Archeolog z UG finalistą konkursu Popularyzator Nauki 2020

Na zdjęciu od lewej: dr Wacław Kulczykowski i Mateusz Sokalszczuk

Na zdjęciu od lewej: dr Wacław Kulczykowski i Mateusz Sokalszczuk.

Archeolog dr Wacław Kulczykowski z Wydziału Historycznego Uniwersytetu Gdańskiego oraz programista Mateusz Sokalszczuk ze Scriptwelder Studio zostali finalistami tegorocznego, 16. edycji konkursu Popularyzator Nauki 2020 w kategorii Zespół.

Dr Wacław Kulczykowski i Mateusz Sokalszczuk od 2015 r. tworzą wspólnie naukowe gry komputerowe. Do tej pory stworzyli Excavate! (2015 r.) oraz Waterworks! (2020 r.), darmowe gry internetowe, w które zagrano ponad milion razy na całym świecie.

- Ten olbrzymi sukces jest efektem naszej współpracy przy tworzeniu naukowych gier komputerowych – podkreśla dr Kulczykowski z Wydziału Historycznego UG. - Również kategoria, w której zostaliśmy nominowani do finału ma ogromne znaczenie. Pozornie stanowimy dość nietypowy "zespół": ja jestem archeologiem, Mateusz programistą i twórcą gier. Jednak wspólnie, łącząc nasze skrajnie różne umiejętności, jesteśmy w stanie popularyzować naukę w oryginalny, niecodzienny sposób. W ten sposób chcemy pokazać jak ważna jest współpraca interdyscyplinarna. Cieszymy się, że Kapituła konkursowa nas dostrzegła i już na tym etapie czujemy się bardzo wyróżnieni.

Czytaj też: Komputerowa gra strategiczna przygotowana we współpracy z UG

Do 16. edycji konkursu Popularyzator Nauki, w którym nagradzani są uczeni, ludzie mediów, instytucje oraz społecznicy, których pasją jest dzielenie się wiedzą, zgłosiło się ok. 100 kandydatów. Kapituła konkursowa pierwszego stopnia wyłoniła 18 finalistów, którzy są w tym roku nominowani do nagrody.

Rozdanie nagród przewidziane jest na styczeń 2021 r. Nagrodzeni zostaną wówczas laureaci w finałowych kategoriach: naukowiec, animator, zespół, instytucja, media, a także laureat/laureatka nagrody głównej - osoba, która otrzyma tytuł Popularyzatora Nauki 2020.

Więcej informacji na str. Nauka w Polsce PAP

Biuro Rzecznika Prasowego