Cel:
Celem Programu jest umiędzynarodowienie polskich instytucji szkolnictwa wyższego i nauki poprzez finansowanie projektów związanych z:
- budowaniem potencjału Wnioskodawców w zakresie umiędzynarodowienia;
- budowaniem potencjału Wnioskodawców w zakresie przyjmowania i obsługi zagranicznych studentów, doktorantów, kadry dydaktycznej i naukowej;
- promowaniem Wnioskodawców na arenie międzynarodowej, w szczególności poprzez współpracę z zagranicznymi absolwentami.
Zakres tematyczny działań realizowanych w ramach Programu:
W Projekcie możliwa jest realizacja następujących działań:
-
działania związane z internacjonalizacją „w domu” oraz rozwojem potencjału Wnioskodawcy w tym zakresie:
- tworzenie grup o charakterze zróżnicowanym pod względem narodowościowym,
- budowanie relacji pomiędzy studentami, pracownikami Wnioskodawcy a studentami i kadrą przyjeżdżającą z zagranicy,
- wymiana doświadczeń nt. funkcjonowania w środowisku międzynarodowym,
- umożliwienie dostępu do zagranicznych publikacji,
- organizowanie międzynarodowych spotkań/wydarzeń, prowadzonych w językach obcych, etc.;
-
organizacja, utrzymanie miejsca dedykowanego obsłudze studentów i kadry zagranicznej tzw. Welcome Centre:
- zakup sprzętu i wyposażenia na potrzeby punktu,
- koszty wynagrodzenia osoby zaangażowanej w obsługę punktu,
- przygotowanie merytoryczne osób dedykowanych przez Wnioskodawcę do obsługi Welcome Centre;
-
przygotowanie materiałów niezbędnych do uruchomienia punktu, w szczególności pod kątem oferty edukacyjnej Wnioskodawcy oraz zapewnienie bieżącego funkcjonowania instytucji pod kątem minimalizowania ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19 poprzez:
- wypracowanie bądź aktualizację procedur bezpieczeństwa i postępowania w dobie pandemii,
- zakup materiałów i środków do zapewnienia bezpieczeństwa dla studentów i kadry z zagranicy jak również osób bezpośrednio z nimi współpracujących,
- przystosowanie pomieszczeń do izolacji lub kwarantanny studentów lub kadry z zagranicy,
- przystosowanie pomieszczeń do bieżącej obsługi studentów i kadry z zagranicy.
Wszelkie ww. działania mają być ukierunkowane na minimalizowanie ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19 oraz zapewnienie bezpieczeństwa podczas izolacji osób zarażonych lub przebywających na kwarantannie;
-
kształtowanie postaw otwartości i tolerancji w środowisku akademickim oraz wymiana dobrych praktyk w zakresie umiędzynarodowienia:
- organizacja spotkań/warsztatów lub seminariów ukierunkowanych na integrację międzykulturową,
- wymiana informacji nt. kultur krajów pochodzenia,
- przeprowadzenie działań w zakresie integracji studentów i kadry z zagranicy ze społecznością Wnioskodawcy oraz miasta i regionu;
- rozwój współpracy z zagranicznymi absolwentami oraz wykorzystanie ich potencjału w promocji Polski oraz polskiej instytucji, procesach edukacyjnych itp.
- rozwój lub zakup aplikacji, stron www, baz danych lub systemów informatycznych przeznaczonych do realizacji celów Projektu, w tym współpracy z absolwentami;
- działania online służące dotarciu z przekazem informacyjno-promocyjnym do grupy docelowej (maturzystów, rodziców, studentów, zagranicznych absolwentów, naukowców itp.);
- działania PR, w tym współpraca z blogerami i youtuberami, w celu kształtowania pozytywnego wizerunku polskiej instytucji za granicą;
- filmy, multimedia oraz tradycyjne materiały informacyjno-promocyjne prezentujące w atrakcyjnej formie Polskę, uczelnię, sylwetki studentów, absolwentów itd.;
- spotkania, kontakty i działania informacyjno-promocyjne realizowane w kraju i za granicą (w tym udział w targach, organizacja spotkań dla grupy docelowej itp.);
-
organizowanie w Polsce międzynarodowych konferencji naukowych w celu upowszechniania wyników badań i działalności naukowej (wymogiem jest, aby:
- językiem konferencji był język obcy i wszystkie wystąpienia prowadzone były w języku obcym,
- min. 20% składu rady naukowej konferencji stanowili naukowcy z zagranicy,
- przynajmniej 1/2 prelegentów pochodziła z zagranicznych uczelni lub jednostek naukowych).
