
Uniwersytet Gdański znalazł się na podium w aż trzech kategoriach w XII edycji konkursu marketingowego Genius Universitatis 2025, skierowanego do wszystkich polskich szkół wyższych.
Finałowa gala konkursu odbyła się 7 marca podczas Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego w EXPO w Warszawie. Do tegorocznej edycji zgłosiły się 32 uczelnie, które zaprezentowały 95 prac konkursowych w 9 kategoriach. Działania marketingowe i promocyjne przygotowane przez Centrum Komunikacji i Promocji Uniwersytetu Gdańskiego zostały docenione w trzech z nich:
- 1. miejsce w kategorii Reklama prasowa za kampanię „Wspomnień nie wygenerujesz. Stworzysz je u nas”.
- 1. miejsce w kategorii Genius AD za kampanię promującą BaltArctic Research Cruise
- 3. miejsce w kategorii Film promocyjny za kampanię „Wspomnień nie wygenerujesz. Stworzysz je u nas”.
Kampania wizerunkowa „Wspomnień nie wygenerujesz. Stworzysz je u nas” była jedyną w Polsce kampanią AI zastosowaną przez uczelnię wyższą. O jej założeniach pisaliśmy tutaj. Więcej na temat BaltArctic Research Cruise, przygotowanym we współpracy z Biurem Projektu European University of the Seas – SEA-EU można natomiast dowiedzieć się na stronie rejsu.
Nagrody w imieniu CKiP i SEA-EU odebrali Zastępca Dyrektora Centrum Komunikacji i Promocji UG dr Tomasz Czuba oraz członkinie zespołu: Agnieszka Beck i Iwona Kuklińska.
- Jesteśmy bardzo dumni z tych nagród, ponieważ były to w pełni autorskie kampanie i naprawdę duże przedsięwzięcia, zwracające uwagę z jednej strony na dokonania naukowe, a z drugiej na istotną kwestię społeczną. Chciałbym serdecznie podziękować całemu zespołowi Centrum Komunikacji i Promocji UG - był to wspólny wysiłek, wyzwanie, któremu stawiliśmy czoło przede wszystkim dzięki doskonałej współpracy osób o różnych, świetnie się uzupełniających kompetencjach. Bardzo nam miło, że nasze starania zyskały uznanie także poza Uniwersytetem - mówi Zastępca Dyrektora CKiP dr Tomasz Czuba.
Prace konkursowe oceniła kapituła ekspertów pod kierownictwem Przewodniczącego prof. dr. hab. Artura Krajewskiego. W składzie gremium oceniającego znaleźli się:
- Joanna Bednarkiewicz, Publicis Worldwide
- Bartosz Dembiński, bartoszdembinski.pl
- Katarzyna Dragović, Szkoła Mistrzów Reklamy
- Adam Nowakowski, Meta
- Ewa Opach, IAB Polska
- Jacek Szlak, Marketing przy Kawie
- Piotr Płachecki, Fabryka Komunikacji Społecznej
- dr Jan Zając, Sotrender
- Bartosz Stawiarz, Perspektywy Press
- Adam Sanocki, Polskie Porty Lotnicze
Organizatorem konkursu jest Fundacja Edukacyjna „Perspektywy”.