Zbada, jakimi motywami kierują się konsumenci podejmując decyzje turystyczne w rzeczywistości, w której lęk przed chorobami zakaźnymi i izolacją społeczną będzie towarzyszył codzienności. Mgr Anna Młynkowiak-Stawarz z Katedry Marketingu Wydziału Zarządzania UG została laureatką UGrants-first 3 w ramach programu małych grantów UGrants. Nagrodzony projekt nosi tytuł „Urlop w czasach zarazy – motywy i decyzje turystyczne konsumentów”.
Projekt jest obecnie w fazie koncepcyjnej, a grant dotyczy badań pilotażowych.
- W Katedrze Marketingu prowadzimy badania dotyczące zachowań konsumentów-turystów i mój projekt także mieści się w tym obszarze - mówi mgr Anna Młynkowiak-Stawarz. - Do jego opracowania zainspirowały mnie wyniki naszych wcześniejszych badań, nad którymi pracowałam w zespole z dr hab. Robertem Bębnem, dr Sylwią Kuczamer-Kłopotowską i mgr Zuzanną Kraus, a które dotyczyły wpływu percepcji ryzyka związanego z zakażeniem wirusem SARS-CoV-2, reaktancji wywołanej przez ograniczenia pandemiczne oraz motywacji do ochrony zdrowia przed zamiarem odbycia podróży turystycznej w warunkach pandemii.
W badaniach prowadzonych w ramach pozyskanego grantu mgr Anna Młynkowiak-Stawarz zamierza wykazać, jakimi deklarowanymi i ukrytymi motywami kierują się konsumenci podejmując decyzje turystyczne w rzeczywistości, w której lęk przed chorobami zakaźnymi i izolacją społeczną będzie towarzyszył codzienności.