Infolinię, której zadaniem jest wsparcie nauczycieli w kształceniu na odległość, uruchomiły Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Centrum GovTech. - Ma ona charakter techniczny – pomaga rozwiązywać trudności, jakie napotykają pedagodzy, obsługując różnego rodzaju narzędzia do edukacji zdalnej – czytamy na stronie ministerialnej.
Przeniesienie lekcji z klas do świata cyfrowego to nie lada wyzwanie, tak dla uczniów, jak i nauczycieli. Ci drudzy muszą w szybkim tempie przystosowywać się do zmieniającej się rzeczywistości i posiąść umiejętności obsługi specjalistycznych programów.
- Nad wdrożeniem kompleksowej obsługi informatycznej pracowników Uniwersytetu Gdańskiego, w tym pomocy nauczycielom akademickim, pracuje Centrum Informatyczne UG. Jest to bardzo obszerny i wymagający czasu projekt - mówi Tomasz Dębicki, Zastępca Kanclerza ds. Informatycznych Uniwersytetu Gdańskiego.
Już teraz nauczyciele mogą korzystać z infolinii uruchomionej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki oraz Centrum GovTech. Dzwoniąc pod numer +48 222 500 144 otrzymają oni profesjonalną pomoc techniczną.
Konsultanci ministerialnej infolinii pomagają rozwiązywać problemy związane z obsługą różnego rodzaju komunikatorów. Mogą to być trudności związane z:
- instalacją oprogramowania,
- transferem plików,
- dołączaniem uczniów do zajęć,
- wystawianiem ocen w dziennikach elektronicznych.
Pomoc można otrzymać w zakresie takich narzędzi, jak:
- narzędzia Google (Meet, Classroom, G-Suite, Google Forms)
- narzędzia Microsoft (MS Teams, Microsoft Forms, Office 365, OneDrive)
- Amazon Chime
- Cisco Webex - Vulcan
- ZOOM
- Dzwonek Moblilna Platfotma Edukacyjna
- Librus
- ClickMeeting
- Messenger
- Skype
- Strony internetowe: epodreczniki.pl, lekcjewsieci.pl, scholaris.pl
Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godz. 6:00-20:00 oraz w weekendy w godz. 8:00-18.00.
Źródło: Gov.pl