Przed nami kolejny webinar osadzony w temacie wynalazków i patentów – „Dobre praktyki w procesie komercjalizacji”. Wydarzenie organizowane jest przez Centra Transferu Technologii UG, PG i GUMed i kierowane jest do wszystkich zainteresowanych tematyką.
Webinar pt. „Dobre praktyki w procesie komercjalizacji” odbędzie się 3 listopada 2022 r. o godz. 11:00-12:00. Pierwsza część programu zostanie poświęcona komercjalizacji innowacyjnego projektu, druga komercjalizacji poprzez uruchomienie i rozwój startupu.
Do tematu wprowadzi uczestników Katarzyna Gronowska − Dyrektor Centrum Transferu Technologii UG. Wśród prelegentów będą natomiast: Zuzanna Kot, Michał Jankowski, Karol Bober
Prelegenci przedstawią podstawowe zasady zarządzania projektem technologicznym z punktu widzenia biznesowego, w tym: etapy komercjalizacji, z uwzględnieniem strategii ochrony rezultatów działalności B+R. Zagadnienia zostaną zaprezentowane z perspektywy inwestorów i sektora przemysłowego.
Podczas wydarzenia zostaną poruszone tematy:
• jakie narzędzia i metody wykorzystywane są w procesie oceny potencjału rynkowego?
• jak sprawdzić czy projekt o wysokiej wartości naukowej zawsze posiada potencjał rynkowy?
• jakie są najistotniejsze elementy budujące wartość projektów technologicznych?
• jakie są zagrożenia procesu komercjalizacji?
• jakie wyzwania czekają na początkujących przedsiębiorców – bariery, ryzyka, luki przedsięwzięcia?
• jakie są plusy i minusy założenia startupu w porównaniu do innych możliwości komercjalizacji?
• jakie dotacje mogą poprawić płynność, a które mogą być „gwoździem do trumny" startupów?
Zuzanna Kot – doradca biznesowy, ukierunkowany na kreowanie przyszłości przedsiębiorstw, marek i produktów, w obszarach związanych z innowacyjnością. Prowadzi i nadzoruje procesy wdrożeniowe -audyty, wsparcie w planowaniu strategicznym, implementacja i weryfikacja założeń biznesowych. Specjalista w zakresie pozyskiwania finansowania, w szczególności w ramach funduszy europejskich. Jako filolog pierwsze doświadczenia konsultingowe zdobywała jako coach językowy zespołów menadżerskich. Od ponad 6 lat związana z firmą INVESTIN, jako Menadżer ds. rozwoju biznesu i strategii.
Michał Jankowski – menadżer specjalizujący się w obszarze wsparcia rozwoju projektów innowacyjnych poprzez doradztwo, management i mentoring. Współpracuje z zespołami badawczymi, przedsiębiorcami oraz przedstawicielami sektora publicznego na wszystkich etapach rozwoju projektu – od modelowania jego założeń, poprzez diagnozę możliwości finansowania, koordynację i realizację działań merytorycznych, po weryfikację i monitoring postępów. Wspiera firmy z obszarów przemysłu 4.0, technologii środowiskowych i zielonych, e-health oraz geoinformatyki i teledetekcji. Autor biznesplanów i modeli biznesowych, wycen własności intelektualnych, strategii komercjalizacji oraz rozwoju firm w oparciu o działalność innowacyjną. Od 2016 r. związany z firmą INVESTIN.
Karol Bober – Prezes firmy konsultingowej GRANTERA. Ekspert w dziedzinie dotacji unijnych, z 20-letnim doświadczeniem w pozyskiwaniu i rozliczaniu grantów. Specjalizuje się w projektach high-tech i B+R. Doradzał m.in. takim podmiotom jak Grupa Lotos, Bibus Menos, Gdańskie Młyny, Sunreef Yachts, Blirt czy Wirtualna Polska. Absolwent studiów „Zarządzanie przedsiębiorstwem według standardów MBA” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył kurs „Lider Innowacji Executive” prowadzony przez prof. Mario Raicha. Członek Rady Inteligentnych Specjalizacji Pomorza (ISP 2) oraz Komitetu Monitorującego z ramienia Konfederacji Lewiatan.
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny – obowiązuje wcześniejsza rejestracja.
Załącznik | Rozmiar |
---|---|
Zaproszenie na webinar | 1.27 MB |
Program | 41 KB |