Multiplier Event projektu Erasmus+ InCompEdu

fot.

Na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego odbyło się wydarzenie prezentujące wyniki projektu „Innovative Competence in online Higher Education” – InCompEdu”. Celem projektu było zwiększenie innowacyjności w nauczaniu online w szkolnictwie wyższym, poprzez opracowanie i wdrożenie metodyk oraz narzędzi i scenariuszy dydaktycznych umożliwiających rozwój kompetencji cyfrowych nauczycieli akademickich.

Multiplier Event poświęcony był prezentacji wyników projektu Erasmus + „Innovative Competence in online Higher Education” – InCompEdu”. Projekt realizowany był przez międzynarodowe  konsorcjum składające się z Uniwersytetu Gdańskiego (lidera projektu), University of Turku, University of Rijeka, University of Alba Iulia, University of Primorska oraz University of Rome Tor Vergata. Trwał trzy lata - od 1 kwietnia 2020 do 31 marca 2023 roku.

- Celem projektu było zwiększenie innowacyjności w nauczaniu online w szkolnictwie wyższym, poprzez opracowanie i wdrożenie metodyk oraz narzędzi i scenariuszy dydaktycznych umożliwiających rozwój kompetencji cyfrowych nauczycieli akademickich – mówi dr Magdalena Markiewicz, Prodziekan ds. Rozwoju i Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym Wydziału Ekonomicznego UG.

W ramach projektu InCompEdu przeprowadzono badania i analizy na temat wyzwań i problemów związanych z nauczaniem online, a także opracowano i przetestowano nowe narzędzia i metody nauczania. Projekt skupił się na zagadnieniach związanych z aktywizacją i motywacją studentów, a także na rozwoju umiejętności cyfrowych nauczycieli akademickich. Osiągnięcia projektu mają zastosowanie zarówno w nauczaniu zdalnym, jak i w hybrydowych i tradycyjnych formach nauczania.

Multiplier Event zgromadził szerokie grono przedstawicieli uczelni wyższych, w tym Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu Lubelskiego, Uniwersytetu Śląskiego, Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Obecni byli na nim również liczni przedstawiciele szkół średnich, a także podstawowych, z Trójmiasta i województwa pomorskiego.

Spotkanie otworzyła Dziekan Wydziału Ekonomicznego dr hab. Monika Bąk, prof. UG, a następnie lider projektu dr Olga Dębicka z Wydziału Ekonomicznego UG przedstawiła koncepcję projektu „InCompEdu” - od nauczania w czasie pandemii do wykorzystania wypracowanych możliwości po pandemii.

W trakcie pierwszej sesji zatytułowanej "Ways forward in teaching – metody motywowania i aktywizowania studentów", dr Olga Dębicka przedstawiła najlepsze praktyki i doświadczenia w nauczaniu zdalnym oraz możliwości ich wykorzystania po pandemii. Natomiast dr Leszek Reszka opowiedział o narzędziach IT wspierających nauczycieli akademickich w przygotowaniu interaktywnych zajęć i aktywizacji studentów.

Drugą sesję "Ways forward in teaching – metoda Design Thinking w dydaktyce i projektowaniu scenariuszy zajęć" poprowadziła  dr Magdalena Markiewicz pokazując zarówno wykorzystanie metody Design Thinking w procesie dydaktycznym oraz konstruowaniu ciekawych scenariuszy zajęć, jak również empiryczne przykłady warsztatów Design Thinking na bazie doświadczeń międzynarodowych oraz ich rezultaty w różnych obszarach dydaktyki.

Rezultaty projektu InCompEdu dostępne są na stronie projektu: Deliverable – InComp Edu Erasmus+ Project (ug.edu.pl)

 

 

Oprac. EMW/Zespół Prasowy UG