Konfiguracja ustawień pocztowych na stronie gmail.com
-
Po zalogowaniu na stronie GMAIL.com przechodzimy do zakładki Ustawienia, która znajduje się w prawym górnym rogu strony, przechodzimy do zakładki Konta i importowanie i w sekcji Sprawdzaj pocztę na innych kontach (używając POP3): klikamy na przycisk Dodaj posiadane konto pocztowe POP3
-
Otworzy się okno z prośbą o podanie adresu e-mail. Podajemy swój adres uniwersytecki i klikamy Dalej
-
Pojawi się okno z ustawieniami konta - wpisujemy swoją nazwę użytkownika na serwerze pocztowym UG oraz hasło, wybieramy Serwer POP: pop3.ug.edu.pl, port 995, zaznaczamy Podczas pobierania poczty zawsze korzystaj z bezpiecznego połaczenia (SSL), kolejne opcje według uznania (mogą pozostać niezaznaczone) i klikamy Dodaj konto
-
Następnie rozpoczynamy konfigurację serwera poczty wychodzącej - zaznaczamy opcję Tak, chcę wysyłać wiadomości jako ... i klikamy Dalej
-
Wybieramy nazwę, z jaką będą wysyłane nasze maile i klikamy Dalej
-
Wpisujemy adres serwera SMTP: smtp.ug.edu.pl, wybieramy port 587, wpisujemy swoją nazwę użytkownika na serwerze pocztowym UG oraz hasło, zaznaczamy opcję Połączenie zabezpieczone protokołem TLS i klikamy na przycisk Dodaj konto
-
Po założeniu konta jest jeszcze wymagana weryfikacja - można ją wykonać wpisując kod potwierdzenia, który przyszedł w e-mailu od Gmaila lub klikając na link dostępny w tej wiadomości.
-
Od tej chwili gmail będzie automatycznie odbierał pocztę z serwera UG.