Wybory organów Uniwersytetu Gdańskiego

Wybory na kadencję 2024-2028

Statut i Ordynacja wyborcza Ogłoszenia wyborcze Kalendarz wyborczy 


Komisje wyborcze

Uczelniana Komisja Wyborcza

Obsługa administracyjna Komisji: Biuro Organizacji

Zadania Komisji:

Do zadań UKW należy w szczególności:

  1. przeprowadzenie wyborów: Rektora, Rady Uniwersytetu Gdańskiego, rad dyscyplin naukowych, Senatu – w zakresie osób wybieranych z jednostek pozawydziałowych oraz przedstawicieli niebędących nauczycielami akademickimi;
  2. nadzór nad wykonywaniem zadań przez WKW;
  3. nadzór nad dokumentacją wyborczą, dotyczącą wyborów, o których mowa w pkt. 1;
  4. rozstrzyganie wątpliwości dotyczących spraw związanych z przebiegiem i wynikiem wyborów;
  5. udział w zebraniach wyborczych zgodnie z delegacją udzieloną przez przewodniczącego UKW;
  6. występowanie do Senatu o unieważnienie wyborów w razie stwierdzenia istotnych nieprawidłowości w toku ich przeprowadzania.

Wydziałowe komisje wyborcze 

Szczegółowe informacje dostępne na stronach internetowych wydziałów.

Zadania Komisji:

  1. Do zadań WKW należy w szczególności:
  2. nadzór nad prawidłowym przebiegiem wyborów do: Senatu – w zakresie nauczycieli akademickich wybieranych na wydziałach, rad przedstawicieli społeczności akademickiej wydziału;
  3. nadzór nad dokumentacją wyborczą, dotyczącą wyborów, o których mowa w pkt. 1;
  4. udział w zebraniach wyborczych zgodnie z delegacją udzieloną przez przewodniczącego WKW.

28 września 2023 roku Senat UG powołał Uczelnianą Komisję Wyborczą i wydziałowe komisje wyborcze:

Uchwała nr 61/23 Senatu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 26 października 2023 roku w sprawie powołania Uczelnianej Komisji Wyborczej oraz Wydziałowych Komisji Wyborczych na kadencję 2024-2028 =>

Uchwały Uczelnianej Komisji Wyborczej z dnia 6 listopada 2023 r.

  • Uchwała nr 1/23 UKW w sprawie wyboru Przewodniczącego Uczelnianej Komisji Wyborczej UG na kadencję 2024-2028 [pdf]
  • Uchwała nr 2/23 UKW w sprawie ustalenia Kalendarza Wyborczego na kadencję 2024-2028 [pdf]

Uchwała Uczelnianej Komisji Wyborczej z dnia 20 marca 2024 r.

  • Uchwała nr 1/24 UKW określenia liczby przedstawicieli do Senatu UG w podziale na poszczególne jednostki organizacyjne oraz liczby przedstawicieli studentów i doktorantów w Senacie UG na kadencję 2024-2028 [pdf]

 

KALENDARZ WYBORCZY UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO NA KADENCJĘ 2024-2028

  Wybory do Rady Uniwersytetu Gdańskiego
Statut UG

§ 22. ust. 1. Kandydatów na członków Rady Uniwersytetu, o których mowa w § 20 ust. 1 pkt 1 i 2, mogą zgłaszać członkowie Senatu, którym przysługuje czynne prawo wyborcze.

§ 17 Ordynacji Wyborczej UG. Kandydaci do Rady Uniwersytetu
1.    Radę Uniwersytetu wybiera Senat.
2.    Kandydatów na członków Rady mogą zgłaszać członkowie Senatu, którym przysługuje czynne prawo wyborcze.
3.    Kandydatów należy zgłaszać pisemnie wraz z uzasadnieniem do UKW najpóźniej 2 tygodnie przed wyznaczonym przez Rektora terminem zatwierdzenia kandydatów przez Senat. Zgłoszenia kandydatów dokonane po tym terminie nie będą rozpatrywane.
4.    Pisemne zgłoszenie powinno zawierać uzasadnienie, oświadczenie kandydata o zgodzie na kandydowanie oraz oświadczenie wykazujące spełnienie przez kandydata wymagań stawianych członkom Rady w art. 20 ust. 1 Ustawy, wzór którego stanowi załącznik nr 2 do niniejszej Ordynacji.
5.    W przypadku dokonania zgłoszenia dotkniętego brakami UKW wystąpi do kandydata o usunięcie braków formalnych lub uzupełnienie zgłoszenia w terminie 3 dni.
6.    Jeżeli liczba zgłoszonych kandydatów uniemożliwia powołanie wszystkich członków Rady, Rektor ogłasza uzupełniający nabór kandydatów.
7.    Na podstawie wszystkich zgłoszeń są tworzone dwie listy zgłoszonych kandydatów: pierwsza – kandydatów ze wspólnoty Uniwersytetu Gdańskiego oraz druga – kandydatów spoza wspólnoty Uniwersytetu Gdańskiego.

do 26 IX 2024 Wyznaczenie przez Rektora terminu zatwierdzania kandydatów do Rady UG przez Senat.
do 5 XII Zgłaszanie kandydatów do Rady UG do Biura Organizacji
19 XII 2024 Wybór Rady Uczeni przez Senat.

 


Ogłoszenia Wyborcze:

-

Wzory dokumentów:

 Oświadczenie członka Senatu / członka Kolegium Elektorów =>

Oświadczenie członka rady dyscypliny =>

Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: poniedziałek, 2. Listopad 2015 - 07:23; osoba wprowadzająca: Sławomir Ważny Ostatnia zmiana: czwartek, 31. Październik 2024 - 14:09; osoba wprowadzająca: Anna Pauli