Szanowni Studenci Uniwersytetu Gdańskiego!
W roku Akademickim 2022/2023 Uniwersytet Gdański oferuje miejsca studentom w 7 domach studenckich (informacje na temat usytuowania, wyposażenia domów studenckich znajdują się na stronie UG w zakładce „studenci I i II stopnia /sprawy socjalne/domy studenckie”).
Obowiązuje wyłącznie elektroniczny system składania wniosków o:
- przyznanie miejsca/pokoju na rok akademicki
- zamianę już przyznanego miejsca
- odwołanie od negatywnej decyzji Uczelnianej Komisji Kwaterunkowej.
Wnioski na rok akademicki 2022/2023 wraz ze stosownymi i niezbędnymi dokumentami należy składać przez Portal Studenta – od 01.07.2022r.
Terminy składania wniosków i przyznawania miejsc w domach studenckich UG.
Miejsca /pokoje na rok akademicki 2022/2023 będą przyznane w ramach trzech terminów składania wniosków:
I termin: dla studentów, którzy rozliczyli poprzedni rok akademicki poza studentami III roku I stopnia
- Termin składania wniosków: od 02.07 do 15.07.2022 r.
- Termin rozpatrywania wniosków: do 25.07.2022 r.
II termin: dla studentów I roku I stopnia oraz dla studentów, którzy zaliczyli sesje poprawkową
- Termin składania wniosków od 19.09 do 23.09.2022r.
- Termin rozpatrywania wniosków do 28.09.2022r.
III termin : dla studentów I roku II stopnia, oraz dla studentów, którzy w terminie nie złożyli wniosku
- Termin składania wniosków od 30.09 do 02.10.2022r.
- Termin rozpatrywania wniosków do 07.10.2022r.
Student, który zalega z płatnościami w domu studenckim UG nie ma prawa do złożenia wniosku na kolejny rok akademicki.
Ważne informacje dotyczące składania wniosków
Pytania
Pytania dotyczące pokoi w Domach Studenckich UG, wyposażenia i usytuowania należy kierować do administracji poszczególnych akademików:
Dom Studencki nr 6
ul. Podwale Przedmiejskie 20, Gdańsk
Telefon: +48 58 523 62 29
E-mail: ds6@ug.edu.pl
Dom Studencki nr 11
ul. Chodkiewicza 14 Gdańsk Brzeźno
Telefon: +48 58 523 38 83
E-mail: ds11@ug.edu.pl
Dom Studencki nr 3
ul Polanki 65 Gdańsk Oliwa
Telefon: +48 58 523 26 02
E-mail: ds3@ug.edu.pl
Dom Studencki nr 4
ul. Polanki 66, Gdańsk Oliwa
Telefon: +48 58 523 26 12
E-mail: ds4@ug.edu.pl
Dom Studencki nr 5
ul. Polanki 64, Gdańsk Oliwa
Telefon: +48 58 523 26 22
E-mail: ds5@ug.edu.pl
Dom Studencki nr 10
ul. Macierzy Szkolnej 4, Gdańsk Oliwa
Telefon: +48 58 523 26 72
E-mail: ds10@ug.edu.pl
Dom Studencki nr 7
ul. Armii Krajowej 111, Sopot
Telefon: +48 58 523 17 00
E-mail: ds7@ug.edu.pl
Pytania dotyczące przydziału do domów studenckich należy kierować mailowo na adres beata.weber@ug.edu.pl , iwona.mazurkiewicz@ug.edu.pl lub telefonicznie pod nr 58/523 24 25, 58/523 24 44
- Wnioski mogą składać studenci polscy oraz obcokrajowcy kontynuujący naukę (z wyjątkiem studentów z Harbinu, ponieważ dla nich miejsca są zarezerwowane przez BWM) poprzez Portal Studenta
- Ww. osoby składają wniosek poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza oraz dołączenie wymaganych załączników (jak w latach ubiegłych) na Portalu Studenta w zakładce Domy Studenckie
- Wymagane załączniki oraz możliwość starania się o konkretny przydział są określone w Zasadach przyznawania miejsc w domach studenckich przygotowanych przez Dział Domów Studenckich oraz Regulamin mieszkańca znajdujące się na stronie w zakładce Domy Studenckie.
- Oprócz zasad DDS dołączy aktualny cennik opłat zatwierdzony przez Kanclerza/Rektora oraz informację dotyczącą procedury windykacyjnej
- Decyzja Uczelnianej Komisji Kwaterunkowej będzie widoczne na liście: Twoje wnioski, przy wniosku złożonym przez studenta/doktoranta poprzez status wniosku: przyznano/odrzucono, jest możliwość pobrania postanowienia przez pdf.
- W przypadku odrzucenia wniosku student ma możliwość odwołania się od tej decyzji (postanowienia)
- poprzez kliknięcie przycisku Odwołanie oraz wpisanie treści odwołania i dołączenia ewentualnych załączników
- ponowne złożenie nowego wniosku wraz z brakującymi wcześniej załącznikami
- Student ma możliwość rezygnacji z przydziału (na każdym etapie, zarówno po złożeniu wniosku jak i już po jego pozytywnym rozpatrzeniu, w tym przypadku przyznane miejsce wraca do puli.
- Pozostałe osoby (praktykanci, stażyści, osoby zaproszone przez wydziały na wymiany międzyuczelniane) ubiegające się o miejsce w DS. składają wymagane dokumenty (wniosek + załączniki) albo tradycyjną drogą (papierowo)przesłane pocztą lub poprzez maila na adres beata.weber@ug.edu.pl. Miejsca przyznawane będą z puli: Rezerwa Rektora.
- Obcokrajowców rozpoczynających naukę w UG (1 rok pierwszego stopnia) oraz studiujących na podstawie umowy (Erasmus, Harbin) obsługuje na dotychczasowych zasadach Biuro Wymiany Międzynarodowej, tj. przydziela miejsca z odrębnej puli BWM, nie uwzględnionej w systemie.