Miejsca w akademikach 2023/24 - studenci starszych lat

Uwaga! Komunikat archiwalny. Jego treść może być już nieaktualna.

Szanowni Studenci Uniwersytetu Gdańskiego!

W roku Akademickim 2023/2024 Uniwersytet Gdański oferuje miejsca studentom w 7 domach studenckich (informacje na temat usytuowania oraz wyposażenia domów studenckich znajdują się na stronie UG).

Obowiązuje wyłącznie elektroniczny system składania wniosków o:

  1. przyznanie miejsca/pokoju na rok akademicki
  2. zamianę już przyznanego miejsca
  3. odwołanie od negatywnej decyzji Uczelnianej Komisji Kwaterunkowej.


Terminy składania wniosków i przyznawania miejsc w domach studenckich UG.

Miejsca /pokoje na rok akademicki 2023/2024 będą przyznane w czterech terminach składania wniosków ( IV tury):

I termin:
dla studentów, którzy rozliczyli poprzedni rok akademicki poza studentami III roku I stopnia

Termin składania wniosków od 01.07 do 15.07.2023 r.
Termin rozpatrywania wniosków do 28.07.2023 r.

II termin:
dla studentów I roku II stopnia

Termin składania wniosków od 30.07 do 08.08.2023 r
Termin rozpatrywania wniosków do 16.08.2023 r.


III termin:
dla studentów którzy zaliczyli sesje poprawkową, studentów, którzy w terminie nie złożyli wniosku, którzy otrzymali odmowę przydziału miejsc w odwołaniu


Termin składania wniosków od 22.09 do 25.09.2023 r.
Termin rozpatrywania wniosków do 28.09.2023 r.

IV termin: dla studentów, którzy nie złożyli wniosku w stosownym terminie, z dodatkowej rekrutacji, którzy otrzymali odmowę przydziału miejsca w odwołaniu

Termin składania wniosków od 01.10 do 05.10.2023 r.
Termin rozpatrywania wniosków do 08.10.2023


Student, który zalega z płatnościami w domu studenckim UG nie ma prawa do złożenia wniosku na kolejny rok akademicki.