W Programie finansowane są:
- Koszty wynagrodzeń osób bezpośrednio zaangażowanych w realizację Projektu;
- Koszty organizacji szkoleń lub spotkań i innych wydarzeń w kraju lub za granicą;
- Koszty podróży– poniesione w związku z realizacją Projektu;
- Koszty zakupu pozostałych towarów i usług niezbędnych do realizacji Projektu;
- Zakup oprogramowania, sprzętu i wyposażenia.
Termin realizacji Programu:
Realizacja projektu może trwać 12,18 lub 24 miesiące i musi zawierać się w przedziale czasowym od 1 czerwca 2021 r. do 31 maja 2023 r.
Termin składania wniosku:
Nabór wniosków w Programie będzie prowadzony w terminie od 6 października 2020 r. do 17 grudnia 2020 r. do godz. 15:00 czasu lokalnego (Warszawa) wyłącznie w formie elektronicznej w systemie teleinformatycznym Agencji.
Procedura składania wniosków w UG:
Wnioskodawca może złożyć w ramach naboru łącznie nie więcej niż 3 wnioski.
Wsparcia udziela Biuro Zarządzania Projektami (tel. +48 58 523 31 23 / 58 523 24 08 / 58 523 31 72; e-mail: projektyug@ug.edu.pl
Zgodnie z Regulaminem Zarządzania Projektami Rozwojowymi, każdy projekt przed złożeniem musi uzyskać rekomendację Komitetu Sterującego oraz zgodę Rektora.
Więcej informacji:
Szczegółowe informacje dla wnioskodawców:
e-mail: welcome@nawa.gov.pl
tel. +48 22 390 35 44
Źródło: Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej
Nabór 2019
Tytuł projektu: Podniesienie kompetencji kadry akademickiej i potencjału instytucji w przyjmowaniu osób z zagranicy – Welcome to Poland
Cel:
Celem projektu jest wsparcie zdolności instytucjonalnej polskich uczelni poprzez podniesienie kompetencji kadry akademickiej i potencjału instytucji w przyjmowaniu osób z zagranicy, przygotowanie organizacyjne miejsca dedykowanego obsłudze studentów i kadry zagranicznej oraz rozwijanie działań związanych z internacjonalizacją w domu. Kluczowym działaniem będzie również kształtowanie postaw otwartości i tolerancji w środowisku akademickim i otoczeniu społecznym uczelni.
Zakres tematyczny działań realizowanych w ramach Programu:
Uprawnione są działania mające na celu realizację celów Programu wskazanych w Regulaminie. Mogą to być m. in.:
- Wsparcie szkoleniowe kadry dydaktycznej, naukowej i administracyjnej Wnioskodawcy zaangażowanej do przyjmowania studentów i kadry z zagranicy, w szczególności w obszarze kompetencji zarządczych, międzykulturowych, komunikacyjnych, językowych, analitycznych, informatycznych oraz innych wynikających z potrzeb szkoleniowych uczestników Programu – działanie obligatoryjne. W przypadku podmiotów realizujących projekty w ramach I naboru wniosków w ramach Welcome to Poland z 2018 roku nie jest możliwe objęcie wsparciem szkoleniowych tych samych pracowników;
-
Działania związane z przygotowaniem organizacyjnym Wnioskodawcy do obsługi studentów i kadry z zagranicy poprzez:
- Przystosowanie serwisów internetowych oraz przygotowanie aplikacji mobilnych wspomagających proces obsługi studentów i kadry z zagranicy;
- Przygotowanie informatorów, przewodników w językach obcych, zawierających w szczególności: zestaw informacji, które ułatwią proces obsługi studentów i kadry z zagranicy, zestaw praktycznych wskazówek dotyczących funkcjonowania w środowisku Wnioskodawcy, społeczności lokalnej danego miasta;
- Przygotowanie i dystrybucja aktów wewnętrznych Wnioskodawcy związanych z obsługą studentów i kadry, norm zwyczajowych, zarządzeń, procedur w dwóch wersjach językowych – polskim oraz angielskim celem zapewnienia równego dostępu do informacji;
- Tłumaczenie materiałów dydaktycznych;
- System anglojęzycznego lub polsko-anglojęzycznego oznakowania budynków i pomieszczeń Wnioskodawcy, którego celem będzie zwiększenie komfortu i ułatwienia aklimatyzacji nowych studentów i kadry zagranicznej.
