Regulamin przyznawania miejsc

Regulamin przyznawania miejsc

Regulamin przyznawania miejsc i kwaterowania w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego

 

Pełny, jednolity tekst Regulaminu:

Zarządzenie Kanclerza 10/K/24 9.09.2024 zmieniające zarządzenie 10/K/21 Kanclerza UG w sprawie przyznawania i korzystania z miejsc w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego

Regulamin przyznawania miejsc i kwaterowania w domach studenckich UG (pdf) - tekst ujednolicony z 9.09.2024 r.

 

Komu przysługuje pierwszeństwo w uzyskaniu zakwaterowania w domu studenckim

Pierwszeństwo  przysługuje studentowi UG, który jednocześnie:

  • znajduje się w trudnej sytuacji materialnej
  • któremu codzienny dojazd do uczelni uniemożliwiałby lub w znacznym stopniu utrudniał studiowanie,
  • który nie ukończył z tytułem magistra studiów na innym kierunku lub innej uczelni.

Kto może zamieszkać w domu studenckim

W przypadku niewypełnienia limitu miejsc przez studentów, mogą ubiegać się również:

  • doktoranci i pracownicy UG,
  • absolwenci UG do 2 lat od ukończenia studiów,
  • osoby odbywające w UG praktyki lub staż naukowy,
  • studenci innych uczelni.

W jaki sposób złożyć wniosek o przyznanie miejsca w domu studenckim

Studenci polscy i obcokrajowcy kontynuujący naukę składają wniosek w formie elektronicznej przez portal eUczelnia, w zakładce stypendia i akademiki → wnioskuj o świadczenie → Domy studenckie w bieżącym semestrze

Dla studentów z Harbinu, studentów obcokrajowców rozpoczynających naukę oraz studentów wymiany Erasmus miejsca rezerwują pracownicy Biura Współpracy i Umiędzynarodowienia.

Osoby upoważnione do aplikowania o miejsce w domu studenckim, które nie mogą złożyć wniosku przez eUczelnię, składają wniosek w formie papierowej do Działu Domów Studenckich i Hoteli Asystenckich (p. 111, Jana Bażyńskiego 1A).

Jakie dokumenty należy dołączyć do wniosku o akademik

  • oświadczenie studenta o źródle dochodu 
  • zaświadczenie o dochodach z Urzędu Skarbowego za rok poprzedni wszystkich pracujących członków gospodarstwa domowego,
  • zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o wysokości składki na Ubezpieczenie zdrowotne za ubiegły rok wszystkich pracujących członków gospodarstwa domowego (nieobowiązkowe jednak obniża wykazywany dochód),
  • obcokrajowcy - zaświadczenie z krajowych odpowiedników w/w instytucji, chyba, że rodzina pracuje w Polsce. Dokumenty pobrane w innym języku powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego na język polski.

W przypadku:

  • posiadania rodzeństwa - zaświadczenie ze szkoły, do której uczęszcza rodzeństwo
  • zmiany dochodu - dokument potwierdzający
  • braku dochodu – np. zaświadczenie z urzędu pracy o zarejestrowaniu się jako osoba bezrobotna,
  • otrzymywania alimentów – sądowy wyrok alimentacyjny, notarialna ugoda alimentacyjna, zaświadczenie komornika o nieściągalności alimentów, zaświadczenie o wysokości świadczenia alimentacyjnego z funduszu alimentacyjnego,
  • rodziców rolników – zaświadczenie z urzędu gminy o posiadanej liczbie hektarów przeliczeniowych w roku ubiegłym,
  • ubiegania się o pokój jednoosobowy – orzeczenie o niepełnosprawności lub zaświadczenie lekarskie,
  • ubiegania się o pokój małżeński, rodzinny lub z opiekunem – akt małżeństwa, akt urodzenia dziecka; oświadczenie małżonka lub opiekuna na przetwarzanie danych osobowych;

Dopuszcza się złożenie innych dokumentów, oświadczeń lub odpisów, które student uzna za konieczne do wyjaśnienia lub opisania sytuacji.

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: czwartek, 13. Marzec 2014 - 13:46; osoba wprowadzająca: Agnieszka Licznerska Ostatnia zmiana: poniedziałek, 28. Październik 2024 - 10:51; osoba wprowadzająca: Monika Zaremba