KN Gier Cyfrowych i Analogowych „Ugranie” z własną strefą podczas Kosmicznego Dnia Nauki w Hevelianum

1

Członkowie Ogólnouczelnianego Koła Naukowego Gier Cyfrowych i Analogowych „Ugranie” wzięli udział w Kosmicznym Dniu Nauki, organizowanym 18 lutego przez Hevelianum. Studenci przygotowali dla odwiedzających dwie strefy.

Podczas Kosmicznego Dnia Nauki w Hevelianum studenci poprowadzili strefę planszówek, w której rozgrywane były gry planszowe. Tłumaczyli gościom wydarzenia zasady gry, a także brali udział w rozgrywkach i służyli pomocą. W strefie planszówek toczyły się również rozgrywki gier RPG. Drugą strefą, w której goście mogli ze sobą rywalizować, była strefa gier LARP.

- Zdecydowaliśmy się na udział w wydarzeniu Hevelianum z kilku powodów. Jako Koło dostrzegliśmy w nim możliwość rozwoju. W końcu była to współpraca z firmą zewnętrzną, a więc okazja, by pokazać się poza murami Uniwersytetu i nawiązać nowe kontakty. Natomiast jako osoby prywatne uwielbiamy gry planszowe, a także kosmos. Wśród nas jest wielu fanów takich serii jak np. Gwiezdne Wojny, ale też interesujemy się kosmosem od strony naukowej. Ja sama do nich należę. Wydarzenie to połączyło dwie bliskie dla nas sprawy, więc decyzja o udziale w nim była prosta i jednogłośna - mówi Sekretarz Ogólnouczelnianego Koła Naukowego Gier Cyfrowych i Analogowych „Ugranie” Emilia Paszkowska.

Ogólnouczelniane Koło Naukowe Gier Cyfrowych i Analogowych „Ugranie” liczy aktualnie około 160 członków, wśród których znajdują się studenci wszystkich wydziałów Uniwersytetu. Społeczność zapewnia studentom możliwość połączenia tematu swoich studiów ze swoją pasją, jaką są gry planszowe, komputerowe oraz RPG. - Ja, jako studentka z Wydziału Ekonomicznego, widzę w grach odbicie naszego świata poprzez system pieniężny. Studenci prawa postrzegają gry jako małe systemy normatywne. Dzięki naszemu Kołu poszerzamy naszą wiedzę o groznawstwie, np. poprzez różne wydarzenia takie jak to w Hevelianum - dodaje Emilia Paszkowska.

Julia Bereszczyńska/Zespół Prasowy