
Popularyzacja literatury klasycznej poprzez stworzenie cyfrowej gry edukacyjnej na urządzenia mobilne - taki jest cel projektu „Classics Through Digital Leisure-Learning” (CITADEL), współprowadzonego przez Wydział Filologiczny Uniwersytetu Gdańskiego. Gra, dostępna w pięciu językach, będzie nie tylko interaktywnym narzędziem edukacyjnym - ma także służyć promowaniu równości płci, zrównoważonego rozwoju oraz postaw antywojennych.
W ramach projektu młodzież ze szkół średnich będzie uczestniczyć w wykładach wprowadzających w tematykę literatury klasycznej oraz warsztatach dotyczących powstawania gier wideo. Uczniowie będą mieli możliwość aktywnego włączenia się w proces tworzenia gry, co pozwoli na dostosowanie jej do ich oczekiwań i potrzeb.
Liderem projektu, który otrzymał dofinansowanie w ramach programu Komisji Europejskiej „Creative Europe”, jest Uniwersytet Maltański, a partnerem również Rijksuniversiteit Groningen z Holandii. Z ramienia Uniwersytetu Gdańskiego CITADEL realizuje zespół w składzie: dr Grzegorz Kotłowski, mgr Elżbieta Starek oraz dr Agnieszka Witczak z Instytutu Studiów Klasycznych i Slawistyki, przy wsparciu dr Joanny Tillack oraz dr hab. Marty Koval, prof. UG z Instytutu Anglistyki i Amerykanistyki.
Dofinansowanie zostało przyznane w ramach konkursu European Cooperation Projects (CREA-CULT-2024-COOP), którego priorytetem jest wspieranie transnarodowej twórczości europejskich artystów i dystrybucji europejskich dzieł kultury.