Szanowni Studenci I roku,
W roku Akademickim 2023/2024 Uniwersytet Gdański oferuje miejsca studentom w 7 domach studenckich (informacje na temat usytuowania oraz wyposażenia domów studenckich znajdują się na stronie UG).
Wnioski o:
- przyznanie miejsca/pokoju na rok akademicki
- zamianę już przyznanego miejsca
- odwołanie od negatywnej decyzji Uczelnianej Komisji Kwaterunkowej
należy składać wyłącznie w systemie elektronicznym przez Portal Studenta
Terminy składania wniosków i przyznawania miejsc w UG dla I roku I i II stopnia
I Termin:
Termin składania wniosków od 30.07 do 08.08.2023 r.
Termin rozpatrywania wniosków do 16.08.2023
II Termin:
Termin składania wniosków od 22.09 do 25.09.2023
Termin rozpatrywania wniosków do 28.09.2023
III Termin: dla studentów, którzy nie złożyli wniosku w stosownym terminie, z dodatkowej rekrutacji, którzy otrzymali odmowę przydziału miejsca w odwołaniu
Termin składania wniosków od 01.10 do 05.10.2023
Termin rozpatrywania wniosków do 08.10.2023
Ważne informacje dotyczące składania wniosków.
- Wnioski mogą składać studenci polscy oraz obcokrajowcy posiadający kartę pobytu lub z kartę Polaka. Wymienieni studenci składają wniosek poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza oraz dołączenie wymaganych załączników na Portalu Studenta w zakładce Domy Studenckie.
- Obcokrajowców rozpoczynających naukę w UG (1 rok pierwszego stopnia) oraz studiujących na podstawie umowy (Erasmus, Harbin) obsługuje Biuro Wymiany Międzynarodowej, tj. przydziela miejsca z odrębnej puli BWM, nie uwzględnionej w systemie.
- Wymagane załączniki oraz warunki starania się o konkretny przydział są określone w zasadach przyznawania miejsc w domach studenckich oraz regulaminie mieszkańca, znajdujących się na stronie w zakładce Domy Studenckie.
- Każdy student składający wniosek musi obowiązkowo dołączyć do wniosku dokumenty dotyczące sytuacji materialnej:
- zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o dochodzie za 2022 rok wszystkich członków gospodarstwa domowego (również o dochodach nieopodatkowanych uzyskiwanych przez osoby do 26 roku życia)
- zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2022 rok wszystkich pełnoletnich członków rodziny (nieobowiązkowe - obniża dochód)
- obcokrajowcy - zaświadczenia z krajowych odpowiedników tych urzędów, chyba że rodzina pracuje w Polsce. Wszystkie dokumenty pobrane w obcym języku powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
- W przypadku:
- posiadania rodzeństwa - zaświadczenie ze szkoły, do której uczęszcza rodzeństwo uczące się do 26 roku życia, dzieci poniżej 7 roku życia - skrócony odpis aktu urodzenia.
- zmiany dochodu - dokumenty potwierdzające ewentualną zmianę dochodów w porównaniu do dochodów przedstawionych z US (np. utrata lub zmiana pracy, przejście na rentę, emeryturę)
- braku dochodu - dokument potwierdzający brak dochodów studenta/rodzica (zaświadczenie z Urzędu Pracy o zarejestrowaniu się jako osoba bezrobotna, zaświadczenie przedstawiającego płatnika ubezpieczenia zdrowotnego nie pracującego członka rodziny)
- otrzymywania alimentów - dokument z sądu lub notarialny potwierdzający wysokość otrzymywanych alimentów lub zaświadczenie komornika o nieściągalności alimentów lub zaświadczenie o wysokości świadczenia alimentacyjnego z funduszu alimentacyjnego
- rodzice są rolnikami - zaświadczenie z urzędu gminy o posiadanej liczbie hektarów przeliczeniowych w 2022r.
- ubiegania się o pokój 1-osobowy - orzeczenie o niepełnosprawności lub zaświadczenie lekarskie
- ubieganie się o pokój małżeński, rodzinny lub z opiekunem - akt małżeństwa, akt/akty urodzenia dzieci; oświadczenie małżonka lub opiekuna na przetwarzanie danych osobowych.
- Wnioski bez zaświadczeń dokumentujących dochody oraz wyliczeń dochodu przypadającego na 1 osobę w rodzinie - nie będą rozpatrywane i zostaną odrzucone.