Ważne informacje dotyczące składania wniosków

  1. Wnioski mogą składać studenci polscy oraz obcokrajowcy kontynuujący naukę (z wyjątkiem studentów z Harbinu, ponieważ dla nich miejsca są zarezerwowane przez BWM). Wymienieni studenci składają wniosek poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza oraz dołączenie wymaganych załączników na Portalu Studenta w zakładce Domy Studenckie.
  2. Wymagane załączniki oraz warunki starania się o konkretny przydział są określone w zasadach przyznawania miejsc w domach studenckich oraz regulaminie mieszkańca, znajdujących się na stronie w zakładce Domy Studenckie.
  3. Każdy student składający wniosek musi obowiązkowo dołączyć do wniosku dokumenty dotyczące sytuacji materialnej:
    • zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o dochodzie za 2022 rok wszystkich członków gospodarstwa domowego (również o dochodach nieopodatkowanych uzyskiwanych przez osoby do 26 roku życia)
    • zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2022 rok wszystkich pełnoletnich członków rodziny (nieobowiązkowe- obniża dochód)
    • obcokrajowcy - zaświadczenia z krajowych odpowiedników tych urzędów, chyba że rodzina pracuje w Polsce. Wszystkie dokumenty pobrane w obcym języku powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
    • W przypadku:
      • posiadania rodzeństwa - zaświadczenie ze szkoły , do której uczęszcza rodzeństwo uczące się do 26 roku życia, dzieci poniżej 7 roku życia - skrócony odpis aktu urodzenia.
      • zmiany dochodu - dokumenty potwierdzające ewentualną zmianę dochodów w porównaniu do dochodów przedstawionych z US (np. utrata lub zmiana pracy, przejście na rentę, emeryturę)
      • braku dochodu - dokument potwierdzający brak dochodów studenta/rodzica (zaświadczenie z Urzędu Pracy o zarejestrowaniu się jako osoba bezrobotna, zaświadczenie przedstawiającego płatnika ubezpieczenia zdrowotnego nie pracującego członka rodziny)
      • otrzymywania alimentów - dokument z sądu lub notarialny potwierdzający wysokość otrzymywanych alimentów lub zaświadczenie komornika o nieściągalności alimentów lub zaświadczenie o wysokości świadczenia alimentacyjnego z funduszu alimentacyjnego
      • rodzice są rolnikami - zaświadczenie z urzędu gminy o posiadanej liczbie hektarów przeliczeniowych w 2022r.
      • ubiegania się o pokój 1-osobowy - orzeczenie o niepełnosprawności lub zaświadczenie lekarskie
      • ubieganie się o pokój małżeński, rodzinny lub z opiekunem- akt małżeństwa, akt/akty urodzenia dzieci; oświadczenie małżonka lub opiekuna na przetwarzanie danych osobowych.
    • Wnioski bez zaświadczeń dokumentujących dochody oraz wyliczeń dochodu przypadającego na 1 osobę w rodzinie-nie będą rozpatrywane i zostaną odrzucone.
  4. Dopuszcza się złożenie przez studenta innych dodatkowych dokumentów, oświadczeń lub opisów, które student uzna za konieczne do wyjaśnienia sytuacji.
  5. Student, który nie prowadzi wspólnego gospodarstwa domowego z żadnym z rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych, może ubiegać się o przydział miejsca/pokoju w akademiku bez wykazywania dochodów osiąganych przez te osoby , jeżeli spełnia jeden z następujących warunków:
    • ukończył 26 rok życia;
    • pozostaje w związku małżeńskim;
    • ma na utrzymaniu dzieci, o których mowa w art. 88 ust. 1 pkt 1 lit. d Ustawy;
    • osiągnął pełnoletność, przebywając w pieczy zastępczej;
    • posiada stałe źródło dochodów i jego przeciętny miesięczny dochód w poprzednim roku podatkowym oraz w roku bieżącym w miesiącach poprzedzających miesiąc złożenia oświadczenia, jest wyższy lub równy 1,15 sumy kwot określonych w art. 5 ust. 1 i art. 6 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych i wynosi 935,35 zł netto
  6. Przyznawanie miejsca w domach studenckich odbywa się przy zachowaniu zasady, iż pierwszeństwo w uzyskaniu zakwaterowania w domu studenckim UG przysługuje studentowi, który jednocześnie :
    • znajduje się w trudnej sytuacji materialnej
    • któremu codzienny dojazd do uczelni uniemożliwiałby lub w znacznym stopniu utrudniał studiowanie;
    • który nie ukończył z tytułem magistra studiów na innym kierunku lub innej uczelni.
  7. Decyzja Uczelnianej Komisji Kwaterunkowej będzie widoczna na liście: Twoje wnioski, przy wniosku złożonym przez studenta/doktoranta poprzez status wniosku: przyznano/odrzucono, jest możliwość pobrania postanowienia przez pdf.
  8. W przypadku odrzucenia wniosku student ma możliwość odwołania się od tej decyzji (postanowienia)
    • poprzez kliknięcie przycisku Odwołanie oraz wpisanie treści odwołania i dołączenia ewentualnych załączników
    • ponowne złożenie nowego wniosku wraz z brakującymi wcześniej załącznika
  9. Student ma możliwość rezygnacji z przydziału (na każdym etapie, zarówno po złożeniu wniosku jak i już po jego pozytywnym rozpatrzeniu, w tym przypadku przyznane miejsce wraca do puli.
  10. Pozostałe osoby (praktykanci, stażyści, osoby zaproszone przez wydziały na wymiany międzyuczelniane) ubiegające się o miejsce w DS. składają wymagane dokumenty (wniosek + załączniki) albo tradycyjną drogą (papierowo) przesłane pocztą lub poprzez maila na adres beata.weber@ug.edu.pl. Miejsca przyznawane będą z puli: Rezerwa Rektora.
  11. Obcokrajowców rozpoczynających naukę w UG (1 rok pierwszego stopnia) oraz Studiujących na podstawie umowy (Erasmus, Harbin) obsługuje na dotychczasowych zasadach Biuro Wymiany Międzynarodowej, tj. przydziela miejsca z odrębnej puli BWM, nie uwzględnionej w systemie.


