Windows 8.1 - wyłączanie weryfikacji certyfikatu

Konfiguracja Eduroam na Windows 8.1 - wyłączanie weryfikacji certyfikatu


(Ważne! Musimy być zalogowani na konto z uprawnieniami administratora)
 


1.  Jeżeli eduroam jest już skonfigurowany na komputerze i dalej nie działa, należy postępować według poniższej instrukcji: 
(Jeśli profil eduroam nie został jeszcze utworzony, należy przejść do punktu nr 5)
 

2.  Klikamy „Start” 

 
 
3.  Wpisujemy na klawiaturze „cmd” i naciskamy enter
 
 
 
4.  W czarnym oknie cmd wpisujemy:
netsh wlan delete profile eduroam



 5.  Teraz tworzymy od nowa profil eduroam w:
Panel Sterowania  > Sieć i Internet  > Centrum Sieci i udostępniania -> Skonfiguruj nowe połączenie lub nową sieć -> Ręczne nawiązywanie połączenia z siecią bezprzewodową -> ‘Dalej’




6.  Nazywamy sieć eduroam i wybieramy Typ zabezpieczeń WPA2-Enterprise po czym klikamy ‘Dalej’




7.  Sieć powinna zostać dodana pomyślnie. Należy ja zmodyfikować klikając  „Zmień ustawienia połączenia”
 

 
 
 
8.  W zakładce Zabezpieczenia wybieramy z listy Wybierz metodę uwierzytelniania sieci: Microsoft: Karta inteligentna lub inny certyfikat po czym klikamy Ustawienia





9.  Odznaczamy „Sprawdź tożsamość serwera, weryfikując certyfikat” i klkamy „OK”   
 

 
 
 
 
 
10. W oknie Właściwości sieci bezprzewodowej klikamy Ustawienia  Zaawansowane




11. Zaznaczamy Określ tryb uwierzytelniania i wybieramy Uwierzytelnianie użytkownika i klikamy „OK”
 

 
 
 
12. Potem klikamy kolejne „OK” i „Zamknij” i sieć powinna połączyć się automatycznie (jeśli nie odznaczyliśmy tej opcji)


 
UWAGA! Odklikując "weryfikuj Certyfikat" połączenie przestaje być w 100% bezpieczne. Bez certyfikatu weryfikującego tożsamość nadawcy, zdolny hacker może przechwytywać dane między użytkownikiem z tak skonfigurowanym połączeniem a naszym Access Pointem. Dlatego lepiej nie logować się do banku ani nie przesyłać haseł, a po pojawieniu się nowego sposobu logowania do eduroam lub odpowiedniej poprawki od Microsoftu, należy włączyć weryfikację z powrotem. Jeżeli eduroam jest już skonfigurowany na komputerze i dalej nie działa, należy postępować według poniższej instrukcji: (Jeśli profil eduroam nie został jeszcze utworzony, należy przejść do punktu nr 5)

 

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: środa, 23. Listopad 2016 - 12:51; osoba wprowadzająca: Adrian Leoniec Ostatnia zmiana: środa, 9. Maj 2018 - 14:30; osoba wprowadzająca: Adrian Leoniec