MIPMAL, STORM i Sea-BluE - oto nazwy pierwszych wspólnych kierunków studiów SEA-EU, w które zaangażowany jest Uniwersytet Gdański. Już niedługo rozpoczną na nich naukę przyszli specjaliści od niebieskiej gospodarki, administrowania portami i zrównoważonego zarządzania. O tym, jak zaprezentować te innowacyjne przedsięwzięcia potencjalnym studentom, rozmawiali eksperci ds. komunikacji i promocji podczas spotkania roboczego w Neapolu.
Spotkanie otworzył gospodarz wydarzenia Prorektor SEA-EU ds. Badań i Rozwoju prof. Gabriele Sampagnaro z Uniwersytetu Parthenope w Neapolu, który podkreślił znaczenie wspólnych kierunków studiów dla sojuszu.
Następnie koordynatorki wspólnych kierunków opowiedziały o wszystkich inicjatywach. Oprócz studiów licencjackich Sea-BluE oraz magisterskich STORM i MIPMAL powstanie także program studiów doktoranckich poświęcony naukom o morzu i morskim technologiom. Kierunki opierają się na mobilności, studenci będą mieli możliwość spędzenia każdego roku studiów na innej uczelni. Cała oferta bazuje również na innowacyjnym podejściu do nauczania i najlepszej wiedzy eksperckiej z uczelni partnerskich SEA-EU.
O dotychczasowym podejściu do promocji międzynarodowych kierunków opowiedzieli reprezentanci każdej uczelni. Prodziekan Wydziału Ekonomicznego UG dr Magdalena Markiewicz wymieniła m.in. kampanie promocyjne w mediach społecznościowych, dni otwarte i webinary jako przykłady informowania o anglojęzycznej ofercie wydziału. Przedstawiciele pozostałych uczelni wykorzystywali też inne kanały komunikacji i promocji w tym influencer marketing i stoiska na międzynarodowych targach edukacyjnych.
Zebrani eksperci dyskutowali nad zaprezentowanymi sposobami promocji. Celem tej części spotkania było wybranie adekwatnych rozwiązań komunikacyjnych na poziomie lokalnym, europejskim i globalnym. Dzięki konstruktywnej rozmowie udało się wypracować harmonogram i strategię optymalnych działań promocyjnych i organizacyjnych związanych ze wspólnymi kierunkami studiów.
W dwudniowym spotkaniu wzięło udział 21 reprezentantów uczelni SEA-EU. Uniwersytet Gdański reprezentowali dr Magdalena Markiewicz, Kierownik Biura SEA-EU Natalia Lubińska oraz Marcel Jakubowski z Biura SEA-EU. Prezentacje nt. sposobów promocji międzynarodowej UG przygotowały Prodziekan Wydziału Zarządzania dr hab. Anna Dziadkiewicz, prof. UG oraz Prodziekan Wydziału Ekonomicznego UG dr Magdalena Markiewicz.