Problemy z kontem

  1. Co zrobić, gdy nie mogę wysłać lub odebrać poczty?

    Najczęściej jest to spowodowane nieprawidłową konfiguracją programu pocztowego.
    Szczegółowe instrukcje konfiguracji dostępne są w dziale Poczta elektroniczna i konta pracowników » Korzystanie z konta » Jak skonfigurować najpopularniejsze programy pocztowe pod systemem Windows?

    Problemy z wysyłaniem poczty nie powinny mieć związku z kontem na serwerze julia, ponieważ do wysyłania używany jest osobny serwer. Problemy mogą się pojawić w czasie używania programu Outlook, który jednocześnie odbiera i wysyła pocztę. Pojawienie się w tym momencie błędu może dotyczyć zarówno problemów z wysyłaniem, jak i problemów z odbieraniem poczty, które nie są ze sobą powiązane.

    Jeśli problem dotyczy odbierania poczty, to powodów może być więcej:
    1. błędna konfiguracja programu pocztowego
      W tej sytuacji należy jeszcze raz sprawdzić, czy konfiguracja programu pocztowego jest zgodna z zaleceniami podanymi na stronie Centrum Informatycznego w dziale Poczta elektroniczna i konta pracowników » Korzystanie z konta » Jak skonfigurować najpopularniejsze programy pocztowe pod systemem Windows?
    2. błędne hasło
      W tym wypadku należy zgłosić się do Centrum Informatycznego osobiście z dokumentem potwierdzającym tożsamość w celu zmiany hasła.
    3. zablokowane konto
      Najczęściej ma to miejsce w przypadku trzykrotnego podania błędnego hasła. W tym wypadku należy odczekać do momentu odblokowania hasła lub zgłosić się do Centrum Informatycznego osobiście z dokumentem potwierdzającym tożsamość w celu zmiany hasła.

     
  2. W mojej poczcie pojawia się spam?

    Na serwerze pocztowym zainstalowane zostało oprogramowanie pozwalające rozpoznawać niechciane listy o treści reklamowej lub wulgarnej na podstawie ich zawartości. Analizowane są słowa kluczowe, formuły i układ listu. Skuteczność programu jest bardzo wysoka. Listy zidentyfikowane jako spam są domyślnie przenoszone do folderu Spam.

  3. Jak zabezpieczyć się przed wirusami?

    Każdy list przechodzący przez serwer Centrum Informatycznego jest sprawdzany programem antywirusowym Clam AntiVirus. Strona domowa programu to http://www.clamav.net/
    Codziennie uaktualniane są bazy danych wirusów, w związku z czym prawdopodobieństwo otrzymania listu z wirusem jest minimalne.

    UWAGA!
    Bardzo częste są przypadki otrzymywania listów z ostrzeżeniem, iż z konta pracownika na serwerze pocztowym został wysłany wirus. Bardzo możliwe, że jest to fałszywy alarm, ponieważ wirusy potrafią podszywać się pod nadawców. Mimo to, dobrą praktyką jest sprawdzenie własnego komputera programem antywirusowym, nawet w przypadku fałszywego alarmu.
     
  4. Co zrobić, gdy zapomniałem hasła?
    W takim wypadku należy się zgłosić osobiście do Centrum Informatycznego lub do administratora wydziałowego.
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: wtorek, 18. Marzec 2014 - 11:17; osoba wprowadzająca: Importer Automatyczny Ostatnia zmiana: wtorek, 18. Marzec 2014 - 11:22; osoba wprowadzająca: Importer Automatyczny