Po poprawnym zalogowaniu do Portalu Edukacyjnego będzie widoczna strona główna systemu Moodle.
Uwaga!
Jeśli przycisk dodaj kurs nie jest widoczny – oznacza to, że nauczyciel nie posiada uprawnień do przetwarzania danych osobowych na Portalu Edukacyjnym. W tym przypadku należy złożyć odpowiedni wniosek w Portalu Pracownika, zakładka „Wnioski ODO”.
Aby dodać nowy kurs, należy kliknąć przycisk „Dodaj kurs”.
Następnie pokaże się ekran formularza zakładania nowego kursu:
Obowiązkowymi polami do wypełnienia są:
- Pełna nazwa kursu (najlepiej odróżnialna, np. z podanym rocznikiem lub numerem grupy)
- krótka nazwa kursu
Dodatkowo, można uzupełnić (wszystkie te opcje można zmienić już po założeniu kursu):
- kategorię kursu: tu wybieramy wydział
- widoczność kursu: kurs może być widoczny lub ukryty (niewidoczny dla studentów)
- opis kursu
Resztę opcji można zostawić domyślnie, tak jak są (wszystkie te opcje będzie można zmienić później, w trakcie edycji ustawień kursu).
Na samym końcu należy kliknąć „zapisz i wróć”:
Pokaże się ekran widoku kursu: