Regulamin przyznawania miejsc
Regulamin przyznawania miejsc i kwaterowania w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego
Pełny, jednolity tekst Regulaminu:
Regulamin przyznawania miejsc i kwaterowania w domach studenckich UG (pdf) - tekst ujednolicony z 9.09.2024 r.
Komu przysługuje pierwszeństwo w uzyskaniu zakwaterowania w domu studenckim
Pierwszeństwo przysługuje studentowi UG, który jednocześnie:
- znajduje się w trudnej sytuacji materialnej
- któremu codzienny dojazd do uczelni uniemożliwiałby lub w znacznym stopniu utrudniał studiowanie,
- który nie ukończył z tytułem magistra studiów na innym kierunku lub innej uczelni.
Kto może zamieszkać w domu studenckim
W przypadku niewypełnienia limitu miejsc przez studentów, mogą ubiegać się również:
- doktoranci i pracownicy UG,
- absolwenci UG do 2 lat od ukończenia studiów,
- osoby odbywające w UG praktyki lub staż naukowy,
- studenci innych uczelni.
W jaki sposób złożyć wniosek o przyznanie miejsca w domu studenckim
Studenci polscy i obcokrajowcy kontynuujący naukę składają wniosek w formie elektronicznej przez portal eUczelnia, w zakładce stypendia i akademiki → wnioskuj o świadczenie → Domy studenckie w bieżącym semestrze
Dla studentów z Harbinu, studentów obcokrajowców rozpoczynających naukę oraz studentów wymiany Erasmus miejsca rezerwują pracownicy Biura Współpracy i Umiędzynarodowienia.
Osoby upoważnione do aplikowania o miejsce w domu studenckim, które nie mogą złożyć wniosku przez eUczelnię, składają wniosek w formie papierowej do Działu Domów Studenckich i Hoteli Asystenckich (p. 111, Jana Bażyńskiego 1A).
Jakie dokumenty należy dołączyć do wniosku o akademik
- oświadczenie studenta o źródle dochodu
- zaświadczenie o dochodach z Urzędu Skarbowego za rok poprzedni wszystkich pracujących członków gospodarstwa domowego,
- zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o wysokości składki na Ubezpieczenie zdrowotne za ubiegły rok wszystkich pracujących członków gospodarstwa domowego (nieobowiązkowe jednak obniża wykazywany dochód),
- obcokrajowcy - zaświadczenie z krajowych odpowiedników w/w instytucji, chyba, że rodzina pracuje w Polsce. Dokumenty pobrane w innym języku powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego na język polski.
W przypadku:
- posiadania rodzeństwa - zaświadczenie ze szkoły, do której uczęszcza rodzeństwo
- zmiany dochodu - dokument potwierdzający
- braku dochodu – np. zaświadczenie z urzędu pracy o zarejestrowaniu się jako osoba bezrobotna,
- otrzymywania alimentów – sądowy wyrok alimentacyjny, notarialna ugoda alimentacyjna, zaświadczenie komornika o nieściągalności alimentów, zaświadczenie o wysokości świadczenia alimentacyjnego z funduszu alimentacyjnego,
- rodziców rolników – zaświadczenie z urzędu gminy o posiadanej liczbie hektarów przeliczeniowych w roku ubiegłym,
- ubiegania się o pokój jednoosobowy – orzeczenie o niepełnosprawności lub zaświadczenie lekarskie,
- ubiegania się o pokój małżeński, rodzinny lub z opiekunem – akt małżeństwa, akt urodzenia dziecka; oświadczenie małżonka lub opiekuna na przetwarzanie danych osobowych;
Dopuszcza się złożenie innych dokumentów, oświadczeń lub odpisów, które student uzna za konieczne do wyjaśnienia lub opisania sytuacji.