Uniwersytet Gdański zajął I miejsce w konkursie Genius Universitatis w kategorii Reklama prasowa za cykl reklam wizerunkowo-rekrutacyjnych nawiązujących do 50-lecia uczelni. Nagrodę odebrała Pani Justyna Sikorska, Kierownik Biura Promocji Uniwersytetu Gdańskiego.
6 marca 2020r. w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie, podczas XXXIII Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego 2020, odbyła się gala wręczenia nagród Konkursu Genius Universitatis pod hasłem Błysk Kreatywności, organizowanego przez Wydawnictwo Perspektywy. Kapituła konkursu oceniała kreatywne kampanie szkół wyższych z całego kraju w następujących kategoriach: reklama prasowa, event wspierający rekrutację, kampania w social mediach, video online, gadżet, content marketing.
Uniwersytet Gdański otrzymał tytuł zwycięscy w kategorii Reklama prasowa prezentując cykl 5 reklam wizerunkowo-rekrutacyjnych, które pojawiły się w mediach w okresie świętowania przez uczelnię 50-lecia. Statuetkę na ręce Kierownika Biura Promocji Uniwersytetu Gdańskiego, Pani Justyny Sikorskiej przekazał prof. nadzw. dr hab. Artur Krajewski z Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie - Przewodniczący Kapituły Konkursu Genius Universitatis.
Kampanię z ramienia Biura Promocji nadzorował zespół w składzie: Iwona Kuklińska, Justyna Sikorska i Andrzej Żurawik. Przy realizacji projektu Biuro Promocji korzystało ze wsparcia agencji reklamowej Zły Projekt. Zdjęcia wykonała fotografka Kamila Ćwiklińska.
UNIWERSYTET GDAŃSKI TO POCZĄTEK WASZEJ HISTORII
Tło projektu:
Pomysł na kampanię zrodził się aby zaadresować potrzebę zakomunikowania obchodów jubileuszu 50-lecia Uniwersytetu Gdańskiego.
Wyzwaniem kampanii było pokazanie bogatej historii UG oraz wzbudzenie zainteresowania świętem uczelni zarówno wśród potencjalnych Studentów jak i Absolwentów UG, którzy studiowali na uczelni w przeciągu ostatnich 50 lat.
Kampania prowadzona w mediach społecznościowych jak i w mediach tradycyjnych została podzielona na 3 odsłony ukazujące:
1. Lata 70 i 80
2. Lata 90 i 00
3. Teraźniejszość
Każda z kreacji miała być połączeniem cech charakterystycznych dla studiowania w danym okresie i nieść przesłanie, że Uniwersytet Gdański był znaczącym etapem w kreowaniu przyszłości młodych ludzi bez względu na pokolenie, z którego pochodzą.
Typografia czcionek, ubiór modeli i starannie dobrane scenerie zdjęć to swoista podróż w czasie przez 50 lat historii Uniwersytetu Gdańskiego.
Lata 70-te – to początkowy okres funkcjonowania UG, najstarsza aula na UG, charakterystyczna dla czasów książka „Ekonomia Polityczna Socjalizmu”, fryzura i ubiór modelki, a zarazem wprawne zagranie kolorystyką zdjęcia doskonale oddaje klimat epoki.
Lata 80-te – Lata 80-te to burzliwe lata w historii Gdańska, kiedy studenci dzielnie protestowali w opozycji. W stylizacji zdjęcia nie mogło zabraknąć czcionki nawiązującej do Solidarności, Stoczni Gdański ej, a także charakterystycznego roweru, kurtki czy loga NZS.
Lata 90-te – to nowa era w historii UG. Otwarte granice, poczucie wolności kojarzy się z rozkwitem życia studenckiego, licznymi wyjazdami.
Lata 2000-ne – jak na lata 2000-ne przystało dekada ta kojarzy się z dynamicznym rozwojem kampusów. Powstają nowe, nowoczesne wydziały, a na Uniwersytecie Gdańskim studiuje coraz więcej zagranicznych studentów. Typografia zdjęcia również nawiązuje do rozwoju międzynarodowego wymiaru naszej uczelni.
Teraźniejszość – ukazujemy nowoczesną studentkę, wyposażoną w nowoczesny sprzęt do nauki, na nowoczesnym wydziale Uniwersytetu Gdańskiego. Ze zdjęcia bije nowoczesna typografia, ale i troska o środowisko naturalne i trendy eko widoczne na UG.
Biuro Promocji Uniwersytetu Gdańskiego