Pułapki, techniki manipulacyjne, nakłanianie do zakupu - to codzienność, z którą jako konsumenci stykamy się zarówno podczas zakupów stacjonarnych, jak i internetowych. Niestety często ulegamy pokusom w sposób niekontrolowany. O tym, jak się bronić przed manipulacją, a także o racjonalnym i nieracjonalnym nabywaniu towarów opowie dr hab. Anna Maria Nikodemska-Wołowik podczas otwartego wykładu w dniu 19 listopada.
Dr hab. Anna Maria Nikodemska-Wołowik, prof. UG jest ekspertem w zakresie zachowań konsumentów, jakościowych badań marketingowych oraz ochrony własności intelektualnej; bada przedsiębiorstwa rodzinne i tożsamość organizacji. Jest autorką i współautorką ponad 100 publikacji wydanych w Polsce i za granicą (m.in. w „Journal of Consumer Behaviour” i „Journal of Family Business Management”).
Celem wykładu „Zakupy racjonalne, nie emocjonalne: jak bronić się przed manipulacją i unikać pułapek rynkowych” jest m. in. ukazanie zagrożeń wynikających z ulegania manipulacyjnym przekazom oraz z nadmiernej konsumpcji. Jako konsumenci powinniśmy być świadomi wpływu naszych wyborów na środowisko i społeczeństwo oraz dążyć do zrównoważonego stylu życia. Potencjalni nabywcy powinni opierać się perswazyjnym promocjom oraz zamiast kierować się emocjami - podejmować decyzje zakupowe w sposób racjonalny.
Wykład odbywa się w ramach cyklu Otwarte Wykłady Ekonomiczne na Uniwersytecie Gdańskim.
Zapraszamy na spotkanie online (MS Teams) we wtorek, 19.11.2024 r., o godz. 17.30.
Więcej o Otwartych Wykładach Ekonomicznych:
- Otwarte Wykłady Ekonomiczne | Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Gdańskiego
- Facebook Otwarte Wykłady Ekonomiczne
Informacje w sprawie udziału w Otwartych Wykładach Ekonomicznych można także uzyskać pod adresem mailowym: ekonomia@ug.edu.pl