UG w rankingu Poland's Best Employers 2022 "Forbesa"

Forbes

Uniwersytet Gdański znalazł się na 6. miejscu w rankingu "Forbesa" Poland's Best Employers 2022, w kategorii „szkolnictwo i badania naukowe”, oraz na 103. miejscu ogólnego zestawienia listy 300 najlepszych polskich pracodawców. O tym, które firmy najlepiej „zdały egzamin” z dostosowywania się do popandemicznych zmian, jakie zaszły na rynku i w związku z tym mogą używać tytułu Poland's Best Employers 2022, zdecydowali ich pracownicy. Partnerem merytorycznym projektu była firma Statista – współtworząca najbardziej znane rankingi „Best Employers” na świecie.

Najnowszy ranking „Forbesa”, miesięcznika gospodarczego skierowanego m.in. do menedżerów średniego i wyższego szczebla, biznesmenów i inwestorów, to lista 300 najlepszych polskich pracodawców, przedstawiająca firmy działające w Polsce, najlepsze z najlepszych, które „należy – wręcz trzeba – podglądać i naśladować, bo wdrożyły rozwiązania dobre dla pracowników i tak też przez nich oceniane” – czytamy na stronie Forbesa.

W badaniu wzięło udział łącznie 1800 firm, 300 z nich zakwalifikowało się do czołówki i weszło do ostatecznej listy rankingowej.

Uniwersytet Gdański zajął 103. miejsce w zestawieniu ogólnym 300 Najlepszych Polskich Pracodawców, a także 6. miejsce w zestawieniu branżowym w sektorze „szkolnictwo i badania naukowe” (71,18 pkt.). Zwycięzcą w tej kategorii został Uniwersytet im Adama Mickiewicza w Poznaniu (47. miejsce w ogólnej klasyfikacji, 74,13 pkt.).

Zestawienie Poland's Best Employers 2022 Forbesa powstało na takich samych zasadach, jak podobne na zachodzie Europy, czy w amerykańskim „Forbesie”. Pracodawców badała firma Statista – współtwórca najbardziej znanych rankingów „Best Employers” na świecie.

Podstawą badania była lista około 1800 pracodawców zatrudniających na terenie Polski co najmniej 250 pracowników. W badaniach ankietowych wzięło udział ponad 20 tysięcy pracowników. Respondenci proszeni byli o wyrażenie opinii na temat kilkudziesięciu stwierdzeń opisujących działalność swojego pracodawcy w siedmiu głównych obszarach:

  • Wizerunek i wzrost
  • Rozwój i perspektywy
  • Relacje między pracownikami i zarządzanie
  • Płaca
  • Warunki pracy i sprzęt
  • Zrównoważony rozwój
  • Obciążenie pracą

Badanie trwało od września do października 2021 roku.

Więcej informacji na str. magazynu „Forbes”

fot.
EMW/Zespół Prasowy UG