Miejsca w akademikach - studenci I roku 2023/24

Uwaga! Komunikat archiwalny. Jego treść może być już nieaktualna.

Szanowni Studenci I roku,

W roku Akademickim 2023/2024 Uniwersytet Gdański oferuje miejsca studentom w 7 domach studenckich (informacje na temat usytuowania oraz wyposażenia domów studenckich znajdują się na stronie UG).

Wnioski o:

  • przyznanie miejsca/pokoju na rok akademicki
  • zamianę już przyznanego miejsca
  • odwołanie od negatywnej decyzji Uczelnianej Komisji Kwaterunkowej

należy składać wyłącznie w systemie elektronicznym przez Portal Studenta

Terminy składania wniosków i przyznawania miejsc w UG dla I roku I i II stopnia

I Termin:

Termin składania wniosków od 30.07 do 08.08.2023 r.
Termin rozpatrywania wniosków do 16.08.2023

II Termin:

Termin składania wniosków od 22.09 do 25.09.2023
Termin rozpatrywania wniosków do 28.09.2023

III Termin: dla studentów, którzy nie złożyli wniosku w stosownym terminie, z dodatkowej rekrutacji, którzy otrzymali odmowę przydziału miejsca w odwołaniu

Termin składania wniosków od 01.10 do 05.10.2023
Termin rozpatrywania wniosków do 08.10.2023

Ważne informacje dotyczące składania wniosków.

  1. Wnioski mogą składać studenci polscy oraz obcokrajowcy posiadający kartę pobytu lub z kartę Polaka. Wymienieni studenci składają wniosek poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza oraz dołączenie wymaganych załączników na Portalu Studenta w zakładce Domy Studenckie.
  2. Obcokrajowców rozpoczynających naukę w UG (1 rok pierwszego stopnia) oraz studiujących na podstawie umowy (Erasmus, Harbin) obsługuje Biuro Wymiany Międzynarodowej, tj. przydziela miejsca z odrębnej puli BWM, nie uwzględnionej w systemie.
  3. Wymagane załączniki oraz warunki starania się o konkretny przydział są określone w zasadach przyznawania miejsc w domach studenckich oraz regulaminie mieszkańca, znajdujących się na stronie w zakładce Domy Studenckie.
  4. Każdy student składający wniosek musi obowiązkowo dołączyć do wniosku dokumenty dotyczące sytuacji materialnej:
    • zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o dochodzie za 2022 rok wszystkich członków gospodarstwa domowego (również o dochodach nieopodatkowanych uzyskiwanych przez osoby do 26 roku życia)
    • zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2022 rok wszystkich pełnoletnich członków rodziny (nieobowiązkowe - obniża dochód)
    • obcokrajowcy - zaświadczenia z krajowych odpowiedników tych urzędów, chyba że rodzina pracuje w Polsce. Wszystkie dokumenty pobrane w obcym języku powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
    • W przypadku:
      • posiadania rodzeństwa - zaświadczenie ze szkoły, do której uczęszcza rodzeństwo uczące się do 26 roku życia, dzieci poniżej 7 roku życia - skrócony odpis aktu urodzenia.
      • zmiany dochodu - dokumenty potwierdzające ewentualną zmianę dochodów w porównaniu do dochodów przedstawionych z US (np. utrata lub zmiana pracy, przejście na rentę, emeryturę)
      • braku dochodu - dokument potwierdzający brak dochodów studenta/rodzica (zaświadczenie z Urzędu Pracy o zarejestrowaniu się jako osoba bezrobotna, zaświadczenie przedstawiającego płatnika ubezpieczenia zdrowotnego nie pracującego członka rodziny)
      • otrzymywania alimentów - dokument z sądu lub notarialny potwierdzający wysokość otrzymywanych alimentów lub zaświadczenie komornika o nieściągalności alimentów lub zaświadczenie o wysokości świadczenia alimentacyjnego z funduszu alimentacyjnego
      • rodzice są rolnikami - zaświadczenie z urzędu gminy o posiadanej liczbie hektarów przeliczeniowych w 2022r.
      • ubiegania się o pokój 1-osobowy - orzeczenie o niepełnosprawności lub zaświadczenie lekarskie
      •  ubieganie się o pokój małżeński, rodzinny lub z opiekunem - akt małżeństwa, akt/akty urodzenia dzieci; oświadczenie małżonka lub opiekuna na przetwarzanie danych osobowych.
    • Wnioski bez zaświadczeń dokumentujących dochody oraz wyliczeń dochodu przypadającego na 1 osobę w rodzinie - nie będą rozpatrywane i zostaną odrzucone.
  5. Dopuszcza się złożenie przez studenta innych dodatkowych dokumentów, oświadczeń lub opisów, które student uzna za konieczne do wyjaśnienia sytuacji.
  6. 6. Student, który nie prowadzi wspólnego gospodarstwa domowego z żadnym z rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych, może ubiegać się o przydział miejsca/pokoju w akademiku bez wykazywania dochodów osiąganych przez te osoby , jeżeli spełnia jeden z następujących warunków:
    • ukończył 26 rok życia;
    • pozostaje w związku małżeńskim;
    • ma na utrzymaniu dzieci, o których mowa w art. 88 ust. 1 pkt 1 lit. d Ustawy;
    • osiągnął pełnoletność, przebywając w pieczy zastępczej;
    • posiada stałe źródło dochodów i jego przeciętny miesięczny dochód w poprzednim roku podatkowym oraz w roku bieżącym w miesiącach poprzedzających miesiąc złożenia oświadczenia, jest wyższy lub równy 1,15 sumy kwot określonych w art. 5 ust. 1 i art. 6 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych i wynosi 935,35 zł netto
  7. Przyznawanie miejsca w domach studenckich odbywa się przy zachowaniu zasady, iż pierwszeństwo w uzyskaniu zakwaterowania w domu studenckim UG przysługuje studentowi, który jednocześnie:
    • znajduje się w trudnej sytuacji materialnej
    • któremu codzienny dojazd do uczelni uniemożliwiałby lub w znacznym stopniu utrudniał studiowanie;
    • który nie ukończył z tytułem magistra studiów na innym kierunku lub innej uczelni.
  8. Postanowienie Uczelnianej Komisji Kwaterunkowej będzie widoczne na liście: Twoje wnioski, przy wniosku złożonym przez studenta/doktoranta poprzez status wniosku: przyznano/odrzucono.
  9. W przypadku odrzucenia wniosku, student ma możliwość odwołania się od tej decyzji (postanowienia) poprzez :
    • kliknięcie przycisku Odwołanie oraz wpisanie treści odwołania i dołączenia ewentualnych załączników
    • ponowne złożenie nowego wniosku wraz z brakującymi wcześniej załącznikami.
  10. Student, który nie otrzymał przydziału do domu studenckiego może ubiegać się o miejsce w kolejnych turach składania wniosków- wyłącznie drogą elektroniczną na Portalu Studenta w zakładce Domy Studenckie.
  11. Student ma możliwość rezygnacji z przydziału na każdym etapie, zarówno po złożeniu wniosku jak i już po jego pozytywnym rozpatrzeniu - w tym przypadku przyznane miejsce wraca do puli.
  12. Studenci, którzy otrzymali miejsce w domu studenckim, przyznane przez UKK mają prawo do wprowadzenia się na 3 dni przed rozpoczęciem roku akademickiego. Przydział miejsca ważny jest przez 5 dni.
  13. Osoby, które przekroczą termin i nie powiadomią administracji o przyczynie późniejszego zakwaterowania, tracą przydział.

