1. Prowadzi rachunkowość Uniwersytetu w zakresie ewidencji analitycznej wartości majątku rzeczowego oraz jego umorzenia i amortyzacji ze szczegółowością ustaloną w Zakładowym Planie Kont Uniwersytetu Gdańskiego oraz zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości.
2. Prowadzi ewidencję ilościowo-wartościową (kartoteki, księgi inwentarzowe) w zakresie:
- środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, środków trwałych niskiej wartości, dla wszystkich jednostek Uniwersytetu,
- materiałów w magazynie UG i Wydawnictwa UG,
- metali szlachetnych i materiałów polikwidacyjnych,
- księgozbiorów i czasopism znajdujących się w Bibliotece UG,
- aparatury naukowo-badawczej.
3. Okresowo nalicza amortyzację i umorzenie środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
4. Prowadzi kontrolę zgodności zapisów na kontach systemu finansowo-księgowego z ewidencją majątku.
5. Prowadzi ewidencję i przechowuje dokumentację dotyczącą udostępniania sprzętu pracownikom poza teren Uczelni (rewersy).
6. Sporządza sprawozdawczość statystyczną dotyczącą majątku rzeczowego i obrotowego Uczelni.
7. Prowadzi czynności związane z inwentaryzacją majątku Uczelni:
- Opracowuje roczne plany inwentaryzacji oraz organizuje i przeprowadza inwentaryzację majątku rzeczowego i obrotowego Uczelni.
- Rozlicza inwentaryzację i wyjaśnia wykazane różnice inwentaryzacyjne.
- Przeprowadza procedury likwidacji w zakresie majątku rzeczowego.
- Wystawia noty obciążeniowe w przypadku zawinionych niedoborów i szkód.
8. Przy realizacji zadań przestrzega przepisów ustawy o rachunkowości, polityki rachunkowości UG oraz pozostałych aktów wewnętrznych UG aktów prawnych UG dotyczących zarządzania majątkiem rzeczowym.