- Dopuszcza się złożenie przez studenta innych dodatkowych dokumentów, oświadczeń lub opisów, które student uzna za konieczne do wyjaśnienia sytuacji.
- 6. Student, który nie prowadzi wspólnego gospodarstwa domowego z żadnym z rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych, może ubiegać się o przydział miejsca/pokoju w akademiku bez wykazywania dochodów osiąganych przez te osoby , jeżeli spełnia jeden z następujących warunków:
- ukończył 26 rok życia;
- pozostaje w związku małżeńskim;
- ma na utrzymaniu dzieci, o których mowa w art. 88 ust. 1 pkt 1 lit. d Ustawy;
- osiągnął pełnoletność, przebywając w pieczy zastępczej;
- posiada stałe źródło dochodów i jego przeciętny miesięczny dochód w poprzednim roku podatkowym oraz w roku bieżącym w miesiącach poprzedzających miesiąc złożenia oświadczenia, jest wyższy lub równy 1,15 sumy kwot określonych w art. 5 ust. 1 i art. 6 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych i wynosi 935,35 zł netto
- Przyznawanie miejsca w domach studenckich odbywa się przy zachowaniu zasady, iż pierwszeństwo w uzyskaniu zakwaterowania w domu studenckim UG przysługuje studentowi, który jednocześnie:
- znajduje się w trudnej sytuacji materialnej
- któremu codzienny dojazd do uczelni uniemożliwiałby lub w znacznym stopniu utrudniał studiowanie;
- który nie ukończył z tytułem magistra studiów na innym kierunku lub innej uczelni.
- Postanowienie Uczelnianej Komisji Kwaterunkowej będzie widoczne na liście: Twoje wnioski, przy wniosku złożonym przez studenta/doktoranta poprzez status wniosku: przyznano/odrzucono.
- W przypadku odrzucenia wniosku, student ma możliwość odwołania się od tej decyzji (postanowienia) poprzez :
- kliknięcie przycisku Odwołanie oraz wpisanie treści odwołania i dołączenia ewentualnych załączników
- ponowne złożenie nowego wniosku wraz z brakującymi wcześniej załącznikami.
- Student, który nie otrzymał przydziału do domu studenckiego może ubiegać się o miejsce w kolejnych turach składania wniosków- wyłącznie drogą elektroniczną na Portalu Studenta w zakładce Domy Studenckie.
- Student ma możliwość rezygnacji z przydziału na każdym etapie, zarówno po złożeniu wniosku jak i już po jego pozytywnym rozpatrzeniu - w tym przypadku przyznane miejsce wraca do puli.
- Studenci, którzy otrzymali miejsce w domu studenckim, przyznane przez UKK mają prawo do wprowadzenia się na 3 dni przed rozpoczęciem roku akademickiego. Przydział miejsca ważny jest przez 5 dni.
- Osoby, które przekroczą termin i nie powiadomią administracji o przyczynie późniejszego zakwaterowania, tracą przydział.
Ważne informacje dotyczące kwaterowania w domu studenckim
- Studenci kwaterują się osobiście w administracji lub portierni przyznanego akademika. Po podpisaniu dokumentów zostaje przydzielone miejsce w pokoju.
- Studenci z wymiany zagranicznej, podczas kwaterowania muszą przedstawić do wglądu wpłatę kaucji w wysokości jednomiesięcznej opłaty za akademik. Takiej opłaty należy dokonać na konto UG nr:
PKO SA 35 1240 1271 1111 0000 1492 5388 - Studenci zakwaterowani w akademikach mają obowiązek w nieprzekraczającym terminie 30 dni zameldować się na pobyt czasowy w Urzędzie Miasta. Wniosek na pobyt czasowy otrzymują podczas kwaterowania. Należy go wypełnić (wzór takiego wniosku znajduje się na tablicy informacyjnej w każdym akademiku), po wypełnieniu musi zostać podpisany i opieczętowany przez administrację, tylko taki wniosek może być przyjęty w Urzędzie Miasta. Po otrzymaniu potwierdzenia z Urzędu, zaświadczenie należy przedstawić administracji akademika. Informujemy, iż w przypadku niedopełnienia tego obowiązku Rektor na wniosek administracji akademika ma prawo cofnąć przydział miejsca/pokoju.
- Studenci UG należność za miejsce normatywne w domu studenckim uiszczają na swój indywidualny numer konta w Banku PEKAO S.A.IV O/Gdańsk do 15 każdego miesiąca ( indywidualny nr konta jest dostępny po zalogowaniu na Portalu Studenta), w uzasadnionych przypadkach można płacić gotówką w portierni akademika.
