fbpx Socjologia - stacjonarne II stopnia | Uniwersytet Gdański - University of Gdańsk

Jesteś tutaj

Socjologia - stacjonarne II stopnia

Socjologia

Studia
stacjonarneII stopnia
logo ug
Rok akademicki: 2025/2026

Wydział Nauk Społecznych

ATUTY KIERUNKU

  • Osoby studiiujące Socjologię na poziomie magisterskim pogłębiają i poszerzają wiedzę z zakresu metodologii badań socjologicznych oraz współczesnych problemów społecznych.
  • Prowadząc własne badania pod kierunkiem naukowaców odkrywają reguły życia społecznego w świecie prywatnym i publicznym - w relacjach międzyludzkich i sprawowaniu władzy, w mediach, kulturze, stosunkach pracy, stosowaniu nowych technologii. 
  • zwiększają swoje kompetencje społeczne i badawcze.
  • mogą brać udział w badaniach naukowych.
Na studiach II stopnia można wybrać następujące moduły specjalizacyjne: Globalne społeczeństwo przyszłości, uczestnictwo w kulturze i życie codzienne, Innowacyjne rozwiązanie problemów społecznych. 
Do wyboru są także zajęcia warsztatowe, proseminaria i seminaria magisterskie.
 
W ramach programu Erasmus osoby studiujące socjologię mogą spędzić część studiów za grancą. A dzięki programowi MOST mogą przenieść się na kilka miesięcy na inne polskie uczelnie. 
Socjologia UG aktywnie współpracuje min. z Instytutem Kultury Miejsckiej, Nadbałtyckim Centrum Kultury, Europejskim Centrum Solidarności, Regionalnym Centrum Wolontariatu, wieloma organizacjami pozarządowymi, samorządami Trójmiasta, agencjami badawczymi PBS i OBIAS.
 
Na socjologii działa Studenckie Koło Naukowe Socjokolektiv. 

PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA

Pracodawcy Pomorza najczęściej doceniają takie atuty absolwentów socjologii:

  • szeroka wiedza o świecie społecznym,
  • znajomość najnowszych trendów,
  • umiejętność samodzielnego i zespołowego prowadzenia badań,
  • zdolność pozyskiwania i analizy danych
  • umiejętność zarządzania projektami społecznymi.

Absolwenci i absolwentki socjologii pracują w:

  • ośrodkach badań społecznych,
  • instytucjach publicznych, samorządowych, politycznych,
  • instytucjach kultury,
  • mediach,
  • organizacjach pozarządowych,
  • małych przedsiębiorstwach i korporacjach. 

 

Ostatnia modyfikacja: sobota, 5 kwietnia 2025 roku, 21:20