Informacja Sekcji Realizacji Umów Działu Zamówień Publicznych UG dotycząca konieczności zamieszczania istotnych dat realizacji zamówień w opracowaniach faktur oraz jeśli wymagane umową - dołączania protokołów odbioru.

Uwaga! Komunikat archiwalny. Jego treść może być już nieaktualna.

Informacja Sekcji Realizacji Umów Działu Zamówień Publicznych UG dotycząca konieczności zamieszczania istotnych dat realizacji zamówień w opracowaniach faktur oraz jeśli wymagane umową - dołączania protokołów odbioru.

Szanowni Państwo,

Niniejszym zobowiązuje się osoby dokonujące czynności związanych z zamawianiem towarów, ich odbiorem, dokumentowaniem oraz opracowaniem faktur do bezwzględnego zamieszczania na odwrocie faktury przekazywanej do Sekcji Realizacji Umów Działu Zamówień Publicznych, w jej opisie, podpisanych czytelnie imieniem i nazwiskiem następujących dat:

data złożenia zamówienia

(kiedy złożono zamówienie; przekazano je Wykonawcy lub dołączyć kopię zamówienia)

data otrzymania towaru

(kiedy ostatecznie całe zamówienie zostało zrealizowane przez Wykonawcę)

data otrzymania faktury

(kiedy faktura wpłynęła do Uniwersytetu Gdańskiego)

 

Przypominamy, że na mocy § 8 OBIEG DOKUMENTÓW KSIĘGOWYCH (FAKTURY, NOTY KSIĘGOWE, RACHUNKI) Instrukcji postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych w Uniwersytecie Gdańskim (Zarządzenie JM Rektora nr 101/R/14 z dnia 7 listopada 2014 roku):

„1. Opracowany dokument księgowy zgodnie z obowiązującymi na Uniwersytecie Gdańskim warunkami oraz zasadami, jednostka organizacyjna UG przekazuje do DZP w terminie 7 dni od daty jego otrzymania (w przypadku, gdy płatność została już uiszczona) lub do 10 dni przed terminem zapłaty (w przypadku odroczonego terminu płatności). Dokument ten musi mieć nadany numer z Rejestru (§ 2 ust. 8) dla zamówień, o których mowa w § 3 i § 4 lub numer postępowania przeprowadzonego przez DZP zgodnie z § 5 i § 6. W sytuacji, gdy termin płatności faktury lub data jej wpływu do Uczelni nie pozwalają na zachowanie wyżej wymienionego 10. dniowego terminu, jednostka organizacyjna, niezwłocznie opracowuje fakturę pod względem merytorycznym i przekazuje do DZP najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych.

2. DZP sprawdza dokument księgowy pod względem zamówień publicznych i przekazuje go do Działu Finansowego.

3. W przypadku przekroczenia terminów opracowania dokumentów księgowych przez jednostkę organizacyjną, dla której zrealizowane było zamówienie, konsekwencje z tytułu przekroczenia terminów płatności i naruszenia dyscypliny finansów publicznych ponosi kierownik tej jednostki.”

Powyższe ma na celu przyspieszenie obiegu dokumentów księgowych oraz wpłynąć na poprawę reżimu finansowego związanego z dokonywaniem płatności za dostarczony towar w terminie wynikającym z warunków umowy. Ponadto ma na celu przyspieszenie procesu obiegu dokumentacji pomiędzy naszymi jednostkami i pozwoli na unikniecie konieczności prowadzenia w tej sprawie korespondencji wyjaśniającej, w tym w ich zwrotu, przypadku braku prawidłowości w opracowaniu faktur.

Przypominamy jednocześnie o obowiązku dołączania do faktur prawidłowo podpisanych protokołów odbioru dostawy/usługi, w przypadku gdy taki protokół jest wymagany umową.

 

mgr Jacek Jętczak

Zastępca Kierownika Działu Zamówień Publicznych

Kierownik Sekcji Realizacji Umów

Data publikacji
2015-12-09
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: środa, 9 Grudzień, 2015 - 11:49; osoba wprowadzająca: Jacek Jętczak Ostatnia zmiana: wtorek, 24 Kwiecień, 2018 - 14:23; osoba wprowadzająca: Jacek Jętczak