Ważne informacje dotyczące kwaterowania w domu studenckim

 

  1. Studenci kwaterują się osobiście w administracji lub portierni przyznanego akademika. Po podpisaniu dokumentów zostaje przydzielone miejsce w pokoju.
  2. Studenci z wymiany zagranicznej, podczas kwaterowania muszą przedstawić do wglądu wpłatę kaucji w wysokości jednomiesięcznej opłaty za akademik. Takiej opłaty należy dokonać na konto UG nr:
    PKO SA 35 1240 1271 1111 0000 1492 5388
  3. Studenci zakwaterowani w akademikach mają obowiązek w nieprzekraczającym terminie 30 dni zameldować się na pobyt czasowy w Urzędzie Miasta. Wniosek na pobyt czasowy otrzymują podczas kwaterowania. Należy go wypełnić (wzór takiego wniosku znajduje się na tablicy informacyjnej w każdym akademiku), po wypełnieniu musi zostać podpisany i opieczętowany przez administrację, tylko taki wniosek może być przyjęty w Urzędzie Miasta. Po otrzymaniu potwierdzenia z Urzędu, zaświadczenie należy przedstawić administracji akademika. Informujemy, iż w przypadku niedopełnienia tego obowiązku Rektor na wniosek administracji akademika ma prawo cofnąć przydział miejsca/pokoju.
  4. Studenci UG należność za miejsce normatywne w domu studenckim uiszczają na swój indywidualny numer konta w Banku PEKAO S.A.IV O/Gdańsk do 15 każdego miesiąca ( indywidualny nr konta jest dostępny po zalogowaniu na Portalu Studenta), w uzasadnionych przypadkach można płacić gotówką w portierni akademika.
  5. Osoby, nie będące studentami, opłatę za miejsce normatywne w domu studenckim uiszczają w recepcji akademika (np.za dzieci, małżonkowie).
  6. Zabrania się posiadania w domach studenckich zwierząt.

