O wykorzystywaniu gier w celach edukacyjnych i dydaktycznych dyskutować będą członkowie nowego Koła Naukowego Gier Cyfrowych i Analogowych UG. W planach grupy jest także działalność grotwórcza. Spotkanie organizacyjne koła odbędzie się 17 stycznia o 18:00 w głównym holu budynku Wydziału Historycznego UG.
Od lewej: Mikołaj Kornacki (Przewodniczący), Magdalena Andres (Sekretarz), Szymon Kułdo (Wicesekretarz), Oliwier Chwalisz (Wiceprzewodniczący)
- Sama idea pojawiła się już w poprzednim roku. Pomyślałem, że dobrze byłoby mieć takie koło, do którego studenci z każdego wydziału UG mogliby przyjść, pograć, zapoznać się z nowymi tytułami, porozmawiać o grach, a może nawet brać udział w ich tworzeniu, wykorzystaniu w nauce i edukacji - opowiada Mikołaj Kornacki, Przewodniczący nowo powstałego koła. - Zacząłem działać i powoli wcielać pomysł w życie. Dzięki pomocy dr. Wacława Kulczykowskiego, który udostępnił część potrzebnych nam gier oraz otoczył swoją opieką tę inicjatywę, udało się utworzyć koło.
Grupa uformowała się pod skrzydłami Wydziału Historycznego i przy wsparciu Dziekana dr hab. Arkadiusza Janickiego, prof. UG oraz Centrum Aktywności Studentów i Doktorantów UG. Opiekunem Koła jest dr Wacław Kulczykowski, pracownik Instytutu Historii, popularyzator nauki, współtwórca specjalności „Historia w przestrzeni medialnej” oraz prowadzący zajęcia „Historia w grach”.
Spotkania koła skierowane są do wszystkich osób, które chciałyby na chwilę oderwać się od nauki, pośpiechu i zbliżających się terminów zaliczeń. Brać w nich udział mogą także absolwenci oraz pracownicy uniwersytetu. - Każdy jest u nas mile widziany, bez względu na wiek i zainteresowania. Cenimy sobie otwartość i przyjazną atmosferę - dodaje Mikołaj Kornacki.
Celem grupy jest popularyzacja różnych gałęzi nauki przy wykorzystaniu gier cyfrowych oraz analogowych, propagowanie wykorzystywania gier w celach edukacyjnych i dydaktycznych, a także wspieranie Członków Koła w procesie tworzenia i wydawania gier.