|
Program publikacyjny UG - fundusz na dofinansowanie upowszechniania wyników badan naukowych nauczycieli akademickich Uniwersytetu Gdańskiego oraz doktorantów szkół doktorskich UG |
O dofinansowanie publikacji w ramach Programu publikacyjnego UG mogą ubiegać się:
- nauczyciele akademiccy Uniwersytetu Gdańskiego, którzy złożyli oświadczenie o zaliczeniu do liczby N,
- doktoranci szkół doktorskich Uniwersytetu Gdańskiego.
Warunkiem ubiegania się o dofinansowanie publikacji w ramach Programu publikacyjnego UG jest autorstwo, współautorstwo, przewodniczenie zespołowi redakcyjnemu publikacji naukowych, które zostały opublikowane w prestiżowych czasopismach naukowych lub przez prestiżowe wydawnictwa naukowe oraz ukazanie się publikacji, w danym roku obowiązywania Programu.
- dofinansowanie kosztów wydawniczych oraz otwartego dostępu do publikacji,
- dodatek publikacyjny/jednorazowe stypendium dla pracownika/doktoranta z tytułu opublikowania pracy w prestiżowym czasopiśmie lub wydawnictwie.
Wysokość dodatku publikacyjnego dla pracownika (jednorazowego stypendium dla doktoranta) zależy od:
- prestiżu czasopisma na podstawie zaklasyfikowania go w określonym percentylu według wartości wskaźnika Cite Score/Journal Impact Factor w odniesieniu do czasopism przypisanych do danej kategorii (dyscypliny) w bazie Scopus/Web of Science Core Collection,
- uznania dla czasopisma lub wydawnictwa w dyscyplinie naukowej,
- zasięgu i wielkości potencjalnego grona odbiorców publikacji, w tym dostępności publikacji w obiegu międzynarodowym.
Maksymalna wysokość dodatku/stypendium określona jest w par. 11 ust. 1 Zarządzenia Rektora nr 161/R/22 z dnia 27 grudnia 2022 roku w sprawie funduszu na dofinansowanie wyników badań naukowych – „Program publikacyjny UG”.
W przypadku artykułów, które zostały opublikowane w czasopismach ujętych w bazie Scopus/Web of Science Core Collection i sklasyfikowanych w najwyższych dziesięciu percentylach według współczynnika Cite Score/Journal Impact Factor, maksymalne kwoty świadczenia, o których mowa w ust. 1 Zarządzenia, mogą zostać zwiększone o 100%. Jeśli czasopismo jest sklasyfikowane w najwyższych pięciu percentylach maksymalne kwoty świadczenia, o których mowa w ust. 1, mogą zostać zwiększone o 150%.
Do Programu mogą zostać zgłoszone publikacje, które ukazały się (lub ukażą) w danym roku obowiązywania Programu i zostały opublikowane w:
- czasopismach, które na liście ministerialnej (aktualnej w dniu 1 stycznia w roku obowiązywania programu) uzyskały:
- min. 140 pkt. – w dyscyplinach: biotechnologia, nauki biologiczne, nauki o Ziemi i Środowisku, nauki fizyczne, nauki chemiczne,
- min. 100 pkt. – w pozostałych dyscyplinach uprawianych w UG.
- wydawnictwach, które zostały ujęte w wykazie ministerialnym na poziomie II.
- W celu uzyskania dofinansowania kosztów publikacji/otwartego dostępu należy złożyć druk Wniosek o uzyskanie dofinansowania kosztów publikacji oraz kosztów otwartego dostępu w ramach „Programu Publikacyjnego UG”.
- W celu uzyskania świadczenia należy złożyć druk Informacja o osiągnięciach publikacyjnych nauczyciela akademickiego lub słuchacza szkoły doktorskiej w ramach „Programu Publikacyjnego UG”.
- Nauczyciele akademiccy składają wnioski elektronicznie poprzez Portal Pracownika.
- Doktoranci szkół doktorskich składają wnioski papierowo lub elektronicznie (podpisany skan) w Sekcji Programów Doskonałości Naukowej (programyIDUB@ug.edu.pl). Wzór wniosku znajduje się w załącznikach na dole strony.
Decyzja o przyznaniu środków z Programu publikacyjnego UG przekazywana jest w Portalu Pracownika (nauczyciele akademiccy) lub e-mailem (doktoranci) do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został złożony wniosek.
W okresie wakacyjnym może nastąpić nieznaczne przesunięcie terminu ogłoszenia decyzji.
Osoby, które uzyskały dofinansowanie kosztów publikacji/otwartego dostępu otrzymają decyzję również pocztą elektroniczną (z określeniem numeru księgowego zadania).
Wypłata świadczenia dla pracownika/doktoranta planowana jest na koniec miesiąca, w którym została wydana decyzja.
Zasady Programu zostały ustanowione Zarządzeniem Rektora nr 161/R/22 z dnia 27 grudnia 2022 roku w sprawie funduszu na dofinansowanie wyników badań naukowych – „Program publikacyjny UG”, które dostępne jest TUTAJ.
Zasady Programu obowiązujące od stycznia 2023 r.
Zgodnie z §12 ust. 1 Zarządzenia Rektora nr 161/R/22 wnioski oceniane są według punktacji ministerstwa właściwego ds. szkolnictwa wyższego obowiązującej w dniu 1 stycznia w roku dofinansowania, tj. na dzień 1 stycznia 2023 r.
W sprawie dodatkowych pytań można kontaktować się z pracownikami Sekcji Programów Doskonałości Naukowej
tel.: 58 523-31-87; 58 523-31-88, 58 523-31-71
e-mail: programyIDUB@ug.edu.pl
Załączniki
Załącznik | Size |
---|---|
Informacja o osiągnięciach publikacyjnych | 16.92 KB |
Wniosek o uzyskanie dofinansowania kosztów publikacji | 17.41 KB |
Wykaz grup czasopism obowiązujący w 2023 | 104.83 KB |