Szanowni Studenci, chcemy również poinformować, iż w związku ze znaczącymi podwyżkami opłat m.in. za media oraz innymi rosnącymi kosztami niezbędna jest korekta cennika opłat za zakwaterowanie w domach studenckich Uniwersytetu Gdańskiego, która zacznie obowiązywać od początku roku akademickiego 2023/2024.

W 2023 roku ceny znacznie wzrosły w porównaniu do roku 2022:

  • energii elektrycznej o 136 procent.
  • ogrzewania ponad 63 procent.
  • wody o ponad 5 procent.
  • wywóz nieczystości o 300 procent

Na wzrost kosztów utrzymania wpłynęły również obowiązkowe i niezbędne podwyżki płac dla pracowników domów studenckich, wymuszone podniesieniem w 2023 r. kwoty minimalnego wynagrodzenia.

Łącznie utrzymanie jednego miejsca normatywnego w 2023 roku wzrosło o blisko 38 procent w porównaniu do poprzedniego roku kalendarzowego.

W związku z powyższym podwyżka cen za zakwaterowanie w domach studenckich jest nieunikniona.

Uczelnia rozumiejąc trudną sytuację finansową studentów i ich rodzin stara się w miarę posiadanych środków i możliwości wyjść naprzeciw najbardziej potrzebującym. Od marca 2023 r. dzięki zmianom w prawie możliwe było podniesienie progu dochodowego uprawniającego do otrzymania stypendium socjalnego z 1050,00 zł do 1294,40 zł miesięcznie netto na osobę w rodzinie studenta - obecnie to maksymalny próg, na który zezwala ustawa. Będzie obowiązywać także w roku akademickim 2023/2024. Skorygowano także stawki wypłacanych stypendiów socjalnych, być może wzrosną one także od października 2023 r. Niezmiennie studenci, którzy mają stypendium socjalne i mieszkają w domach studenckich mogą liczyć na zwiększenie tego świadczenia otrzymując 110 zł więcej miesięcznie - to tzw. stypendium socjalne w zwiększonej wysokości.


Pytania dotyczące pokoi w Domach Studenckich UG, wyposażenia i usytuowania należy kierować do administracji poszczególnych akademików:

Dom Studencki nr 3

ul Polanki 65, Gdańsk Oliwa
Telefon: +48 58 523 26 02
E-mail: ds3@ug.edu.pl

Dom Studencki nr 4

ul. Polanki 66, Gdańsk Oliwa
Telefon: +48 58 523 26 12
E-mail: ds4@ug.edu.pl

Dom Studencki nr 5

ul. Polanki 64, Gdańsk Oliwa
Telefon: +48 58 523 26 22
E-mail: ds5@ug.edu.pl

Dom Studencki nr 6

ul. Podwale Przedmiejskie 20, Gdańsk Główny
Telefon: +48 58 523 62 29
E-mail: ds6@ug.edu.pl

Dom Studencki nr 7

ul. Armii Krajowej111 Sopot
Telefon: +48 58 523 17 00
E-mail: ds7@ug.edu.pl

Dom Studencki nr 10

ul. Macierzy Szkolnej 4 Gdańsk Oliwa
Telefon: +48 58 523 26 72
E-mail: ds10@ug.edu.pl

Dom Studencki nr 11

ul. Chodkiewicza 14, Gdańsk Brzeźno
Telefon: +48 58 523 38 83
E-mail: ds11@ug.edu.pl


Pytania dotyczące przydziału do Domów Studenckich należy kierować mailowo na adres: domy.studenckie@ug.edu.pl.

Na pytania kierowane na imienne adresy mailowe odpowiedzi nie będą udzielane.

 

Data publikacji
2023-06-22
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: czwartek, 22 Czerwiec, 2023 - 15:06; osoba wprowadzająca: Ewa Jaros Ostatnia zmiana: czwartek, 22 Czerwiec, 2023 - 16:11; osoba wprowadzająca: Ewa Jaros