Etapy rekrutacji

Proces rekrutacji na studia wyższe na UG został opisany w załączniku nr 3 Warunki uczestnictwa i etapy Internetowej Rekrutacji Kandydatów do uchwały Senatu 30/22 ze zm.

Rozpoczęcie rejestracji online

  • Zarejestruj się w systemie IRK (irk.ug.edu.pl).
  • Aktywuj profil kandydata poprzez link w mailu. Uzupełnij dane osobowe i adresowe.
  • Zapisz się na kierunek. Uzupełnij dane o dokumencie uprawniającym do podjęcia studiów oraz wyniki stanowiące kryteria na kierunku. *Uwaga: Kandydaci, którzy uzyskali dokumenty uprawniające do podejmowania studiów poza granicami Polski - w celu dalszego udziału w rekrutacji - mają obowiązek nadesłania kompletu skanów dokumentów na adres mailowy wskazany w IRK w celu weryfikacji uprawnień i przeliczenia ocen ze świadectwa lub dyplomu zagranicznego.
  • Wgraj pliki dokumentów potwierdzające dodatkowe uprawnienia (olimpiada, konkurs, klasa sportowa - wyszczególnionych w załączniku nr 5 oraz na wykazie uznawanych przez UG olimpiad); 
  • Dokonaj opłaty rekrutacyjnej za każdy kierunek na numer konta podany w IRK. Sprawdź, czy opłata została przypisana do kierunku.
  • Sprawdź termin i miejsce egzaminu (dotyczy jedynie wybranych kierunków).

Zakończenie rejestracji

  • Poczekaj, aż Komisja zweryfikuje wgrane przez Ciebie pliki (dotyczy wyłącznie kandydatów, którzy załączyli w IRK skany dokumentów o dodatkowych uprawnieniach).
  • Zakwalifikowani do przyjęcia zostaną kandydaci, którzy przeszli pozytywnie etap weryfikacji skanów o dodatkowych uprawnieniach i mieszczą się w limicie miejsc na kierunku. Władze danego wydziału określą również liczbę kandydatów rezerwowych.

lista kandydatów

  • Jeśli zostałeś zakwalifikowany do przyjęcia lub otrzymałeś status "rezerwowy", dostarcz do Komisji komplet wymaganych dokumentów w formie papierowej - masz na to 4 dni pracy Komisji od ogłoszenia listy kandydatów. *Uwaga: Kandydaci, którzy uzyskali dokumenty uprawniające do podejmowania studiów wydane poza granicami Polski, składają dokumenty według procedury opisanej w § 8 pkt. 7 załącznika nr 3.

składanie dokumentów

  • Adresy, na które należy składać dokumenty, podano w tabeli z terminami rekrutacji oraz w IRK.
  • Niezłożenie w terminie kompletu wymaganych dokumentów skutkuje wystawieniem elektronicznej decyzji o nieprzyjęciu na dany kierunek.

lista przyjętych 

  • Sprawdź, czy zostałeś przyjęty na studia (lista ogłoszona zostanie po zakończeniu prac komisji i znajdziesz ją w szczegółach kierunku w IRK).
  • Kandydat “rezerwowy” zajmuje miejsce osoby “zakwalifikowanej” (wg rankingu) w przypadku, gdy ta nie dostarczyła kompletu dokumentów w wymaganym terminie, zrezygnowała z udziału w rekrutacji lub została zdyskwalifikowana.
  • Jeśli nie zostałeś przyjęty na studia, oczekuj od Komisji informacji o rekrutacji uzupełniającej (opisanej w § 10 załącznika nr 3).
Pokaż rejestr zmian

Data publikacji: środa, 12. Grudzień 2018 - 09:27; osoba wprowadzająca: Agnieszka Chwazik Ostatnia zmiana: czwartek, 5. Styczeń 2023 - 10:21; osoba wprowadzająca: Anna Ziomkowska