- Osoby, nie będące studentami, opłatę za miejsce normatywne w domu studenckim uiszczają w recepcji akademika (np.za dzieci, małżonkowie).
- Zabrania się posiadania w domach studenckich zwierząt.
Informacje dotyczące wyposażenia w domu studenckim
- Pokoje studenckie są wyposażone w meble: tapczan/y, biurko/a, szafa/y, krzesło/a, szafka/ i kontenerek (w zależności od akademika wyposażenie może różnić się). W pokojach lub łącznikach (łącznik jest to pomieszczenie, które łączy dwa pokoje) znajdują się lodówki. W zależności od akademika w pokojach mogą znajdować się aneksy kuchenne. W pokojach znajduje się koc, poduszka oraz kołdra, bieliznę pościelową (powłoka, powłoczka i prześcieradło) student przywozi we własnym zakresie. W każdym pokoju są gniazda internetowe.
- Kuchnie umieszczone są na piętrach, w których znajduje się zlew, kuchenka elektryczna (płyta elektryczna lub indukcyjna) wraz z piekarnikiem, szafki, stół (w zależności od akademika wyposażenie może różnić się). W kuchniach brak małego AGD. Każdy student zapewnia sobie we własnym zakresie. W kuchniach jest obowiązkowa segregacja śmieci. Każdy student ma obowiązek utrzymywania czystości i porządku we własnym pokoju oraz pomieszczeniach i miejscach ogólnego użytku, a także dbanie o właściwą eksploatację powierzonego sprzętu. Mieszkaniec akademika we własnym zakresie dokonuje zakupu środków i wyposażenia niezbędnego do utrzymania czystości w ww. pomieszczeniach (szczegóły podane są w regulaminie mieszkańca domu studenckiego Uniwersytetu Gdańskiego).
- W każdym akademiku znajduje się pralnia wyposażona w pralnice. Pranie odbywa się w godzinach ustalonych przez akademik. W portierni należy zakupić żeton pralniczy – 1 żeton/1 pranie (ceny żetonów podane są w cenniku).
- Mieszkaniec domu studenckiego, któremu minął termin zakwaterowania, winien opuścić dom studencki w ciągu 14 dni lub dostarczyć nową zgodę na przedłużenie zamieszkania (z wyłączeniem końca roku akademickiego lub semestru).
- Najpóźniej w dniu opuszczenia domu studenckiego, mieszkaniec zobowiązany jest do rozliczenia się ze stanu zajmowanego pokoju.
- Termin zdania pokoju należy uzgodnić wcześniej z administracją domu studenckiego.
- Wyprowadzając się mieszkaniec ma obowiązek zabrania wszystkich swoich rzeczy a w przypadku mieszkańców nie będących studentami UG do rozliczenia się z kaucji.
Pytania dotyczące pokoi
Pytania dotyczące pokoi w Domach Studenckich UG, wyposażenia i usytuowania należy kierować do administracji poszczególnych akademików:
Dom Studencki nr 3
ul Polanki 65, Gdańsk Oliwa
Telefon: +48 58 523 26 02
E-mail: ds3@ug.edu.pl
Dom Studencki nr 4
ul. Polanki 66, Gdańsk Oliwa
Telefon: +48 58 523 26 12
E-mail: ds4@ug.edu.pl
Dom Studencki nr 5
ul. Polanki 64, Gdańsk Oliwa
Telefon: +48 58 523 26 22
E-mail: ds5@ug.edu.pl
Dom Studencki nr 6
ul. Podwale Przedmiejskie 20, Gdańsk Główny
Telefon: +48 58 523 62 29
E-mail: ds6@ug.edu.pl
Dom Studencki nr 7
ul. Armii Krajowej111 Sopot
Telefon: +48 58 523 17 00
E-mail: ds7@ug.edu.pl
Dom Studencki nr 10
ul. Macierzy Szkolnej 4 Gdańsk Oliwa
Telefon: +48 58 523 26 72
E-mail: ds10@ug.edu.pl
Dom Studencki nr 11
ul. Chodkiewicza 14, Gdańsk Brzeźno
Telefon: +48 58 523 38 83
E-mail: ds11@ug.edu.pl
Pytania dotyczące przydziału do Domów Studenckich należy kierować mailowo na adres: domy.studenckie@ug.edu.pl.
Na pytania kierowane na imienne adresy mailowe odpowiedzi nie będą udzielane.