Informacje dotyczące wyposażenia w domu studenckim

  1. Pokoje studenckie są wyposażone w meble: tapczan/y, biurko/a, szafa/y, krzesło/a, szafka/ i kontenerek (w zależności od akademika wyposażenie może różnić się). W pokojach lub łącznikach (łącznik jest to pomieszczenie, które łączy dwa pokoje) znajdują się lodówki. W zależności od akademika w pokojach mogą znajdować się aneksy kuchenne. W pokojach znajduje się koc, poduszka oraz kołdra, bieliznę pościelową (powłoka, powłoczka i prześcieradło) student przywozi we własnym zakresie. W każdym pokoju są gniazda internetowe.
  2. Kuchnie umieszczone są na piętrach, w których znajduje się zlew, kuchenka elektryczna (płyta elektryczna lub indukcyjna) wraz z piekarnikiem, szafki, stół (w zależności od akademika wyposażenie może różnić się). W kuchniach brak małego AGD. Każdy student zapewnia sobie we własnym zakresie. W kuchniach jest obowiązkowa segregacja śmieci. Każdy student ma obowiązek utrzymywania czystości i porządku we własnym pokoju oraz pomieszczeniach i miejscach ogólnego użytku, a także dbanie o właściwą eksploatację powierzonego sprzętu. Mieszkaniec akademika we własnym zakresie dokonuje zakupu środków i wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości w ww. pomieszczeniach (szczegóły podane są w regulaminie mieszkańca domu studenckiego Uniwersytetu Gdańskiego).
  3. W każdym akademiku znajduje się pralnia wyposażona w pralnice. Pranie odbywa się w godzinach ustalonych przez akademik. W portierni należy zakupić żeton pralniczy – 1 żeton/1 pranie (ceny żetonów podane są w cenniku).
  4. Mieszkaniec domu studenckiego, któremu minął termin zakwaterowania, winien opuścić dom studencki w ciągu 14 dni lub dostarczyć nową zgodę na przedłużenie zamieszkania (z wyłączeniem końca roku akademickiego lub semestru).
  5. Najpóźniej w dniu opuszczenia domu studenckiego, mieszkaniec zobowiązany jest do rozliczenia się ze stanu zajmowanego pokoju.
  6. Termin zdania pokoju należy uzgodnić wcześniej z administracją domu studenckiego.
  7. Wyprowadzając się mieszkaniec ma obowiązek zabrania wszystkich swoich rzeczy a w przypadku mieszkańców nie będących studentami UG do rozliczenia się z kaucji.

 

Pytania dotyczące pokoi


Pytania dotyczące pokoi w Domach Studenckich UG, wyposażenia i usytuowania należy kierować do administracji poszczególnych akademików:

Dom Studencki nr 3

ul Polanki 65, Gdańsk Oliwa
Telefon: +48 58 523 26 02
E-mail: ds3@ug.edu.pl

Dom Studencki nr 4

ul. Polanki 66, Gdańsk Oliwa
Telefon: +48 58 523 26 12
E-mail: ds4@ug.edu.pl

Dom Studencki nr 5

ul. Polanki 64, Gdańsk Oliwa
Telefon: +48 58 523 26 22
E-mail: ds5@ug.edu.pl

Dom Studencki nr 6

ul. Podwale Przedmiejskie 20, Gdańsk Główny
Telefon: +48 58 523 62 29
E-mail: ds6@ug.edu.pl

Dom Studencki nr 7

ul. Armii Krajowej111 Sopot
Telefon: +48 58 523 17 00
E-mail: ds7@ug.edu.pl

Dom Studencki nr 10

ul. Macierzy Szkolnej 4 Gdańsk Oliwa
Telefon: +48 58 523 26 72
E-mail: ds10@ug.edu.pl

Dom Studencki nr 11

ul. Chodkiewicza 14, Gdańsk Brzeźno
Telefon: +48 58 523 38 83
E-mail: ds11@ug.edu.pl


Pytania dotyczące przydziału do Domów Studenckich należy kierować mailowo na adres: domy.studenckie@ug.edu.pl.

Na pytania kierowane na imienne adresy mailowe odpowiedzi nie będą udzielane.

 

Data publikacji
2023-06-22
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: czwartek, 22 Czerwiec, 2023 - 14:27; osoba wprowadzająca: Ewa Jaros Ostatnia zmiana: czwartek, 22 Czerwiec, 2023 - 15:34; osoba wprowadzająca: Ewa Jaros