobistej satysfakcji, stanowiącej dla Gen Z wyznacznik sukcesu. To właśnie te cechy charakterystyczne młodzieży Pokolenia Z stanowiły podstawę nowej kampanii reklamowej Uniwersytetu Gdańskiego.
Kampania stanowi całkowicie nowe podejście do promocji uczelni wyższej. Skupiona jest na prawdziwych emocjach, których doświadczamy, zarówno tych pozytywnych, jak i negatywnych. Nie boi się pokazywać rzeczywistych uczuć. Radość i zabawa to jedynie jedna strona okresu studiowania, który – co naturalne – łączy się często również ze stresem czy smutkiem. Gen Z ceni sobie prawdę, szuka wiarygodnych źródeł, dlatego tak istotne w kampanii było pokazanie wszystkich emocji – dla pokreślenia rzeczywistego obrazu studiów i wspomnień z nimi związanych.
Film reklamowy, stanowiący część kampanii, odwołuje się do tzw. core memories, czyli wspomnień z wydarzeń, które nas kształtują – naszą osobowość, zachowania i sposób myślenia. Nacechowany emocjami materiał czerpie z idei carpe diem, zachęcając do doceniania momentów, w których się znajdujemy, zanim przeminą. Autentyczność i emocje to elementy, które w naturalny sposób wpływają na odbiór osiąganych sukcesów zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.
Przy współpracy z Agencją Visual Department stworzyliśmy dynamiczny materiał pełen ciekawych ujęć, najazdów kamery i szybkich przejść, dodając mu „wspomnieniowe” odcienie na etapie colorgradingu. W filmie reklamowym pojawiły się nie tylko sceny z uczelnianego życia, ale także niezapomniane chwile związane ze studiowaniem w Trójmieście.
Uniwersytet Gdański przedstawiony został w subtelny sposób. Stanowi on tło, choć w świetle powyższych aspektów, tło kluczowe dla piątki naszych bohaterów. Tu bowiem tworzone są niezwykle ważne wspomnienia – Wspomnienia, które nic nie kosztują.
Nowa kampania to nie tylko film reklamowy. To również jedyna w Polsce kampania AI zastosowana przez uczelnię wyższą. Sztuczna inteligencja niewątpliwie zmienia dynamicznie otaczającą nas rzeczywistość. Wkracza w wiele obszarów naszej egzystencji, stanowiąc pomoc w codziennym życiu, ale niosąc też z sobą wiele obaw i niepewności związanych np. z rynkiem pracy.
Wykorzystanie w kampanii sztucznej inteligencji, przy pomocy której zostało wygenerowanych 4 różnych kreacji, to celowy zabieg. W ten sposób chcieliśmy pokazać, że doskonale znamy możliwości nowych technologii, jednak zwracamy uwagę na autentyczność (ważną dla Pokolenia Z): otacza nas świat rzeczywisty, prawdziwe doświadczenia i emocje.
Prawdziwe wspomnienia, których nie da się wygenerować przez AI. Podkreślając ten fakt, oznaczyliśmy kampanijne kreacje sformułowaniem: „ten obraz został wygenerowany przez sztuczną inteligencję”. Dzięki temu komunikujemy, że prezentowane na materiałach sceny z cyklu „ja podczas …. nauki do pierwszej sesji, pierwszych zajęć na kampusie, pierwszego dnia studiów, pierwszego wykładu”, to ważne momenty z prawdziwego studenckiego życia, jednak odzwierciedlające je obrazy są fikcją. Wyrażamy w ten sposób hasło naszej kampanii: Wspomnień nie wygenerujesz. Stworzysz je u nas.
Hasło to jest elementem łączącym wykorzystane różne formy reklamy, kładąc nacisk na autentyczność jako element dominujący.
To na razie początek naszej nowej kampanii. Jeśli jesteście w Gdańsku, rozglądajcie się na ulicach!