-
Rozwijanie działań związanych z internacjonalizacją „w domu” poprzez:
- Tworzenie grup o charakterze mieszanym pod względem narodowościowym;
- Przygotowanie kursów języka polskiego, w tym materiałów na potrzeby kursów dla zagranicznej kadry i studentów;
- Budowanie relacji pomiędzy studentami, pracownikami Wnioskodawcy a studentami i kadrą przyjeżdżającą z zagranicy;
- Wymiana doświadczeń nt. funkcjonowania w nowym środowisku;
- Umożliwienie dostępu do zagranicznych publikacji;
- Organizowanie międzynarodowych spotkań/wydarzeń, prowadzonych w językach obcych, etc.
-
Kształtowanie postaw otwartości i tolerancji w środowisku akademickim i otoczeniu społecznym Wnioskodawcy poprzez;
- Organizację spotkań/warsztatów lub seminariów ukierunkowanych na integrację międzykulturową;
- Wymiana informacji nt. kultur krajów pochodzenia;
- Przeprowadzenie działań w zakresie integracji studentów i kadry z zagranicy ze społecznością Wnioskodawcy oraz miasta.
-
Organizacja miejsca dedykowanego obsłudze studentów i kadry tzw. Welcome Centre poprzez:
- Opracowanie projektu architektonicznego punktu obsługi;
- Przygotowanie merytoryczne osób dedykowanych przez Wnioskodawcę do obsługi Welcome Centre;
- Przygotowanie materiałów niezbędnych do uruchomienia punktu w szczególności pod kątem oferty edukacyjnej Wnioskodawcy.
W Programie finansowane są:
- Koszty wynagrodzeń osób bezpośrednio zaangażowanych w realizację Projektu (do 30% wartości Projektu);
- Koszty organizacji szkoleń lub spotkań i innych wydarzeń w kraju lub za granicą;
- Koszty podróży– poniesione w związku z realizacją Projektu;
- Koszty zakupu pozostałych towarów i usług niezbędnych do realizacji Projektu.
Termin realizacji Programu:
Realizacja projektu musi obejmować okres od 6 do 24 miesięcy i musi zawierać się w przedziale czasowym od 1 października 2019 roku do 30 września 2021 r.
Termin składania wniosku:
Nabór wniosków w Programie będzie prowadzony w terminie od 8 kwietnia
2019 r. do 13 czerwca 2019 r. do godz. 15:00 czasu lokalnego (Warszawa) wyłącznie w formie elektronicznej w systemie teleinformatycznym Agencji.
Procedura składania wniosków w UG:
Wnioskodawca może złożyć w ramach naboru łącznie nie więcej niż 3 wnioski.
Wsparcia udziela Biuro Zarządzania Projektami Rozwojowymi (tel. +48 58 523 31 23 / 58 523 24 08; e-mail: projektyug@ug.edu.pl
Zgodnie z Regulaminem Zarządzania Projektami Rozwojowymi, każdy projekt przed złożeniem musi uzyskać rekomendację Komitetu Sterującego oraz zgodę Rektora.
Więcej informacji:
Szczegółowe informacje dla wnioskodawców:
Łukasz Sybicki
e-mail: lukasz.sybicki@nawa.gov.pl
tel. +48 22 390 35 42
Źródło: Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej